دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

محصولات مراقبت از پوست مناسب هوای سرد و خشک

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

همانطور که در فصل های گرم و با برخورد مستقیم نور آفتاب، پوست به مراقبت های خاصی احتیاج دارد، برای فصول سرد و مواجهه با باد و سرما نیز باید مراقبت های خاص دیگری را برای پوست خود انتخاب کرد.

وقتی که وارد فصول سرد سال می شویم، احتمال خشکی پوست افزایش می یابد و باید با کرم ها و مرطوب کننده های مناسب به پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی رفت.

قبل از اینکه به محصولات مناسب مراقبت از پوست در هوای سرد و خشک اشاره کنیم، باید به راه های طبیعی مراقبت از پوست در این فصول نیز اشاره کرد. در فصل های سرد، بخور گرم، ماسک خانگی و رژیم غذایی مناسب را نیز فراموش نکنید.

اما از محصولات مراقبتی مناسب باید به کرم دور چشم، مرطوب کننده، کرم روز، کرم شب، لوسیون، انواع ماسک و لایه بردارها اشاره کرد. در ادامه به اهمیت برخی از این محصولات می پردازیم.

کرم دور چشم

از اهمیت مصرف کرم دور چشم هر چه گفته شود کم است. در ابتدا باید گفت استفاده از کرم دور چشم هیچ ربطی به سن شما ندارد و در هر سنی بهتر است مراقبت از پوست اطراف چشم را در اولویت زیبایی خود داشته باشید و از محصولات مناسب سنتان بهره ببرید.

اهمیت استفاده از کرم دور چشم در فصول سرد سال بیش از پیش نمایان می شود چرا که به دلیل کاهش آفتاب، پوست کم رنگ تر می گردد و این موضوع باعث آشکارتر شدن سیاهی دور چشم می شود. همچنین باید یادآوری کرد که پوست اطراف چشم بسیار حساس و نازک تر از دیگر نقاط صورت است و همین مسئله نیز باعث می شود که با برخورد بادهای خشک و سرمای هوا، خیلی زودتر از دیگر بخش های صورت دچار خشکی شود.

فراموش نکنید که در هنگام خرید کرم دور چشم ابتدا تیرگی پوست اطراف چشم را بررسی کرده و سپس کرم مناسب را خریداری کنید.

کرم روز

مراقبت از پوست مناسب هوای سرد

استفاده از کرم روز و شب چه برای دور چشم و چه برای پوست صورت از اهمیت بالایی در هوای سرد و خشک برخوردار است. البته که کرمی که برای دور چشم استفاده می شود با کرم صورت تفاوت دارد.

شما در طی روز بیشتر در خارج از خانه حضور دارید و پوستتان ممکن است هم در مقابل آفتاب مستقیم و هم در مقابل باد و سرمای زیادی قرار بگیرد. یکی از ویژگی کرم روز این است که باعث جلوگیری از تخریب کلاژن پوست می‌شود.

همچنین کرم روز با فرمولاسیونی ویژه و چربی کمتر، مناسب برای زیر آرایش است، به تنفس بهتر پوست شما کمک می کند و در کنار این نیز از خشک شدن و ایجاد ترک روی پوست در مقابل سرما و خشکی جلوگیری می کند.

کرم شب

مراقبت از پوست مناسب هوای سرد

در کل باید گفت استفاده از کرم شب و روز به سلامت پوست و رساندن مواد مغذی به پوست نقش مهمی دارند. تفاوت اصلی کرم شب با کرم روز در این است که کرم های شب باعث ایجاد رطوبت و ترمیم پوست می شوند. پس در زمانی که هوا به سمت سردی رفته و در نتیجه خشکی پوست را به همراه می آورد، استفاده از کرم شب به یکی از اولویت های مراقبت از پوست تبدیل می شود.

کرم شب یک نوع کرم محافظتی است و روی کلاژن‌سازی پوست تاثیر می‌گذارد. این کرم باید در شب و زمانی که دیگر خبری از نور آفتاب نیست استفاده گردد تا تاثیر خود را از دست ندهد. البته لازم به ذکر است که وجود چراغ های خانه را دست کم نگیرید و از کرم شب حدود سی دقیقه قبل از خواب استفاده نمایید.

کرم های شب اکثراً حاوی ویتامین E هستند که باعث افزایش رطوبت پوست شده و همچنین پوست را شفاف تر می کند.

در آخر و در کنار اهمیت به این موارد، یادتان نرود که از دستکش، شال گردن و کلاه برای جلوگیری از آسیب دیدگی های ناشی از سرما استفاده نمایید.

همچنین در خصوص خرید کرم شب و کرم روز بهتر است از یک برند مشابه برای هر دو زمان استفاده نمایید.

فراموش نکنید که کرم های مراقبتی برای سلامت پوست بسیار پر اهمیت هستند و در هنگام خرید، از فروشگاه های معتبر و برندهای سرشناس استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *