دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طریقه مراقبت از موی فر و نکاتی که افراد دارای موهای فر باید بدانند

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که موهای فر اگرچه بسیار زیبا و جذاب هستند اما اصول مراقبت و محافظت آن ها چندان کار راحتی نیست و به همین منظور در این مطلب سعی داریم شما را با برخی از اصول و روش های مراقبت از موی فر آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی موهای فر طبیعی به دلیل پیچ و تاب های بسیاری که دارد جذابیتی منحصر به فرد به شما می بخشد و تنها نکته مهمی که باید در این مورد بدانید نحوه مراقبت از موی فر است زیرا که نگهداری و مراقبت از آن تقریبا شوار است و برای اینکه بتوانید موهای زیبا و سالمی داشته باشید حتما بایستی اصول آن را یاد بگیرید.

مراقبت از موی فر

بهتر است بدانید که در واقع موهای فر منحصر به فرد، مجعد، منحنی و سیمی شکل می باشند که به خاطر همین پیج ها می تواند شکننده و حساس باشد و در واقع به دلیل ماهیت فری که دارد روغن های طبیعی تولید شده توسط پوست سر برای نرم کردن و محافطت از رشته های مو، رسیدن از قسمت های پایین به بالا را سخت خواهد کرد و به همین خاطر اغلب دختران مو فرفری ننها سطح پایینی از رطوبت را در موهایشان تجربه می کنند. همانطور که می دانید داشتن موهای فر مانند هر جنس موی دیگری مزایا و معایب خود را دارد برای مثال اگر مو زیبا و پرپشت به نظر می آید اما مراقبت از آن ها کار راحتی نیست و درصد آسیب دیدن این موها در صورت مراقبت نادرست بیش از دیگر انواع موها می باشد. به طور کلی اگر دارای موهای فر می باشید و در نگهداری و مراقبت موهایتان به خصوص در فصل تابستان دچار مشکل هستید نگران نباشید زیرا ترفند و نکات خاصی وجود دارد که شما با رعایت آن ها می توانید موهایی طبیعی، زیبا و سالم داشته باشید.

چگونگی مراقبت از موی فر

روش های مراقبت های موهای فر:

همانطور که متوجه شدید موهای فر نیز مانند تمامی انواع موهای دیگر برای اینکه زیبا و شاداب بمانند نیاز به نگهداری و اصولی دارند که در ادامه به بیان برخی از آن ها پرداخته ایم:

برای موی فر از نرم کننده به میزان لازم استفاده کنید:

هیچ وقت قدرت نرم کننده ها را دست کم نگیرید و به یاد داشته باشید که شما در طول فصل تابستان هم نیاز به استفاده از نرم کننده مو دارید. به طور کلی برای نرم کردن و حالت دادن به موها می توانید از ماسک های نرم کننده هم استفاده کنید و اغلب آن را در طول شب بر روی موی خود بمالید و صبح شامپو بزنید تا رطوبت مورد نیاز موها تامین شود و در نهایت موهایی نرم و خوش حالت داشته باشید.

روش های مراقبت از موهای فر

از نوک موهای فر بیشتر مراقبت کنید:

توجه داشته باشید که نوک موها معمولا بیش از هر قسمت دیگری مستعد خشک شدن هستند و به همین دلیل است که موخره در نوک موها به وجود می آید. توصیه می شود که از نوک موی فر بیشتر مراقبت کنید و آن را با انواع روغن ها و ماسک مو ایزوله کنید تا رطوبت مو از طریق نوک آن تبخیر نشود. شما می توانید برای انجام این کار از روغن بادام یا جوجوبا استفاده کنید و آن را تنها بر روی نوک مو ها بزنید زیرا تماس این روغن ها با کف سر می تواند موجب چرب شدن آن شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

موی فر را بیش از حد نشویید:

توجه داشته باشید که شستن موها با شامپوهای پاک کننده اگرچه ظاهر زیبایی به آن ها می دهد اما به مرور باعث خشکی و وز شدن موها خواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود که برای مراقبت از مو های فر خود تا حد ممکن کمتر آن ها را شامپو بزنید و اغلب از شامپوهایی که خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی و ضد میکروبی دارند استفاده کنید.

اصول محافظت کردن از موی فرفری

از بخار برای مراقبت از موهای فر کمک بگیرید:

به طور کلی بخار همان چیزی است که باعث به هم خوردن حالت و زیبایی موهای فر می شود و این بخار در طول فصل تابستان فراوان است. اما شما می توانید این بخار را به نفع خود استفاده کنید زیرا فقط کافی است هنگام حالت دادن موی فرفری خود از بخار کمک بگیرید و آن ها را حجیم تر کنید. به این ترتیب دیگر بخار موجود در هوا نمی تواند اثری بر روی موای شما داشته باشد.

استفاده از حرارت را بر روی موهای خود به حداقل برسانید:

همیشه توصیه می شود که استفاده از حرارت را بر روی موهای خود به حداقل برسانید اما این توصیه برای خانم هایی که دارای موی فر هستند به خصوص در فصل تابستان بسیار جدی تر می باشد. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که نیاز به سشوار کشیدن دارید حتما باید درجه سشوار را در کمترین دمای ممکن قرار دهید تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود.

عدم استفاده از حرارت برای موهای فر

از مواد سیلیکونی روی موهای فر استفاده نکنید:

توجه داشته باشید که این توصیه تنها مربوط به فصل تابستان نیست و شما همیشه باید از موادی که حاوی سیلیکون هستند اجتناب کنید. سیلیکون اگرچه حالتی صاف و یکدست به موها می دهد اما مثل یک عایق عمل می کند و مانع از جذب رطوبت روی مو می شود و در نهایت موها را خشک و سنگین خواهد کرد. به همین خاطر باید سیلیکون را از برنامه مراقبت موی فر خود حذف کنید تا موهای زیباتری داشته باشید.

از مواد مغذی برای حالت دادن به موها کمک بگیرید:

گاهی بهترین راه برای حفظ زیبایی موهای فر حفاظت از آن ها در مقابل عوامل آسیب ساز است. بافتن موها در واقع یک روش ساده برای جلوگیری از بهم ریختگی و گره خوردن موها محسوب می شود که در طول روز های گرم هم به خوبی جواب می دهد. اما اگر پیش از بافتن موهای خود نیز از یک ماده مغذی و محافط هم روی آن استفاده کنید سلامت و زیبایی موهای شما تضمین خواهد شد. همانطور که بیان شد روغن جوجوبا و سایر روغن های طبیعی نیز قدرت حفاظتی خوبی دارند و هم می توانند حالت خوبی به موهایتان بدهند.

استفاده از ماسک موی مناسب

بهترین ماسک مو برای مراقبت از موهای فر:

بهتر است بدانید که ماسک های مو تاثیر زیادی در سلامت و زیبایی موها دارند و بسته به نوع آن ها می توانند فواید زیادی برای موها داشته باشند. در این میان موهای فر به دلیل مشکلات خاصی که دارند نیاز بیشتری به استفاده از ماسک دارند و برخی از انواع ماسک بهترین اثر را روی موهای فر دارند که اغلب برای مراقبت از موی فر توصیه می شود. به طور کلی یکی از مشکلات رایج موهای فر خشکی آن است که مشکلات دیگری همچون موخوره، وز شدن و شکنندگی را به دنبال خواهد داشت و در واقع استفاده از ماسک هایی که خاصیت مرطوب کنندگی دارند می توانند به حل این مشکلات از جمله رفع وزی مو بپردازند.

اما در این میان سوال پیش می آید که کدام ماسک های مو خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی دارند و پاسخ این است که ماسک هایی حاوی روغن نارگیل، روغن دانه انگور یا روغن آووکادو می توانند رطوبت موی فر را حفظ و زیبایی و درخشندگی آن ها را بیشتر کنند.

استفاده از مواد مغذی برای موهای فر

همچنین در کنار ماسک های مرطوب کننده ماسک های حالت دهنده نیز محصولاتی می باشند که برای مراقبت از موی فر توصیه می شوند. این ماسک ها در واقع برای افرادی مناسب می باشند که قصد دارند موهای فر خود را با جریان هوا خشک کنند و حالت طبیعی آن را از نبرند. به طور کلی ماسک های حالت دهنده اغلب دارای خاصیت تغذیه کننده ای می باشند و همچنین حالت طبیعی موهای شما را بدون وز و تخت شدن به آن باز می گردانند و در نتیجه شما موهایی زیبا و مرتب خواهید داشت.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *