دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای خرید دوچرخه و نکاتی که شاید به آن ها توجه نکرده باشید

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید خرید دوچرخه چندان راحت و بدون دردسر نیست و بایستی نکات و اطلاعاتی را در مورد آن بدانید و به همین خاطر در این مطلب سعی داریم به بیان توضیحات کامل در مورد راهنمای دوچرخه بپردازیم با ما همراه باشید.

به طور کلی دوچرخه ها نیز مانند هر کالا یا وسیله دیگری نیازمتد برخورداری از اطلاعاتی هستند که به جرات می توان گفت با توجه به ویژگی های فنی و متعدد و همچنین انواع دسته بندی دوچرخه ها این اطلاعات شکل جدی تری به خود می گیرند که به همین خاطر در راهنمای خرید دوچرخه سعی می شود با ارائه اطلاعاتی در این زمینه به شما در روند انتخاب دوچرخه ایده آل کمک شود.

آشنایی با راهنمای خرید دوچرخه

بهتر است بدانید که خرید دوچرخه یا تهیه و انتخاب مجازی یک محصول زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که شما پیش از آن در مورد مزایا و معایب و مهم تر از آن شاخصه های کلی کالا اطلاعات کافی داشته باشید. به همین خاطر خرید دوچرخه نیز مانند هر محصول یا کالای دیگری به این دانسته ها و اطلاعات نیازمند می باشد. ممکن است بسیاری از افراد برای خلاص شدن از ترافیک به دنبال راه های مختلفی باشند که یکی از این راه ها می تواند خرید موتور سیکلت باشد که البته خطر زیادی دارد و در این میان خرید دوچرخه نیز می تواند گزینه دیگر باشد که موجب سلامت بدن خواهد شد و جان افراد را تهدید نمی کند و هم اینکه به حفظ محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد. به طور کلی نیاز به استفاده از دوچرخه ها به حدی رشد پیدا کرده که برخی از افراد در جهان در تراز اول قرار گرفته اند و تلاش در آغاز این فرهنگ سازی را در پیش گرفته اند. به صورت قاطع می توان گفت از آنجایی که دوچرخه ها از انواع مختلفی برخوردار هستند و شاخه های فنی زیادی دارند شما برای خرید آن نیاز به اطلاعات بیشتر و کامل تری خواهید داشت که به همین خاطر در ادامه سعی داریم با بیان موضوعاتی کامل و مفید به شما در روند خرید دوچرخه مورد نظرتان کمک کنیم:

مطالعه راهنمای خرید دوچرخه

هدفتان از خرید دوچرخه را مشخص کنید:

در مرحله ابتدایی راهنمای خرید دوچرخه از آنجایی که دوچرخه ها در طرح و مدل های فراوانی مشاهده می شوند شما باید پیش از دیدن و فکر کردن در مورد این موراد به این فکر کنید که چرا می خواهید دوچرخه بخرید. بهتر است قبل از خرید این سوالات را از خود بپرسید:

با این دوچرخه کجاها( جاده، خیابان، شهر یا ساحل) قصد دارم برود؟

از چه میزان و مهارتی برخوردار هستم تا به دنبال دوچرخه بگردم؟ زیرا دوچرخه های باکیفیت هزینه بالایی نیز دارند و بهتر است با خود بگویید آیا نیاز به دوچرخه گران قیمت دارم؟

هدف خرید دوچرخه

  •  آرون گروپس

بودجه ای را برای خرید تعیین کنید:

همانطور که می دانید بدون تعیین بودجه انتخاب دوچرخه کار بسیار سختی خواهد بود و به همین خاطر در ادامه توصیه هایی را بیان کرده ایم تا بتوانید تعیین بودجه به صرفه تری داشته باشید:

اگر می خواهید انتخاب مناسب تری برای خرید داشته باشید بهتر است تا فرا رسیدن فصل تابستان صبر کنید زیرا اغلب تولید کنندگان مدل های جدید تری را در این فصل وارد بازار خواهند کرد.

قیمت دوچرخه ها نوسان زیادی ندارد پس اگر چند ماهی پس انداز کنید می توانید انتخاب ایده آل تری داشته باشید.

حتما لازم نیست دوچرخه تان قطعات با کیفیتی داشته باشد زیرا بدنه های ضعیف با وجود اینکه نیاز شما را برآورده می کنند می توانند برایتان به صرفه تر نیز باشند.

با توجه به اینکه شما برای دوچرخه سواری نیاز به کلاه، زانوبند، بطری و دستکش دارید پس بهتر است هزینه های بیشتری را نسبت به قیمت دوچرخه پرداخت نمایید.

توجه داشته باشید که اگر دارای بودجه ای محدود می باشید خرید دوچرخه های دست دوم نیز می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

تعیین بودجه برای خرید دوچرخه

یک دوچرخه را انتخاب کنید:

به ظور کلی پس از فکر کردن در مورد هدف از خرید دوچرخه و سپس تعیین بودجه وارد مرحله ای سرگرم کننده انتخاب دوجرخه می شوید که در ایتدا شاید گزینه های خیلی زیادی در پیش داشته باشید اما توجه به نکاتی که بیان شدئ گزینه ها را برای تان تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

نوع و استایل دوچرخه را مشخص کنید:

توجه داشته باشید که این مرحله از راهنمای خرید دوچرخه یکی از بزرگ ترین تصمیمی است که می توانید بگیرید و توجه به اینکه شما چه نوع دوچرخه ای نیاز دارید می تواند سه گزینه دوچرخه شهری، دوچرخه کوهستان و دوچرخه هیبرید در مقابلتان قرار بگیرند که در ادامه سعی داریم به هر کدام به صورا محزا بپردازیم:

دوچرخه شهری:

دوچرخه های شهری معمولا دارای فریمی فلزی و سبک از جنس آلومینیوم و تایر های نازک و بدون آج می باشند که اغلب فاقد دنده یا کمک فنر هستند. زاویه ی فرمان نسبت به زین و همچنین فاصله ی رکاب تا زین در این دوجرخه ها معمولا بیشتر از دوچرخه های کوهستان است که باعث خواهد شد کنترل دسته ی فرمان به شکلی راحت تر انجام گیرد و در عین حال برای حرکت در مسیر های طولانی نیاز به رکاب زدن مداوم نیست.

آشنایی با دوچرخه های شهری

دوچرخه کوهستان:

به طور کلی دوچرخه های کوهستان برخلاف دوچرخه های شهری از تایر های بهتری برخوردار هستند که این تایر ها معمولا دارای آج هایی می باشند که موجب اصطکاک بیشتر با سطح زمین خواهند شد تا به مراتب از لیز خوردن دوچرخه در مسیر های ناهموار و لغزنده جلوگیری شود. دوچرخه های کوهستان اغلب باید دارای دنده باشند تا دوچرخه سوار بتواند با کمک آن ها به راحتی در مسیر های دارای شیب یا صعب العبور حرکت نماید. همچنین یکی دیگر از مهم ترین قطعاتی که در این نوع دوچرخه مورد استفاده قرار می گیرد دوشاخ است که باید حتما از فلزات مستحکی ساخته شده باشد تا در صورت فراز و فرود های بسیار زیاد در هنگام حرکت از صدمه دیدن چرخ ها و قطعات متصل به آن جلوگیری کند.

آشنایی با دوچرخه های کوهستانی

دوچرخه هیبرید:

دوچرخه هیبرید در واقع به دوچرخه هایی گفته می شود که کاربرد آن ها مشابه دوچرخه های شهری و کوهستان است. این نوع از دوچرخه در واقع برای استفاده در هر دو محیط مناسب خواهد بود البته با این تفاوت که نمی توان از آن ها برای کوه پیمایی استفاده نمود و تنها مناسب استفاده در دامنه کوه یا محیط هایی هستند که شیب کمتری نسبت به ارتفاعات کوهستان دارند. این دوچرخه ها معمولا ویژگی های بی نظیری در مقایسه با دوچرخه های کوهستان دارند و تنها پهنای چرخ آن ها از دوچرخه های کوهستان کمتر می باشد.

شناخت دوچرخه های هیبریدی

مواد مختلف موجود در دوچرخه ها را بشناسید:

در این مرحله از راهنمای خرید دوچرخه باید بدانید که دوچرخه ها در واقع از مواد مختلفی ساخته می شوند که بودجه و هدف دوچرخه سواری شما را مشخص خواهد کرد که مناسب ترین نوع برای شما کدام است. به طور کلی برای ساخت هر دوچرخه ای از مواد مختلفی از جمله فولاد، آلومینیوم، فیبر کربن و همچنین تیتانیوم استفاده می شود. معمولا توصیه می شود که برای ساخت از فولاد استفاده کنید و با اینکه ارزان ترین فریم ها ممکن است از جنس استیل باشند دلیل نمی شود که انتخاب بدی هستند زیرا یک قاب استیل ساخته شده از آلومینیوم نسبت به فیبر کربن راحت تر و با دوام تر هستند و می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند.

فولاد:

فولاد در واقع یک ماده سنتی است که سال هاست برای ساخت دوچرخه استفاده می شود و به دلیل راحتی، استحکام و دوام زیادی که دارند بسیار مشهور می باشند. همچنین که به راحتی می توانید آن را تعمیر کنید زیرا هزینه های آن بسیار مقرون به صرفه هستند.

آلومینیوم:

این ماده در واقع به صورت طبیعی سبک و سفت است و مستعد به زنگ زدگی نمی باشد. آلومینویم می تواند یک ماده قابل اعتماد باشد زیرا فریم های آلومینیومی غالبا دارای لوله های عریض تری نسبت به قاب های فلزی هستند زیرا مواد به طور کلی ضعیف تر هستند.

فیبرکربن:

این ماده بسیار سفت و سبک است و اغلب به عنوان یک ماده غیر فلزی هنگام کار با فیبرکربن برای ساخت دوچرخه طراحی های بسیار زیادی وجود دارد. این ماده را می توان به شکل آیرودینامیکی دستکاری کرد و برای افزایش سختی و استحکام در نواحی خاص بر روی قاب تغییراتی انجام دهد.

راهنمای خرید دوچرخه شهری

سایز مناسب دوچرخه را انتخاب کنید:

بهتر است بدانید که این مرحله مهم ترین بخش راهنمای خرید دوچرخه محسوب می شود. مطمئنا شما به هیچ وجه کفشی با سه سایز کوچک تر را برای پیاده روی انتخاب نمی کنید و این منطق در مورد دوچرخه ها نیز صدق می کند زیرا سوار شدن به چیزی خیلی کوچک یا خیلی بزرگ نه تنها ناراحت کننده نیست بلکه می تواند منجر به صدمات جدی و طولانی مدت شود. اطلاعات اصلی شما در اندازه گیری پا می باشد و این موضوع به شما کمک می کند نا دوچرخه مناسبی را برای خودتان تعیین کنید.

انتخاب سایز مناسب دوچرخه

از کجا دورچرخه مورد نظرتان را خرید کنید:

شما می توانید به یک فروشگاه دوچرخه مراجعه کنید و از بین دوچرخه هایی که در آن جا وجود دارند یکی را انتخاب کنید.

مزایا:

می توانید در مورد قیمت مزاکره کنید.

مشاوره چهره به چهره دریافت می کنید.

می توانید یک دور تستی با دوچرخه بزنید.

این شانس وجود دارد که شما بتوانید آن روز دوچرخه را با خود به خانه ببرید.

معایب:

ممکن است دوچرخه مورد نظر خود را نتوانید به راحتی پیدا کنید.

انتخاب به طور قابل توجهی کمتر از خرید آنلاین است.

قیمت اغلب بیشتر است زیرا مغازه ها دارای هزینه های کلیدی مانند اجاره و نیروی کار هستند.

مکان مناسب برای خرید دوچرخه مورد نظر

در ادامه پیشنهاد می شود با کلیک بر روی لینک های مقابل با راهنمای خرید اسکوتر کودک و همچنین فواید دوچرخه سواری نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *