دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قواعد انتخاب لباس مجلسی بر اساس رنگ پوست و فرم اندام خانم ها

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب قواعد انتخاب لباس مجلسی مخصوص خانم ها و دختران جوان را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را برای انتخاب لباسی مناسب بدست آورید و شیک پوش تر از همیشه به نظر برسید.

انتخاب لباسی مناسب برای حضور در مهمانی ها و مجالس برای برخی از خانم ها و دختران جوان چالشی بزرگ محصوب می شود و اگر شما نیز از این دسته از افراد به شمار می روید بهتر است در مورد قواعد انتخاب لباس مجلسی اطلاعات کافی را داشته تا بتوانید لباسی با تن پوش و رنگی مناسب را برای خود انتخاب نمایید.

قواعد انتخاب لباس مجلسی برای خانم ها و دختران جوان

لباس مجلسی یکی از ضروری ترین لباس ها برای خانم ها به شمار می رود و اگر طرح و رنگ آن بدرستی انتخاب شود باعث می شود تا عیب های موجود در فرم اندام کمتر به نظر برسد و علاوه بر این روی نقاط مثبت اندام تاکید بیشتری شود. در ادامه قواعد انتخاب لباس مجلسی مناسب برای افراد با فرم اندام مختلف را پیش رو خواهید داشت.

قواعد انتخاب لباس مجلسی

اصول انتخاب لباس مجلسی چیست ؟

لباس های مجلسی در انواع طرح های متنوع کت شلوار و کت دامن و بلوز دامن و پیراهن و … موجود می باشند که انتخاب هر یک از این طرح لباس ها به سلیقه شخصی شما و نوع مجلسی که دعوت شده اید بستگی دارد.

اگر شما به یک مهمانی غیر رسمی و دورهمی خانوادگی دعوت شده اید بهتر است از لباسی غیر رسمی نظیر تونیک و شومیز و بلوز شلوار و لباس های سرهمی و … استفاده نمایید. برای برخی از خانم ها سخت است که از یک لباس دوبار در یک دورهمی یا مهمانی استفاده نمایند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید بهتر است در کمد لباس خود لباس های مخصوص به فصل های مختلف سال را داشته باشید و آن ها را در پوشش خود با اکسسوری هایی زیبا و خاص ست نمایید تا شیک پوش و آراسته تر به نظر برسید.

برای حضور در مهمانی ها و مجالس نیمه رسمی می توانید از لباس های راحتی یا لباس های رسمی استفاده نمایید همچنین می توانید برای شرکت در این مهمانی ها پیراهن مشکی ساده و کوتاهی را برای پوشیدن انتخاب کنید.

انتخاب لباس مجلسی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

انتخاب لباس برای مهمانی ها و مجالس رسمی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و شما می توانید برای حضور در این مهمانی ها از لباسی کاملا رسمی نظیر پیراهن مجلسی و کت شلوار و کت دامن و … استفاده کنید همچنین برای شرکت در مجالس رسمی بهتر است پیراهنی بلند و پوشیده را برای پوشیدن انتخاب نمایید تا استایل شما آراسته و رسمی تر به نظر برسد.

در صورتی که دارای قدی کوتاه هستید و تمایل دارید از لباس مجلسی بلند استفاده نمایید بهتر است قد لباس خود را کمی کوتاه کنید همچنین در زمان کوتاه کردن لباس بهتر است کفشی را بپوشید که می خواهید در مهمانی لباس را با آن بپوشید تا اندازه گیری لباس به صورت دقیق تر انجام شود.

راهنمای انتخاب لباس مجلسی

انتخاب لباس مجلسی با توجه به رنگ پوست

لباس های مجلسی در انواع رنگ های تیره و روشن موجود می باشند همچنین در دوخت برخی از لباس ها از ترکیب رنگ های روشن و تیره استفاده می شود.

توجه داشته باشید که لباس ها با رنگ تیره برای خانم ها با رنگ پوست روشن انتخابی مناسب می باشند همچنین اگر شما دارای پوستی برنزه یا سبزه هستید بهتر است لباس های مجلسی رنگ روشن را برای پوشیدن انتخاب نمایید تا بین رنگ پوست و رنگ لباس شما تضاد زیبایی ایجاد شود.

ست لباس مجلسی

لباس های رنگ تیره برای خانم ها با فرم اندام مختلف انتخابی مناسب می باشند همچنین اگر فرم اندام شما چاق و درشت می باشد بهتر است لباس های رنگ تیره را برای پوشیدن انتخاب نمایید. خانم هایی که دارای فرم اندام لاغر و متناسب هستند بهتر است از لباس های مجلسی رنگ روشن در پوشش خود استفاده نمایند.

انتخاب رنگ لباس مجلسی

انتخاب لباس مجلسی با توجه به فرم اندام

بهتر است خانم ها همیشه سعی کنند لباسی را برای پوشیدن انتخاب نمایند که نقاط قوت اندام آن ها را به نمایش بگذارد و روی زیبایی های فرم اندام شان تاکید بیشتری داشته باشد. اگر شما پاهایی زیبا دارید بهتر است از لباس مجلسی های کوتاه استفاده نمایید و اگر گردن و بالاتنه ای خوش فرم دارید می توانید لباس مجلسی خود را از بین لباس هایی که دارای یقه باز هستند انتخاب نمایید.

لباس مجلسی مناسب

۱. انتخاب لباس برای افراد با فرم اندام گلابی 

خانم هایی که اندام گلابی دارند دارای باسن و ران بزرگی می باشند و بهتر است خانم ها با این فرم اندام از دامن های راسته که حداقل ۵ سانت بالای زانویشان است استفاده نمایند همچنین تاپ هایی که دارای حلقه آستین گشاد هستند برای خانم ها با این فرم اندام انتخابی مناسب می باشند.

قواعد انتخاب لباس مجلسی

افراد با فرم اندام گلابی باید از پوشیدن دامن های چین دار خودداری نمایند زیرا این مدل لباس ها باعث می شوند تا باسن و ران ها بزرگ و حجیم تر به نظر برسند.

لباس برای فرم اندام سیب

۲. انتخاب لباس برای افراد با فرم اندام سیب شکل

افرادی که فرم اندام آن ها سیب شکل می باشد دارای بالاتنه ای کوتاه و درشت می باشند و برای افراد با این فرم اندام پیراهن هایی که از قسمت زیر شانه گشاد می شوند انتخابی مناسب می باشند. پیراهن های کاملا گشاد نیز برای خانم ها با این فرم اندام انتخابی مناسب به شمار می رود.  پیراهن هایی که روی باسن بسته می شوند برای خانم ها با فرم اندام سیب انتخابی مناسب به شمار می روند.

لباس متناسب بافرم اندام

۳. انتخاب لباس برای افراد با فرم اندام مستطیلی 

افراد با این فرم اندام دارای کمر باریک و بدن کم انحنا و سینه هایی کوچک می باشند و لباس های مجلسی آستین حلقه ای برای آن ها انتخابی مناسب به شمار می رود. لباس مجلسی یقه قایقی باز و بدون شانه نیز برای افراد با فرم اندام مستطیلی انتخابی ایده آل هستند. لباس های پرچین و راسته برای خانم ها با این فرم اندام انتخابی مناسب می باشند.

لباس برای خانم ها با فرم اندام مستطیل

۴. انتخاب لباس برای افراد با فرم اندام ساعت شنی 

این افراد دارای کمری باریک و سینه و باسن بزرگ می باشند و پیراهن های چسبان و تنگ برای آن ها انتخابی مناسب به شمار می روند.

لباس برای خانم ها با فرم اندام گلابی

۵. انتخاب لباس برای افراد با فرم اندام مثلثی شکل 

افرادی که فرم اندام مثلثی شکل دارند قفسه سینه آن ها بزرگ و شانه هایشان پهن است ولی کمر و باسن افراد با این فرم اندام باریک می باشد.

فرم اندام مثلثی

پیراهن ها با دامن کلوش و پرچین برای افراد با فرم اندام مثلث شکل انتخابی مناسب می باشند همچنین خانم ها با این فرم اندام بهتر است از دامن و شلوار فاق بلند استفاده نمایند تا شیک پوش و جذاب تر از همیشه به نظر برسند. پیراهن های بندی برای افرادی که دارای فرم اندام مثلث شکل هستند انتخابی مناسب به شمار نمی روند.

قواعد انتخاب لباس مجلسی شیک و زیبا

در هنگام انتخاب لباس مجلسی زنانه و دخترانه باید از فرم اندام و سایر ویژگی های ظاهری خود و قواعد انتخاب لباس مجلسی مناسب اطلاعات کافی را داشته باشید تا بتوانید لباسی شیک و جذاب را برای پوشیدن انتخاب نمایید و زیبایی فرم اندام و ظاهرتان را با پوشیدن لباس تکمیل کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *