دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کته زعفرانی و چند نکته طلایی برای طعم بهتر این غذای خوشمزه

  • محدثه خاکشور
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

طرز تهیه کته زعفرانی یکی از کته ها می باشد که دارای طعمی استثنایی و ظاهری دلچسب می باشد، این غذا جزو پلوها و چلوها محسوب می گردد که می توانید به راحتی در منزل برای مهمانی و دورهمی ها، و یک وعده ی اصلی مفصل تهیه کنید.

هنگام  تهیه شام و یا ناهار برای مهمانی ها و دورهمی ها لیست غذاهای زیادی را مرور می کنید و با وسواس به دنبال غذایی با طعم و عطر دلپذیر می باشید که در عین لذیذ و خوش عطر بودن، با استفاده از تزیینات بتوان ظاهری دلچسب برای غذای خود بوجود آورد، آموزش طرز تهیه کته زعفرانی در این مطلب راه حل و غذای پیشنهادی آرگا می باشد.درخشش در میزبانی در مهمانی ها قطعا هدف بسیاری از شما کدبانوهای عزیز است، وقتی حرف یک پذیرایی مثال زدنی و به یاد ماندنی به میان می آید، فهرست بلند بالایی از انواع پلوها و چلوها و کته ها و کباب ها رژه می روند، پلوهای لذیذی از جمله زرشک پلو با مرغ، رشته پلو با مرغ، آلبالو پلو، مرصع پلو، پلو زعفرانی و …. که در ادامه مطلب با کته زعفرانی یکی از کته های خوش طعم و غذاهای مجلسی آشنا می شوید که در آن زعفران به کار می رود و در عالی شدن طعم و رنگ آن نقش بسزایی دارد.

طرز پخت کته زعفرانی یکی از غذاهای لذیذ مجلسی

برنج آبکش بهتر است یا کته؟

طبخ برنج به صورت کته هم از نظر زمان به صرفه است و در مدت زمان کمتری آماده می شود، و هم اینکه به دلیل باقی ماندن آب آن درون غذا، مواد مغذی و ویتامین های محلول در آن از جمله ویتامین های B باقی می مانند و در نتیجه برای سلامتی سودمند تر است، اما در روش آبکش کردن این ویتامین ها و مواد مغذی با آب دور ریخته می شود؛ اما ظاهری زیبا به خود می گیرد که مخصوصا برای مهمانی از این روش استفاده می شود، اما ما در این مطلب یک نوع کته را آموزش می دهیم که در عین دارا بودن مواد مغذی و ویتامین ها، شکلی دلچسب و طعمی عالی دارد که می تواند به راحتی خاطره ساز شود.

مواد مورد نیاز

  • دو پیمانه شیر
  • چهار پیمانه برنج
  • چهار پیمانه آب
  • پنج قاشق غذاخوری زعفران دم شده
  • میزان لازم کره
  • میزان لازم نمک

طرز تهیه کته زعفرانی با طعمی دوست داشتنی

برنج را شسته و همراه با آب و نمک یک ساعت بخیسانید.

قدری زعفران را بسایید و با آب جوش ترکیب کرده و هم بزنید تا حل گردد، برای ۳۰ دقیقه بر روی سماور قرار دهید تا دم بکشد؛ زعفران دم شده  غلیظ باشد بهتر است.
در مرحله بعدی طرز تهیه کته زعفرانی، برنج خیسانده شده را درون قابلمه بریزید و شیر و آب مقداری نمک اضافه کرده و زمان دهید تا به جوش آید و زمان دهید بجوشد تا آب آن بخار شود، سپس کره (روغن) را با زعفران دم کرده داخل قابلمه ریخته و با برنج ترکیب کنید.
دمکنی را بر روی قابلمه قرار دهید و بگذارید برای مدت ۳۰ – ۴۰ دقیقه دم بکشد، پس از طی شدن این مدت زمان قابلمه کته را درون آب سرد بگذارید و سپس خارج سازید، با این عمل کته به آسانی از قابلمه جدا می گردد.
آموزش طرز تهیه کته زعفرانی با طعمی ناب و دوست داشتنی

چند نکته طلایی

  1. این غذای خوشمزه نوعی پلو و چلو می باشد.
  2. دلیل افزودن شیر به این کته خوشمزه تر شدن برنج و خوش رنگ تر شدن ته دیگ می باشد.
  3. این کته خوشمزه را می توان در وعده های اصلی ناهار و شام میل نمود.
  4. کته زعفرانی را می توانید با غذاهای گوشتی و مرغ نوش جان نمایید.
  5. اگر مایل بودید یک قاشق چای خوری پودر هل سبز و سه قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید.
  6. این کته ی لذیذ پیشنهاد خوبی برای سحری در ماه رمضان محسوب می گردد.
آموزش طرز تهیه کته زعفرانی با طعمی دلچب و عالی
غذاهای خوشمزه بسیاری در برنامه غذایی شما عزیزان وجود دارد که زعفران افزودنی اصلی آن است، اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به غذاهای جدید و خوش طعم با روش تهیه آسان و مقرون به صرفه می باشید، این کته خوشمزه را از دست ندهید و در منزل تهیه کرده و همراه عزیزانتان میل کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *