دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه دسر شعریه خوشمزه با دستور تهیه اصلی

  • محدثه خاکشور
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

طرز تهیه دسر شعریه یک از دسرهای خوش طعم عربی را در این مطلب آرگا آموزش خواهد داد، این دسر خوش طعم دارای طعمی شیرین است که قطعا نظر شما را به خود جلب می کند.

یک دسر خوشمزه و خوش طعم عربی که بیشتر در جنوب کشور تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد، باقلوا شعریه که با نام های دیگری از جمله باقلوا عربی و باقلوا رشته ای نیز نامیده می گردد، این دسر لذیذ را می توان با نوعی رشته پاکستانی تهیه نمود که در بازار وجود دارد، در این مطلب طرز تهیه دسر شعریه را آموزش داده ایم.

این دسر خوشمزه که نوعی دسر عربی خوشمزه می باشد را به آسانی می توان در منزل و بدون فر تهیه نمود، این دسر خوشمزه عربی را می توان داخل فویل آلومینیومی و به صورت رولی آماده  کرد؛ قطعا هر منطقه فرهنگ و آداب غذایی مخصوص خود را دارد که با توجه به این تفاوت دارای برنامه غذایی متفاوتی نیز می باشند، در این مطلب آشپزی طرز تهیه دسر شعریه یک دسر عربی را شرح داده ایم.

آموزش طرز تهیه دسر شعریه با طعم و مزه ای خارق العاده

مواد مورد نیاز

  • ۱/۲ پیمانه شیر عسلی
  • ۱ بسته رشته عربی (مخصوص دسر شعریه)
  • ۱ قاشق چای خوری پودر هل
  • ۵۰ گرم کره
  • ۱ قاشق غذاخوری گلاب
  • ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم شده
  • ۲۰۰ گرم مغز بادام، پسته، گردو

طرز تهیه دسر شعریه یک نوع دسر عربی خوش طعم

رشته ی درون بسته را پیش از باز نمودن، ریز کنید.

داخل تابه ای کره را ذوب کنید و رشته های خرد شده را در آن بریزید و خوب تفت بدهید.

طرز پخت دسر شعریه یا همان باقلوای شعریه لذیذ

گلاب و زعفران را داخل تابه ریخته و مرتب بهم بزنید تا رنگ رشته ها عوض شده و به رنگ طلایی در آید، توجه داشته باشید تا رشته ها نسوزد.

  •  آرون گروپس

بعد از گذشت حدودا ۱۰ دقیقه تفت خوردن و بعد از طلایی رنگ شدن و همچنین طعم درا شدن با هل و زعفران، به رشته ها شیر عسلی را بسته به سلیقه ی خود بیافزایید، مصرف بیشتر شیر عسلی باعث شیرین تر شدن دسر می شود.

تند تند و به طور مرتب رشته ها باید به هم بخورد تا شری عسلی با تمامی رشته ها مخلوط شود، دلیل تاکید بر داشتن سرعت عمل در هم زدن جلوگیری از سفت شدن شیر عسل با حرارت می باشد.

مخلوط دسر را برای چند ثانیه بر روی حرارت قرار داشته باشد و سپس به رشته ها گلاب را بیافزایید و در نهایت حرارت را قطع کرده و خوب مرتب هم زنید.

قطعه ای از فویل را بر روی قسمت یکنواخت قرار داده و به وسیله ی کره فویل را چرب نمایید.

مواد آماده ی دسر را بر روی فویل ریخته و پهن نمایید، و به وسیله ی قاشق روی مواد را مرتب و یکنواخت کنید.

مغز های گردو، پسته، بادام را بر روی آن بریزید و با فویل مواد دسر(رشته ها) را رول کرده و فویل را محکم کرده و به مدت ۵ ساعت داخل یخچال بگذارید.

در طی این مدت شربتی از مخلوط شکر، آب، زعفران و گلاب را تهیه نموده و بر روی حرارت قرار دهید، حالا فویل رولی را از یخچال بیرون بیاورید و دسر را از فویل جدا نموده و برش بزنید.

سپس دسرهای شعریه برش خورده را به شربت مخلوط کنید، این عمل را می توانید به وسیله ی قلم مو انجام دهید.

در نهایت دسرها را درون یک ظرف مناسب بچینید و با مقداری مغز خوش طعم آن را تزیین کرده و با چای نوش جان کنید.

علاوه بر این روش می توانید این دسر را به صورت قالبی ببرید، در اتین روش قالبی باید ابتدا کف و دیواره های قالب انتخابی را چرب نموده و کمی از رشته را بر روی قالب قرار داده و به وسیله ی قاشق پهن نمایید.

با قاشق روی سطح رشته ها را نیز صاف و یکنواخت کرده و مغزهای گردو، بادام و پسته را برزید و پس از مرتب کردن مغزها بر روی رشته ها، مجددا باقیمانده ی رشته ها را بر روی مغزها قرار دهید.

روی دسر را صاف کنید و به شکل های لوزی آن را برش داده و درون یخچال قرار دهید.

در آخر قالب را از یخچال بیرون بیاورید و از قالب جدا کرده و درون ظرفی مناسب بچینید، شربت خوشمزه تهیه شده را بر روی دسرهای لوزی برش خورده بریزید و با چای سرو کنید.

آموزش روش تهیه دسر شعریه خوش طعم و خوشمزه

شاخص بودن طعم شیرین در دسرهای عربی از علاقه ی آنها به این طهم دلپذیر می باشد، انواع دسرهای قطایف عربی، دسر مهلبیه با ژله، دسر عربی زعفرونی، سنافر دسر عربی و باقلوای عربی یا همان باقلوای شعریه، حلوای عربی یا همان شعریه از جمله این علاقه و طعم دلچسب است. از دیگر خوردنی های خوشمزه می توان به شیرینی رشته ای اشاره نمود که پیشنهاد می کنیم آن را تهیه کنید.

طرز تهیه دسر شعریه با طعمی ناب و لذیذ

در این مطلب آشپزی برای شما عزیزان خوش سلیقه و علاقه مند به دسرهای شیرین و خوشمزه؛ طرز تهیه دسر شعریه را آموزش داده ایم امیدواریم مورد پسند شما واقع شده باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع دسرهای خوش طعم بر روی دسرها کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *