دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی پریسا بخت آور و عکس های جالب دونفره با همسرش اصغر فرهادی

  • عاطفه میرزایی
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی پریسا بخت آور کارگردان محبوب و مطرح سینما و تلویزون ایرانی همراه با کارنامه هنری و تصاویر همسرش اصغر فرهادی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

پریسا بخت آور کارگردان معروف و سرشناس سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند موفق فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۷۱ در سن ۲۰ سالگی  با ساخت سریال ” خاله سارا” آغاز نمود و با ساخت فیلم سینمایی ” دایره زنگی” با نویسندگی اصغر فرهادی به فعالیت خود خاتمه داد. حال وی مدیر موسسه خانه بین الملل بامداد و نیز همسر اصغر فرهادی کارگردان، تهیه کننده و نویسنده سرشناس ایرانی می باشد. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی پریسا بخت آور و همسرش همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی وی آشنا شوید.

بیوگرافی پریسا بخت آور کارگردان ایرانی + همسرش

پریسا بخت آور کارگردان دوست داشتنی و مشهور سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۵۱ که هم اکنون وی ۴۸ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران می باشد.

زندگینامه جالب و جذاب سحر بخت آور

این هنرمند موفق و توانا کشورمان با کارگردانی در تئاتر فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۷۱ در سن ۲۰ سالگی سریال ” خاله سارا” را ساخت. در این سریال بازیگرانی چون آنته فقیه نصیری، گیتی معینی، سروش خلیلی، ناصر گیتی جاه، عزت الله رمضانی فر و …. حضور داشتند. سپس بعد از ۹ سال یعنی در سال ۱۳۸۰ سریال ” یادداشت های کودکی” را ساخت و همسرش این مجموعه را نوشت. تا اینکه سال ۱۳۸۱ با ساخت سریال طنز ” پشت کنکوری ها” چهره اش شناخته شد و به شهرت بسیاری دست یافت. از بازیگران این مجموعه می توان به رضا داوودنژاد، علی صادقی، برزو ارجمند، رامین ناصر نصیر، سعید آقاخانی، مرحوم سیروس گرجستانی، رضا بنفشه خواه، سیروس میمنت، محمود بنفشه خواه، مریم امیرجلالی و .. اشاره نمود.

شرح حال سحر بخت آور و همسرش

بیوگرافی سحر بخت آور + تصاویر دیدنی

به این ترتیب در سال ۱۳۸۳ سریال طنز ” من یک مستاجرم” را کارگردانی نمود و با ساخت اولین فیلم سینمایی اش در سال ۱۳۸۶ به نام ” دایره زنگی” به فعالیت خود خاتمه داد. در فیلم دایره زنگی هنرمندانی از جمله باران کوثری، مهران مدیری، امین حیایی، نیما شاهرخ شاهی، صابر ابر، بهاره رهنما، گوهر خیراندیش، امیر نوری، ملیکا شریفی نیا، حامد بهداد، کیانوش گرامی، بهشاد شریفیان، محمدرضا شریفی نیا، مهدی پاکدل و … حضور داشتند.

  •  آرون گروپس

شرح حال سحر بخت آور + عکس

عکس و بیوگرافی پریسا بخت آور

زندگینامه جالب و جذاب سحر بخت آور

بیوگرافی سحر بخت آور + تصاویر

ازدواج و همسر پریسا بخت آور

در سال ۱۳۷۴ در سن ۲۳ سالگی با اصغر فرهادی کارگردان معروف و سرشناس ایرانی ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو دختر به نام های ساغر و سارینا می باشد. سارینا فرهادی متولد ۱۳۷۷ است و از سال ۱۳۸۱ با سریال پشت کنکوری ها به کارگردانی مادرش وارد دنیای بازیگری شد و همچنین در فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین هم به ایفای نقش پرداخته است.

زندگینامه جالب سحر بخت آور و همسرش

کارنامه بازیگری پریسا بخت آور

ساخت فیلم های سینمایی 

  • دایره زنگی (۱۳۸۶)

ساخت سریال های تلویزیونی 

  • خاله سارا (۱۳۷۱)
  • یادداشت های کودکی (۱۳۸۰)
  • پشت کنکوری ها (۱۳۸۱)
  • من یک مستاجرم (۱۳۸۳)

زندگینامه جامع سحر بخت آور

زندگینامه خواندنی سحر بخت آور

مختصری از بیوگرافی اصغر فرهادی

اصغر فرهادی کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده محبوب و معروف ایرانی متولد ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۱ که هم اکنون وی ۴۸ سال سن دارد و در شهرستان خمینی شهر واقع در استان اصفهان چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان مدرک لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران و  مدرک فوق لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس می باشد.

بیوگرافی سحر بخت آور + عکس جدید

این هنرمند فعالیت خود را از سن ۱۳ سالگی در انجمن سینمای جوان در شهرستان خمینی شهر آغاز نمود و سپس به دلیل توانایی بالا در گروه کارگردانی و نویسندگی مهدی معدنیان در فیلم سینمایی ” تفنگ شکسته” سال ۶۴ فعالیت کرد و همچنین به عنوان دستیار گروه فنی کار خود را آغاز کرد.

بیوگرافی پریسا بخت آور + گالری جدید

زندگینامه جالب اصغر فرهادی همسر پریسا بخت آور

بیوگرافی پریسا بخت آور + همسرش اصغر فرهادی

ایشان در سال ۱۳۷۰ با رتبه تک رقمی ۸ کنکور وارد دانشگاه تهران شد و همزمان با تحصیل چندین نمایشنامه تئاتری نوشت. سال ۷۳ در سن ۲۲ سالگی نخستین نمایش خود را به نام ” ماشین نشین ها” را به کارگردانی و بازی خود و با همکاری پریسا بخت آور روی صحنه برد. سال ۷۵ وی همزمان با کار تئاتر وارد نویسندگی رادیو شد و همان سال سریال ۲۲ قسمتی ” روزگار جوانی” را ساخت و خود را به عنوان کارگردان معرفی کرد. سال ۱۳۸۰ با نوشتن فیلنامه ” ارتفاع پست” به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا نخستین کار در سینما را تجربه نمود و در سال ۸۱ فیلم ” رقص در غبار” را کارگردانی کرد، این فیلم بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر شد و توانست جایزه های بهترین کارگردانی جشنواره آسیا پاسیفیک و جایزه بهترین فیلم پوسان را دریافت نماید.

شرح حال اصفر فرهادی و پریسا بخت آور

بیوگرافی سحر بخت آور و همسرش

به این ترتیب وی دومین تجربه سینمایی را با ساخت فیلم ” شهر زیبا” در سال ۱۳۸۲ به دست آورد که برای این چندین جایزه بین المللی گرفت ولی شهرت اش با فیلم “چهارشنبه سوری” سال ۸۴ اوج گرفت. سال ۱۳۸۷ با فیلم ” درباره الی” دوباره درخشید اما با ساخت پنجمین فیلمش به نام ” جدایی نادر از سیمین” به شهرت جهانی رسید و با گرفتن بیش از ۳۰ جایزه بین المللی در سطح جهان او را معروف کرد. او جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی، برنده خرس طلایی و بهترین فیلم خارجی زبان گلدون گلوب را گرفت و آوازه سینمای ایران را جهانی کرد.

بیوگرافی سحر بخت آور + تصاویر شخصی

بیوگرافی پریسا بخت آور و همسرش اصغر فرهادی

زندگینامه پریسا بخت آور و اصغر فرهادی

اصغر فرهادی در سال ۱۳۹۱ با فیلم سینمایی ” گذشته” دوباره موفقیت خود را تکرار نمود و با فیلم سینمایی ” فروشنده” در سال ۱۳۹۴ توانست برنده نخل طلایی جشنواره فیلم کن شود. گفتنی است است که اکران فیلم “فروشنده” در ۲۳ آبان ماه سال ۹۵ با شکست تمام رکوردهای تاریخ سینما تا آن زمان به فروش ۱۵/۷ میلیارد رسید، همچنین این فیلم در چندین کشور دنیا هم اکران شد.

زندگینامه کامل و خواندنی سحر بخت آور

عکس پریسا بخت اور در کنار دخترش

عکس جدید + سرگذشت سحر بخت آور

هشتمین فیلم بلند وی به نام ” همه می دانند” است که به زبان اسپانیایی ساخته شده و بازیگرانی چون پنه لوپه و خاویر باردم بازی می کنند. این فیلم به عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن ۲۰۱۸ انتخاب شد و همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره نیز حضور داشت.

تاریخچه زندگی سحر بخت آور + همسرش

امیدواریم از خواندن بیوگرافی پریسا بخت آور و همسرش اصغر فرهادی کارگردان معروف کشورمان و همچنین از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم. برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی و عکس های سایر بازیگران به بخش عکس بازیگران آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *