دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

حذف اطلاعات شخصی از پاورپوینت تنها با چند کلیک

  • سحر هودانلویی
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

حذف اطلاعات شخصی از پاورپوینت امری مهم است، چرا که در صورت قرار گیری به اختیار دیگر افراد می توانند به راحتی حریم خصوصی تان را بررسی کنند. از این رو توصیه می شود که مراحل آموزش این اقدام را از پاورپوینت برای حفظ اطلاعات شخصی تان فرا بگیرید.

حذف اطلاعات شخصی از پاورپوینت قبل از آن که اقدام به اشتراک گذاری آن کنید، کاری بسیار خوب و مناسب است که باید اقدام به یادگیری آن کنید. قابل به ذکر است که بسیاری از برنامه های آفیس به طور تقریبی، کثیری از اطلاعات شخصی شما را در هر یک از فایل هایی که ایجاد کرده اید، ذخیره می کنند. این عبارت بدان معناست که فایل های ذکر شده با هر فردی که به اشتراک گذاشته شوند، شخص مذکور به راحتی می تواند اطلاعات شما را در دسترس داشته باشد.

از این رو در ادامه این مطلب به توضیحی کامل و جامع برای حذف اطلاعات شخصی از پاورپوینت با آموزشات مرحله ای پرداخته ایم که اگر مورد استفاده برایتان قائل شد، می توانید با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند نحوه تبدیل پاورپوینت به ورد در ورژن های مختلف آفیس و نحوه ضبط صدا در پاورپوینت باری دیگر با ما همراه شوید.

آشنایی با پاورپوینت

آموزش حذف اطلاعات شخصی از پاورپوینت

در ابتدای این آموزش گفتنی می باشد که اگر  قصد دارید اطلاعات شخصی خود را حذف کنید، باید در صورت نیاز اطلاعات تان را بازیابی کنید. بهترین توصیه می تواند دارا شدن از یک فایل پشتیبان برایتان باشد؛ به این صورت که علاوه بر نسخه های اصلی از این اطلاعات می توانید نسخه ای کپی از آن را برای حصول اطمینان با نام متفاوتی که در نظر گرفته اید به اختیار داشته باشید تا در زمان نیاز به راحتی با نامی که خود برای فایل تعیین کرده اید، دست پیدا کنید.

به طور مثال؛ امکان دارد که اسلایدی در اختیار داشته باشید که برای فروش در همایش ارائه اش کرده اید. پس از این همایش نیز امکان دارد که برایتان ملزوم گردد تا ارائه خود را به مشتریان خواستار ارسال نمایید. در این شرایط تنها کاری که باید کنید، این چنین است که یک کپی از فایل اصلی خود تهیه کنید و سپس اطلاعات شخصی تان را از کپی که برای مشتری تهیه کرده اید، پاک کنید. در این زمان باید توجه داشته باشید که نسخه نادرست را برای مشتری خود ارسال نکنید، چرا که باید از نام واضح و درستی برخوردار باشد.

هنگامی که یک نسخه کپی از فایل های خود تهیه کردید، آن را باز کنید و طبق مراحلی که در ادامه شرح داده ایم به پاک کردن اطلاعات شخصی تان بپردازید.

  • بررسی فایل ها برای پاک کردن اطلاعات شخصی از پاور

هنگامی که یک کپی از ارائه ای که می خواهید اطلاعاتش را پاک کنید، تهیه کردید. باید به قسمت File کلیک کنید؛ در این قسمت به صورت اتومات در بخش Info قرار گرفته است که حالا باید به روی Check for Issues کلیک نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در پی این مراحل گزینه Inspect Document را از منویی که برایتان قابل مشاهده می شود، انتخاب کنید.

هنگامی  که این گزینه را انتخاب کردید؛ پنجره ای به صورت Document Inspector ظاهر می شود که با انتخاب به روی کادر های کنار هر یک از گزینه ها، می توانید به پاورپوینت خود این دستور را اعمال کنید که از چه نوع محتوا های موجود بازبینی انجام دهید. هنگامی که آماده بودید به روی گزینه Inspect کلیک نمایید.

حذف اطلاعات شخصی از پاورپوینت چگونه امکان پذیر است؟

در این هنگام نتیجه بازبینی ظاهر خواهد شد، به این صورت که اگر یک علامت سبز رنگ در کنار هر یک از بخش ها مشاهده کردید؛ بدان معناست که هیچ آیتمی پیدا نشده است و نیاز به اقدام دیگری نمی باشد. در صورتی دیگر نیز اگر علامت تعجبی به رنگ قرمز مشاهده کردید، به این معنا تلقی می شود اطلاعات موجود در آن بخش نمی باشند. از این رو بایستی هر یک از اطلاعات را دو مرتبه بررسی کنید و پس از آن نیز هر یک از گروه ها را که شامل اطلاعات حساسی می باشند، در گزینه ای به نام Remove All پاک کنید.

حالا در این زمان پیامی دریافت خواهید کرد به شما این امکان را می دهد تا بدانید اطلاعات تان با موفقیت حذف شده اند. همچنین در ادامه خوب است که سند های خود را باری دیگر بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمامی داده هایتان حذف شده اند. از این رو بایستی که به روی گزینه Remove All کلیک کنید.

  • بازبینی نهایی

به این ترتیب باید باری دیگر به فرایند بازبینی نهایی وارد شوید تا اگر چیزی در این میان جا مانده است به اطلاع شما رسیده شود. در طی این فرایند بازبینی مجدد باید همه چیز را دو مرتبه بررسی کنید تا موردی از میان نیفتاده باشد. همچنین در این حالت امکان دارد که خطاهایی رخ دهد، چرا که فناوری همیشه به طور کامل و بی عیب نقص نمی باشد. این بازبینی به شما نشان می دهد که چطور قبل از انتشار عمومی، هر چیزی را به خصوص زمانی که با داده های شخصی سر و کار پیدا می کنید، قبل از هر اقدامی به خوبی بازبینی و بررسی کنید تا در نهایت مشکلی به وجود نیاید.

آموزش مراحل حذف اطلاعات شخصی از پاورپوینت

در نهایت این اقدامات باید فایل خود را ذخیره کنید. در این زمان امکان دارد که متوجه تغییر سایز و اندازه قبل پاورپوینت خود شوید. قابل به ذکر است که این امر به علت آن است که برخی از داده هایی که از قبل ذخیره کرده اید و یا در اصطلاحی دیگر همان اطلاعات شخصی تان، حذف گردیده است.

در پایان کار می توانید با خیال راحت فایل های آماده شده را به صورت پاورپوینت با دیگر افراد و یا دوستان تان به اشتراک بگذارید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *