دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با زیبایی های جنگل گیسوم و بازدید از آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱
  • ۰

جنگل گیسوم یکی از مهم ترین مناطق تفریحی در استان گیلان و شهرستان تالش است این جنگل با وجود جاذبه های جنگلی و دریایی خود مورد توجه است همچنین با وجود سواحل بکر و چشم اندازهای زیبا در میان گردشگران شناخته شده است. این جنگل دارای درختانی انبوه است و به دلیل جاده جنگلی خود در میان گردشگران شهرت دارد که در این بخش نیز با آن آشنا خواهید شد.

جنگل گیسوم یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در شمال ایران است تفرجگاهی پر جاذبه در گیلان که منحصر به فردترین چشم اندازها را به خود اختصاص داده است و هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف ایران به خود جذب کرده است اگر تاکنون سفری به تالش داشته اید و از این جنگل بازدید نکرده اید این بار توصیه می کنیم تا از زیبایی های این جنگل نیز دیدن کنید. این جگل دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و طبیعتی بکر و بسیار زیبا دارد این جنگل می تواند یکی از مکان های دیدنی مهم در تالش باشد این پارک جنگلی دارای جاده ای بی نظیر با طبعیت زیبا است این جاده زیبا از دو سو توسط درختان احاطه شده است و زیبایی های بی شماری دارد هر رهگذری که از این مسیر جنگلی عبور می کند می تواند چشم اندازهای ویژه ای را مشاهده کند تونلی که با استفاده از درختان در جاده این منطقه کشیده شده است نیز می تواند یکی دیگر از جذابیت های این منطقه برای گردشگران باشد. این منطقه یکی از تفرجگاه های ساحلی و جنگلی است و به دلیل برخورداری از دو طبیعت مجزا و زیبا مورد توجه است همانطور که اشاره شد بیشتر طبیعت جنگلی این منطقه پوشیده شده از گیاهان است که زیبای های بی حدی را به این منطقه جنگلی بخشیده اند. سفر به این منطقه زیبا از تالش برای هر رهگذر و گردشگری خاطره انگیز است و می تواند جذابیت بی شماری داشته باشد که در ادامه این بخش نیز شما علاقه مندان با برخی از این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

زیبایی های گیسوم

جنگل گیسوم گیلان را بشناسید:

این پارک مرز میان جنگل و دریا است و با وجود جاذبه های بسیار زیبایی که در خود جای داده است می تواند یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در این استان باشد طبیعت این جنگل برای خیلی از گردشگران به یاد ماندنی است و دارای زیبایی های بسیار بکری است لذت بردن از طبیعت زیبای این جنگل و مناطق زیبای آن می تواند بسیار جالب باشد زیرا با طی کردن مسیر تونلی و درختی آن می توانید زیبایی های بی شماری را مشاهده کنید. در طول مسیر رسیده به این جنگل از یک جاده جنگلی طویل عبور خواهید کرد این جاده پوشیده از درختان انبوه و بلند است خیلی از گردشگرانی که از این مسیر عبور می کنند گویی وارد بهشت می شوند و چنین چشم انداز بکری را برای اولین بار نظاره می کنند. قدم زدن در میان این درختان و این جاده جنگلی برای هر گردشگری جذابیت دارد و حال و هوای شما را عوض می کند درختان این جنگل که بسیار بلند و سر به فلک کشیده اند در بسیاری از فصل های سال همین زیبایی های خود را حفظ می کنند و به همین جهت هر ساله در فصل های مخلفی از سال گردشگران به این منطقه سفر می کنند.

دیدنی های جنگل گیسوم

این پارک چه امکاناتی دارد؟

پارک جنگلی گیسوم علاوه بر جاذبه های طبیعی که در خود جای داده است دارای جاذبه های بی شمار دیگری است و امکانات گردشگری بی شماری دارد این پارک برای بازدیدکنندگان محوطه پارکینگ ایجاد کرده است که موجب رفت و آمد و تردد راحت تر برای این عزیزان می شود همچنین دارای محوطه بازی و وسایل بازی کودک است از دیگر امکانات و بخش های تفریحی مهم در این پارک جنگلی می توان به ورزشگاه، پلاژ، اردوگاه، مناظق پیک نیک، هتل، کمپ و … اشاره نمود. در طول مسیر این امکان برای گردشگران وجود دارد تا پیاده روی کنند و از زیبایی های مسیر نهایت لذت را ببرند این مجموعه دارای فصای بسیار مناسبی است و چشم اندازهای بسیار ویژه ای دارد.

درختان گیسوم

این امکانات موجب راحتی گشت و گزار برای گردشگران این پارک می شود به علاوه این پارک جنگلی دارای طبیعت و چشم اندازهای بسیار زیبایی است که از جمله مهم ترین زیبایی های جنگل گیسوم می توان به جنگل شمشاد، موزه گل های طبیعی، گیاهان و … اشاره نمود هر یک از این جاذبه ها به تنهایی می تواند برای شما گردشگران عزیز جذابیت بی شمار داشته باشد.

  •  آرون گروپس

از سواحل شنی نیز دیدن کنید!

شاید یکی از دلایلی که این جنگل را در میان جاذبه های گیلان ویژه و جذاب کرده است وجود دریا و سواحل زیبا است که برای قدم زدن و گشت و گزار بسیار مناسب است ساحل شنی این جنگل بسیار زیبا است و دارای جاذبه های بی شماری است. این امکان برای گردشگران وجود دارد تا در آب های این دریا شنا کنند همچنین قدم زدن در طول مسیر دریا می تواند یکی دیگر از تفریحات مهم در این مناطق باشد سفر به جنگل گیسوم خاطره ای به یاد ماندنی برای هر گردشگر خواهد بود. از امکانات مهم برای گردشگرانی که به این دریا می روند می توان به تفریحات آبی همچون جت اسکی، قایق سواری و اسکله گردی اشاره نمود پاراسل و موتور چهار چرخ نیز از دیگر تفریحات آبی جذاب برای شما عزیزان هستند.

مناظر گیسوم

اقامت در این جنگل

در اطراف این جنگل، هتل های متنوعی برای اقامت وجود دارد، علاوه بر آن می توانید در منطقه ای مناسب از این پارک جنگلی زیبا با درست کردن یک کمپ از طبیعت زیبا و بکر آنجا لذت ببرید، روستای این منطقه جنگلی نیز می تواند یکی دیگر از مکان های دسترسی گردشگران برای اقامت در این جنگل باشد، از آنجا که این جنگل یک منطقه دوست داشتنی و پربازدید می باشد، بنابراین امکانات فراوانی به منظور اقامت در مناطق اطراف آن برای گردشگران تدارک دیده شده است که می تواند در دسترس آنها قرار گیرد.

طبیعت و آب و هوای گیسوم در تابستان

در اوایل فصل تابستان وجود درختان انبوه و سرسبز و آب هوای مطبوع جنگل گیسوم می تواند آرامش زیادی برای گردشگران و مسافران آنجا فراهم آورد، به دلیل انبوه درختان بلند این جنگل، هوای این منطقه در تابستان گرم بسیار دلپذیر و خنک است به طوری که گردشگران می توانند به راحتی و بدون نیاز به هیچگونه وسیله خنک کننده ای در این هوای دلپذیر استراحت کنند و از طبیعت زیبای اطراف خود لذت ببرند.

جنگلهای گیسوم

طبیعت این جنگل در زمستان

اگرچه بهترین زمان سفر به منطقه زیبای گیسوم در فصل بهار و تابستان می باشد، اما نمی توان از زیبایی های این منطقه در پاییز و زمستان نیز صرفنظر کرد به طوری که می توانید در این فصول شاهد جلوه بسیار زیبا و باشکوهی از نقاشی طبیعت در این منطقه باشید، به خصوص در فصل زمستان که درختان با برف سفیدپوش شده اند، البته باید به هنگام سفر به این منطقه تفریحی زیبا در زمستان، همه لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای سفر های زمستانه را به همراه داشته باشید.

طبیعت گیسوم

این جنگل یکی از مهم ترین مکان های دیدنی گیلان است و منطقه ای تفریحی و توریستی است که با وجود جاذبه های دریایی، جنگلی و توریستی مورد توجه است این پارک جنگلی تلفیقی از جدیدترین جاذبه ها را دارد و با سفر به آن می توانید همه تفریحات را تجربه کنید. دیدن آسمان این طبیعت در شب نیز دارای زیبایی های بی شماری است این منطقه امکان اسب سواری برای گردشگران نیز دارد و از این جهت می تواند مورد توجه باشد وجود ارزش های فرهنگی و سنت ها در میان مردمان این منطقه نیز بسیار مورد توجه است.

در صورت تمایل برای آشنایی با جنگل تیلاکنار و جنگل رویان مازندران می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *