دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طریقه فر کردن مژه ها با ۵ روش کاربردی و جالب

  • ندا خوشرو
  • ۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب روش هایی برای فر کردن مژه ها را به شما عزیزان معرفی کردیم که امیدواریم به کمک آن ها بتوانید به مژه های خود حالت و فرم بی نظیری را ببخشید و جذاب تر از همیشه به نظر برسید.

اگر شما مژه هایی پرپشت و بلند دارید می توانید آنها را فر نمایید تا چشم هایتان باز و درشت تر به نظر برسند همچنین فر کردن مژه باعث می شود تا مژه های شما از حالت صاف و بی حالت خارج شوند.

نحوه کردن فر کردن مژه ها

برای حالت دادن به مژه ها روش های زیادی وجود دارد که یکی از ساده ترین آن ها استفاده از ریمل و فر مژه می باشد و شما می توانید با طی چند مرحله ساده به مژه های خود حالت و فرم بی نظیری را ببخشید. در مراحل قبلی چسباندن مژه مصنوعی و روش هایی برای تقویت رشد مژه را پیش رو داشتید در ادامه با نحوه فر کردن مژه آشنا خواهید شد.

فر کردن مژه

نحوه فر کردن مژه با روش های ساده

۱. استفاده از فر مژه 

ابتدا فر مژه را به صورت کامل باز نمایید و قسمت لاستیکی آن را به مدت چند دقیقه در محل ریشه مژه های پلک بالایی خود قرار بدهید سپس فر مژه را به صورت عمودی نگه دارید و به آرامی آن را فشار دهید.

با حرکتی آرام فر مژه را به سمت بالا چرخانده و به مدت چند ثانیه فر مژه را در همین حالت نگه دارید و به آرامی فر مژه را با فشاری که به آن وارد کرده اید از ریشه مژه ها تا نوک آن ها حرکت بدهید و اگر مژه هایتان حالت نگرفت این عمل را باز هم تکرار نمایید. بعد از اینکه مژه ها حالت بی نظیری به خود گرفتند آن ها را ریمل بزنید تا چشمان تان جذاب تر به نظر برسند.

فر کردن مژه ها

  •  آرون گروپس

۲. استفاده از ریمل 

برس ریمل را به صورت زیگزاگ روی مژه هایتان حرکت بدهید. توجه داشته باشید که باید برس ریمل را به مدت چند ثانیه روی ریشه های مژه قرار دهید سپس برس را به سمت نوک مژه هایتان به آرامی حرکت بدهید و برای اینکه مژه های شما حجم بیشتری پیدا کنند یک لایه دیگر ریمل به آن ها بزنید.

فر کردن مژه با روش های آسان

۳. فر مژه ها به کمک قاشق 

یکی از آسان ترین روش ها برای فر کردن مژه ها استفاده از قاشق نیمه داغ می باشد که برای اینکار باید یک قاشق غذاخوری تمیز را که دارای لبه هایی نازک است درون آب گرم قرار بدهید سپس قاشق را رو به پلک چشم و در قسمت محل رویش مژه ها قرار بدهید. توجه داشته باشید که خمیدگی قاشق باید به سمت بیرون باشد و مژه ها را باید به سمت خمیدگی قاشق فشار بدهید تا به خوبی فر بخورند.

انگشتتان را روی مژه ها در قسمت لبه قاشق با فشار زیادی نگه دارید و برای تثبیت فر مژه ها نیز به آن ها ریمل بزنید. تا زمانی که ریمل هنوز نیمه خشک می باشد با دقت مژه های خود را شانه بزنید.

فر کردن مژه با روش هایی آسان

۴. حالت دادن به مژه ها به مسواک گرم 

یکی از ساده ترین روش ها برای فر کردن مژه استفاده از مسواک می باشد که برای این کار باید مسواک را درون لیوان قرار بدهید و مقداری آب گرم به لیوان بیفزایید سپس اجازه دهید تا مسواک به مدت چند دقیقه درون آب باقی بماند تا به صورت کامل گرم گردد.

مسواک را از درون آب گرم خارج نمایید و آن را به خوبی تکان بدهید تا آب اضافه مسواک گرفته شود سپس مسواک را به کمک حوله به خوبی خشک نمایید و آن را به آرامی در بین مژه های خود کشیده تا مژه هایتان به خوبی فر بخورند.

فر کردن مژه با روش های آسان

اگر مژه هایتان به خوبی فر نخورده اند می توانید مراحل قبلی را تکرار نمایید و باید دو لایه ریمل بزنید تا فر مژه های شما ثابت شوند.

فر کردن مژه با روش هایی آسان

۵. فر کردن مژه به کمک دست 

اگر شما به فر مژه و قاشق و مسواک دسترسی ندارید می توانید از دست هایتان برای فر کردن مژه های خود استفاده نمایید که در این صورت باید ابتدا انگشت های خود را بمالید تا به خوبی گرم شوند سپس چشم هایتان را ببندید و به کمک انگشت هایتان به آرامی مژه ها را به سمت ابرو و به سمت بالا فشار دهید و آن ها را نگه دارید.

فر کردن مژه با روش هایی آسان

مراحل قبل را تکرار نمایید تا مژه هایتان به خوبی فر بخورند. برای افزایش حجم مژه ها باید دو لایه ریمل به مژه هایتان بزنید.

فر مژه ها با روش هایی آسان

در این مطلب با نحوه فر کردن مژه آشنا شدید که امیدواریم این مطلب مورد توجه شما همراهان عزیز و گرامی قرار گرفته باشد و از مطالعه آن نهایت لذت را برده باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *