دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیوگرافی مهدی هاشمی و آشنایی بیشتر با زندگی شخصی و حرفه ای این بازیگر

  • عاطفه میرزایی
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی مهدی هاشمی بازیگر، کارگردان و فیلمنامه نویس معروف سینما ، تئاتر و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر خانوادگی و شخصی وی را تهیه و اراده نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

مهدی هاشمی با نام اصلی میرمهدی هاشمی قرمزی بازیگر، فیلنامه نویس و کارگردان معروف تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند با استعداد فعالیت حرفه ای خود را با تئاتر در سال ۱۳۴۸ با همکاری داریوش فرهنگ آغاز نمود و تاکنون در این عرصه فعالیت دارد. مهدی بار ها به دلیل بازی های موفق در سینما و تلویزیون مورد تحسین قرار گرفته و در آثار کارگردانان معروف سینمای ایرانی همچون کیانوش عیاری، رخشان بنی اعتماد و بهرام بیضایی نقش آفرینی نموده است. گفتنی است که آقای ناصر هاشمی کارگردان ایرانی برادر مهدی هاشمی می باشد. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی مهدی هاشمی همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی و خانوادگی وی آشنا شوید.

نگاهی به بیوگرافی مهدی هاشمی

مهدی هاشمی کارگردان، فیلمنامه نویس و هنرپیشه محبوب و معروف سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان متولد ۱۶ آذر ماه سال ۱۳۲۵ که هم اکنون وی ۷۴ سال سن دارد و در شهرستان لنگرود استان گیلان چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران می باشد.

بیوگرافی مهدی هاشمی + تصاویر جدید

مهدی هاشمی در سال ۱۳۴۸ در سن ۲۳ سالگی فعالیت خود را با تئاتر به عنوان بازیگر با همکاری داریوش فرهنگ با گروه نمایشی « پیاده» آغاز نمود. در سال ۱۳۵۸ تقریبا یکسال بعد از انقلاب با فیلم « زنده باد» کاری از خسرو سینایی جلوی دوربین قرار گرفت. سپس دومین تجربه سینمایی خود را با فیلم « مرگ یزدگرد» در سال ۱۳۶۰ به دست آورد و در سال ۱۳۶۲ در فیلم « بگذار زندگی کنم» کاری از شاپور قریب حضور داشت. او در فیلم های سینمایی زیادی در نقش های متععدی ایفای نقش پرداخته است که از آنها می توان به فیلم «آلزایمر»، « آقا یوسف»، « ضد گلوله»، « رژیم طلایی»، « خانه پدری»، « بال های سپید»، « زعفرانیه»، « تفنگ های سحرگاه»، « زرد قناری»، « تگزاس دو»، « انفرادی»، « غریبه»، « سیانور»، و … اشاره کرد.

بیوگرافی مهدی هاشمی + عکس

وی در سال ۱۳۶۳ در سن ۳۸ سالگی با سریال « سلطان و شبان» به شهرت بسیاری دست یافت. کارگردان این سریال داریوش فرهنگ بود و هاشمی نویسندگی آن را بر عهده داشت و گلاب آدینه، سوسن تسلیمی (همسر داریوش فرهنگ)، محمد مطیع، محمدعلی کشاورز، سیاوش طهمورث و .. در این مجموعه حضور داشتند. سپس وی در فیلم های چون روزگار قریب، آغوش های خالی، رقص پرواز، طلسم شدگان، گلشیفته، درد سرهای عظیم ۱ و ۲، علی البدل، کامیون و …به ایفای نقش پرداخته است. 

در ادامه بیوگرافی مهدی هاشمی آمده که وی بعد از چند سال کم کاری در سینما و تلویزیون سریال « روزگار قریب»  نقش دکتر قریب به کارگردانی کیانوش عیاری بازگشت.

  •  آرون گروپس

شرح حال خواندنی مهدی هاشمی

دو اثر ارزشمند مهدی هاشمی حضور در سریال « دردسرهای عظیم» کاری از برزو نیک نژاد در  سال ۹۴ می باشد. در این سریال بازیگرانی همچون جواد عزتی، الناز حبیبی، مریم سعادت، زهره فکور صبور، مهران رجبی، پرستو گلستانی، بهشاد شریفیان، داریوش اسد زاده، اشکان اشتیاق و … حضور داشتند.

و دیگری حضور در سریال پرطرفدار « علی البدل» در نقش نوذر خان با کارگردانی سیروس مقدم در سال ۱۳۹۶ می باشد. او در این سریال با بازیگرانی چون مهسا باقری، محسن تنابنده، مهدی فخیم زاده، احمد مهران فر، سیما خضرآبادی، هدیه آزاده، هادی کاظمی و …. همبازی بود.

زندگینامه جذاب و جالب مهدی هاشمی

در ادامه بیوگرافی مهدی هاشمی گفتی است که در سال ۱۳۷۲ موفق به کسب نامزد سیمرغ بلورین برای فیلم « همسر» و همچنین در سال ۱۳۷۵ نامزد تندیس بازیگری جشن خانه سینما شد. در نتیجه در سال ۱۳۸۹ در بیست و نهمین جشنواره فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای فیلم های « آقا یوسف» و « آلزایمر» دریافت کرد.

زندگینامه جامع مهدی هاشمی

جوایز و افتخارات مهدی هاشمی

  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم (خارج از محدوده) در ششمین جشنواره فیلم فجر – ۱۳۶۶
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم (دو فیلم با یک بلیت) در نهمین جشنواره فیلم فجر -۱۳۶۹
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم (همسر) در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر – ۱۳۷۲
  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم (معجزهٔ خنده) اولین جشن خانه سینما – ۱۳۷۵
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (فیلم‌های آقا یوسف و آلزایمر) بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر – ۱۳۸۹
  • نامزد تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم (هیچ) در چهارمین دوره جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سال ۱۳۸۹
  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم (ضد گلوله) درششمین دوره جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سال ۱۳۹۱
  • نامزد تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم (سیانور) در دهمین دوره جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سال ۱۳۹۵

بیوگرافی مهدی هاشمی و همسرش

ازدواج و همسر اول مهدی هاشمی

مهدی هاشمی در سال ۱۳۵۹ در سن ۳۴ سالگی با خانم گلاب آدینه بازیگر محبوب ایرانی ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر به نام نورا می باشد که اکنون به عنوان بازیگر در تلویزیون می باشد و با سیاوش اسعدیان ازدواج کرده و یک پسر دارد.

بیوگرافی مهدی هاشمی خواندنی

عکس گلاب آدینه در کنار دخترش

زندگینامه کامل و خواندنی مهدی هاشمی

ازدواج دوم مهدی هاشمی

در تاریخ ۶ تیر ماه سال ۱۳۹۸ خانم مهنوش صادقی بازیگر کشورمان در یک ویدیو در شبکه اجتماعی بیان نمود که چند سال هست که دوستان و آشنایان سوالی از من داشتند و من ترجیح می دادم که سکوت کنم، ولی اکنون احساس می کنم زمان مناسبی برای پاسخ به این سوال باشد: او اعلام کرد که همسر رسمی مهدی هاشمی هستم.

شرح حال جالب مهدی هاشمی

مهدی هاشمی در مصاحبه ای درباره ازدواج جدیدش بیان نموده که : 

من یک همسر دارم و او مهنوش صادقی است. این روزها متهم به دو همسری شدم و گویا بواسطه اعلام ازدواجم، خانم آدینه و دخترم نورا را شوکه کردم، در حالی که اینگونه نیست. ما یعنی من و خانم آدینه سال‌هاست که با توافق جدا از هم زندگی می‌کنیم، زیرا بدلیل عدم تفاهم فکری که با هم داشتیم نمی‌شد زیر یک سقف ماند، و همچنین هیچ رابطه عاطفی هم بین ما نبود که بشود اسمش را ارتباط زناشویی گذاشت، اما به دلایل شخصی و همچنین محدودیت‌هایی که شغلمان برایمان ایجاد می‌کند ترجیح دادیم به این جدایی رسمیت نبخشیم.
از آنجایی که خانم آدینه به ویترین و ظواهر علاقه دارند با منتشر کردن عکس‌هایی دو نفره که مربوط به گذشته بود و همچنین درست کردن صفحه‌ای به نام من در فضای مجازی و منتشر کردن اخباری از طرف من خواستند از زندگی ما اسطوره‌ای بسازند و زندگی عاشقانه‌ای را نمایش دهند.
من در این سال‌ها تنها بخاطر فرزندم و حفظ حرمت‌ها و احترام ایشان سکوت کردم و زندگی شخصی خودم را ادامه دادم، اما حالا دخترم سی و هشت ساله است، شخصی است مستقل که خود دارای همسر و فرزند است و من پس از آن جدایی محرمانه بدون آنکه زندگی آن دیگری را خراب کنم بعد از مدتی با خانم مهنوش صادقی (نویسنده و بازیگر) که همفکر، هم سلیقه و همکار بودیم ازدواج کردم تا به آن جدایی رسمیت ببخشم،
آیا این معنی‌اش دو همسری است؟!
در تمامی این سال‌ها با سمپاشی و بایکوت کردن مهنوش مانع ادامه کار حرفه‌ای او شدند و او را خانه‌نشین کردند که او به احترام حرفه و گذشته من سکوت کرد ولی حالا بعد از سکوتی طولانی بدلیل اینکه این فشارها و سمپاشی‌ها همچنان ادامه داشت و شدت گرفت در لحظه‌ای عصیان کرد و این ازدواج را علنی کرد که البته من به او حق می‌دهم، و این جنجال به پا شد.
این ازدواج با صداقت و اصالت بود و هست با حفظ حرمت طرف دیگر حقایق پنهان دیگری هم هست که من با حفظ احترام به همه به همین مقدار که با اشاره گفتم بسنده می‌کنم. در ضمن من در هیچ یک از فضاهای مجازی صفحه‌ای ندارم.

زندگینامه مهدی هاشمی و همسر دومش

بیوگرافی مهدی هاشمی و همسرش

مختصری از بیوگرافی گلاب آدینه

گلاب آدینه بازیگر محبوب و مطرح سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۲۲ آبان ماه سال ۱۳۳۲ که هم اکنون وی ۶۷ سال سن دارد و شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته اقتصاد سیاسی می باشد.

زندگینامه کامل مهدی هاشمی

ایشان فعالیت حرفه ای خود را در گروه نمایشی « پیاده» با همکاری داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی آغاز نمود و در سریال افسانه سلطان و شبان با همسرش همبازی بود. وی به تدریس بازیگری برای گروه های مختلف سنی در موسسات آموزشی و مدارس پرداخت و در حال حاضر استاد بازیگر است.

زندگینامه خواندنی مهدی هاشمیبیوگرافی مهدی هاشمی و مهنوش صادقی

مختصری از بیوگرافی مهنوش صادقی

مهنوش صادقی بازیگر و فیلمنامه نویس محبوب کشورمان متولد ۱۳۵۱ که هم اکنون وی ۴۸ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته طراحی صحنه و لباس از دانشگاه هنر و معماری می باشد.

بیوگرافی خواندنی و کامل مهدی هاشمی

بیوگرافی مهدی هاشمی + کارنامه هنری

فیلم های سینمایی مهدی هاشمی 

تگزاس ۲ (مسعود اطیابی، ۱۳۹۷)، زعفرانیه ۱۴ تیر (سیدعلی هاشمی، ۱۳۹۷)، سیانور (بهروز شعیبی، ۱۳۹۴)، یک دزدی عاشقانه (امیرشهاب رضویان، ۱۳۹۳)، تراژدی (آزیتا موگویی، ۱۳۹۲)، رژیم طلایی (رضا سبحانی، ۱۳۹۱)، فرزند چهارم (وحید موسائیان، ۱۳۹۱)، ضد گلوله (مصطفی کیایی، ۱۳۹۰)، تلفن همراه رئیس‌جمهور (علی عطشانی، ۱۳۹۰)، قصه‌ها (رخشان بنی‌اعتماد، ۱۳۹۰)، خانه پدری (کیانوش عیاری، ۱۳۸۹)، آلزایمر (احمدرضا معتمدی، ۱۳۸۹)، آقا یوسف (علی رفیعی، ۱۳۸۹)، هیچ (عبدالرضا کاهانی، ۱۳۸۸)، مصائب چارلی (علیرضا سعادت‌نیا، ۱۳۸۷)، روز کارنامه (مسعود کرامتی، ۱۳۸۱)، بال‌های سپید (مهدی هاشمی و ناصر هاشمی) [کارگردان-فیلمنامه‌نویس] (۱۳۷۷)، معجزهٔ خنده (یدالله صمدی، ۱۳۷۵)، دیپلمات (داریوش فرهنگ، ۱۳۷۴)، الو! الو! من جوجوام! (مرضیه برومند، ۱۳۷۲)، همسر (مهدی فخیم‌زاده، ۱۳۷۲)، بهترین بابای دنیا (داریوش فرهنگ، ۱۳۷۰)، آقای بخشدار (خسرو معصومی، ۱۳۷۰)، ناصرالدین‌شاه آکتور سینما (محسن مخملباف، ۱۳۷۰)، دو فیلم با یک بلیت (داریوش فرهنگ، ۱۳۶۹)، علی و غول جنگل (بیژن بیرنگ و مسعود رسام، ۱۳۶۹)، شکار خاموش (کیومرث پوراحمد، ۱۳۶۸)، زرد قناری (رخشان بنی‌اعتماد، ۱۳۶۷)، تفنگ‌های سحرگاه (بهروز افخمی، ۱۳۶۷)، غریبه (رحمان رضایی، ۱۳۶۶)، خارج از محدوده (رخشان بنی‌اعتماد، ۱۳۶۶)، بگذار زندگی کنم (شاپور قریب، ۱۳۶۵)، مرگ یزدگرد (بهرام بیضایی، ۱۳۶۱)، زنده باد … (خسرو سینایی، ۱۳۵۸)

بیوگرافی مهدی هاشمی بازیگر و کارگردان

عکس و بیوگرافی مهدی هاشمی

مجموعه تلویزیونی مهدی هاشمی 

کامیون ( ۱۳۹۸ مسعود اطیابی)، گلشیفته ( ۱۳۹۶_۱۳۹۷)، در جستجوی آرامش ( ۱۳۹۵_۱۳۹۶ سعید سلطانی)، علی‌البدل ( ۱۳۹۵  سیروس مقدم  )، زعفرانی ( ۱۳۹۴–۱۳۹۵  حامد محمدی )، دردسرهای عظیم ۲ ( ۱۳۹۴  برزو نیک‌نژاد )، دردسرهای عظیم ( ۱۳۹۳)، تله‌فیلم «من کجا خوابم برد؟» (۱۳۹۲ جواد کاسه‌ساز)، تله‌فیلم «قصه‌ها و واقعیت‌ها» ( ۱۳۸۸ حجت قاسم‌زاده اصل  )، تله‌فیلم «آسان‌سُر» ( مجید امامی )، تله‌تئاتر «پسران طلایی» ( ۱۳۸۷محمد رحمانیان )، اشک‌ها و لبخندها  ( ۱۳۸۷ حسن فتحی  )، کارآگاهان ( ۱۳۸۷–۱۳۸۶ حمید لبخنده)، تله‌فیلم «وقت اضافه» ( ۱۳۸۶ )، روزگار قریب (  ۱۳۸۶–۱۳۸۱  کیانوش عیاری  )، راه شب  (۱۳۸۵ داریوش فرهنگ )، رقص پرواز  ( ۱۳۸۴ احمد مرادپور  )، طلسم‌شدگان ( ۱۳۸۲ داریوش فرهنگ)، هزاران چشم ( ۱۳۸۱  کیانوش عیاری )، تله‌تئاتر «بازرس کل» ( محمد رحمانیان )، چراغ جادو  ( ۱۳۷۹–۱۳۸۰ همایون اسعدیان)، قصه‌های شهرک سینمایی  ( ۱۳۷۸-۱۳۷۹  بابک محمدی)، آغوش‌های خالی  (۱۳۷۸  وحید نیکخواه‌آزاد)، کوه‌های سفید ( ۱۳۷۷–۱۳۷۶)، دیپلمات ( ۱۳۷۴ داریوش فرهنگ )، سردار جنگل ( ۱۳۶۶–۱۳۶۳ بهروز افخمی)، افسانه سلطان و شبان (۱۳۶۳–۱۳۶۰ داریوش فرهنگ )

تئاتر های هاشمی 

نمایش «گودو»، ۱۳۴۸، نمایش «زاویه»، نمایش «پرواربندان»، نمایش «با خشم به یاد آر»، نمایش «باغ آلبالو»، نمایش «شهر کوچک ما»۱۳۵۰، نمایش «خانه برنارد آلبا» ۱۳۵۲، نمایش «آدم آدم است»، ۱۳۵۵، نمایش «عروسی خون»، کارگردان، نمایش «ادیپ شهریار»، کارگردان، نمایش «داستانی نه تازه»، نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و مرگ امیرکبیر» ۱۳۵۶، نمایش «همشهری»، نمایش «دیوار چین»، ۱۳۵۶، نمایش «دایره گچی قفقازی»، ۱۳۵۸، نمایش «بریم کمک بابا بزرگ»، کارگردان، ۱٣۵٨، نمایش «زنگ آخر»، کارگردان، ۱٣۵٨، مرگ یزدگرد (بهرام بیضایی)، ۱۳۵۸، پیروزی در شیکاگو ۱۳۷۱، کارنامه پندار بیدخش ۱۳۷۶ ، نمایش «حسرت، آرزو، رویا»، کارگردان، ۱۳۷۸، کرگدن ۱۳۸۷

زندگینامه جالب مهدی هاشمی

امیدواریم از خواندن بیوگرافی مهدی هاشمی بازیگر و کارگردان محبوب ایرانی و همچنین از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *