دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام و حذف آن

  • ساناز براتی
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

برای پیشگیری از هک شدن اینستاگرام و بالا بردن امنیت حساب کاربری خود در این اپلیکیشن می توانید از روش تایید کد دو مرحله ای اینستاگرام استفاده نمایید، برای انجام اینکار می توانید با نحوه فعالسازی این کد در این مطلب آشنا شوید.

امنیت نقش ویژه و مهمی در دنیای اینترنت بر عهده دارد. برای افزایش امنیت اغلب اپلیکیشن ها به خصوص اینستاگرام از نوعی لایه امنیتی برای ورود به برنامه استفاده می گردد. با این روش احتمال هک شدن و دسترسی های غیر مجار به حساب کاربری به حداقل خواهد رسد. از این رو در این مطلب شما را با تایید دو مرحله ای اینستاگرام در این مطلب آشنا می سازیم.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام و حذف آن

قابلیت تایید هویت دو مرحله ای یا Two Factor Authentication یک ویژگی امنیتی می باشد که با استفاده از آن می توان باعث کم شدن شدت ریسک هک شدن اکانت ها شد. این قابلیت در حال حاضر در سرویس های مختلفی ارائه شده و در دسترس می باشد که بعضی از این سرویس ها عبارتند از: اکانت گوگل، ولتساپ، تلگرام و …

هنگامی که از قابلیت تایید دو مرحله ای برای اکانت خاصی استفاده کنیم، دیگر تنها با وارد نمودن رمز عبور اصلی نمی توانیم به اکانت خود وارد شویم و باید روش دیگری  که انتخاب نموده بودیم برای به تایید رساندن هویت خود اجرا کنیم. به همین دلیل در این روش تایید هویت کاربر دارای دو مرحله است به همین خاطر نام تایید دو مرحله ای را برای این قابلیت انتخاب کرده اند.

 

با فعال نمودن تایید هویت دو مرحله ای می توان دسترسی افراد سوء استفاده گر و هکرها را به حداقل رساند. هنگامی که این قابلیت برای اکانت یک کاربر فعال شود، با داشتن پسورد اصلی نمی توان به حساب کاربری این فرد وارد شد و دزدیده شده اطلاعات حساب امکان پذیر نخواهد بود، زیرا بعد از وارد نمودن پسورد اصلی فرد سود جو دچار مشکل خواهد شد. همانطور که گفته شد در حال حاضر برنامه ها و سرویس های مختلفی از این قابلیت برخوردار هستند، اپلیکیشن اینستاگرام نیز یکی از انواع برنامه هایی می باشد که دارای این قابلیت مفید است. برخی از کاربران تا کنون این قابلیت را بر روی حساب کاربری خود اعمال کرده اند، اما برخی از افراد ممکن است با آن آشنایی نداشته باشند، حال اگر شما نیز جزء آندسته از کاربرانی هستید که با این قابلیت آشنایی ندارید در این مطلب همراه ما باشید تا با فعال سازی این قابلیت آشنا شوید. فعال نمودن تایید دو مرحله ای در اینستاگرام کاری سخت و پیچیده نیست و با طی کردن چند مرحله ساده در اندروید و یا آی او اس به راحتی قابل انجام است.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام چگونه است؟

مراحل فعال نمودن تایید دو مرحله ای

با فعال نمودن تایید دو مرحله ای در اینستاگرام امنیت این حساب خود را افزایش می دهید. با فعال نمودن این قابلیت برای ورود به اپلیکیشن علاوه بر رمز عبور به کد Security ارسالی به وسیله پیامک و یا هر اپلیکیشن انتخابی نیاز است. برای فعال نمودن این قابلیت به روش زیر عمل می کنیم:

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • در آغاز کار اکانت اینستاگرام خود را باز کنید و به قسمت پروفایل کاربری خود بروید. در این قسمت آیکن سه خظ که در قسمت بالای صفحه در سمت راست قرار دارد را انتخاب نمایید.
  • درر قسمت باز شده وارد گزینه تنظیمات یا setting شوید که به شکل چرخ دنده مشخص شده است.
  • در قسمت تنظیمات به دنبال قسمت Security باشید، این گزینه تقریبا در قسمت پایین قرار دارد. Security را انتخاب کنید.
  • در قسمت باز شده گزینه Tow-Factor Authentication را انتخاب کنید.

مراحل تایید دو مرحله ای اینستا

 

  • در ادامه گزینه Get Started را انتخاب نمایید.
  • با انتخاب این گزینه پنجره ای باز خواهد شد، در پنجره باز شده دو روش به منظور احراز هویت پیشنهاد می شود: Use Text Message و  Authentication App
  • یکی از روش ها را انتخاب می کنید البته توجه داشته باشید که روش Authentication App در نسخه وب اینستاگرام پشتیبانی نمی گردد.
  • در ادامه با انتخاب یکی از روش ها برایتان کد تایید ارسال می شود.

تایید دو مرحله ای برای اینستا

 

به این نکته توجه داشته باشید که اگر تا کنون شماره تلفن همراهتان را در اینستا ثبت نکرده اید، قبل از انجام هر کاری باید شماره خود را ثبت کنید و بعد اقدام به فعال سازی نمایید.

همچنین توجه داشته باشید که کد تایید به شماره ثبت شده در زمان ثبت نام اینستاگرام که وارد نموده اید ارسال می گردد، حال اگر به آن شماره دسترسی ندارید باید به کمک Change phone number در قسمت پایینی صفحه شماره تلفن جدید خود را به منظورر دریافت کد وارد نمایید. با وارد کردن شماره تلفن جدید خود دکمه Next را بزنید و منتظر پیامک تایید.

فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

 

  • با دریافت کد تایید آن را در قسمت مربوطه Enter Code وارد کنید.
  • در ادامه پیغامی مبنی بر تایید دو مرحله ای مشاهده خواهید کرد.
  • در ادامه با دریافت پیغام گزینه Done را انتخاب کنید.

تایید دو مرحله ای در برنامه اینستاگرام

 

  • در ادامه کار پنجره ای ظاهر می شود که در آن کدهای بازیابی Recovery codes که توسط اینستاگرام تولید شده اند در آن نشان داده شده است.
  • در قسمت پایین کدهای نمایش داده شده دو لینک وجود دارد:
  1. لینک Screenshot که به منظور اسکرین شات گرفتن از کدهای بازیابی استفاده می شود.
  2. لینک Get new codes که برای اضافه کردن کد جدید می باشد.

فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستا

 

  • حال اگر می خواهید با اپلیکیشن دیگری به اینستا گرام خود وارد شوید، از گزینه دوم اپلیکیشن های که می توانید برای اینکار استفاده کنید نمایش داده می شود، در این صورت اگر اپلیکیشنی را در گوشی خود ندارید با زدن Install App می توانید آن را از گوگل پلی نصب کنید.

در رابطه با این موضوع باید بدانید که در حال حاضر اپلیکیشن های Google Authenticator و Duo Mobile با این ویژگی سازگاری دارند که باعث می شوند تا افرادی که به سیم کارت شما دسترسی دارند نیز نتوانند وارد شود. البته اپلیکیشن Duo Mobile در حال حاضر در ایران در دسترس نمی باشد.

  • در ادامه کار به منظور تولید یک کد تایید گزینه Set UP Manually را برگزینید و بعد با استفاده از گزینه Copy key کد به نمایش درآمده را کپی نموده و سپس در اپلیکیشن Google Authenticator وارد کنید.

توجه داشته باشید که اگر چند اپلیکیشن کد تایید دو مرحله ای اینستاگرام بر روی گوشی شما نصب می باشد یا اپلکیشن بر روی دستگاه تلفن دیگری نصب کرده اید باید از گزینه Set UP Manually به منظور دریافت کد تایید دستی اینستا استفاده نمایید.

  • در اپلیکیشن برای اضافه کردن یک حساب آیکن + را انتخاب نمایید و در پنجره باز شده گزینه دوم را لمس نمایید.
  • در ادامه در قسمت نام صاحب حساب کلمه instagram و در قسمت پایین کدی را که از اینستاگرام کپی کرده اید وارد کنید و در آخر کار گزینه افزودن را انتخاب کنید.

تایید دو دفعه ای اینستاگرام

 

  •  بعد از اضافه شدن حساب کد تایید برای شما تولید می گردد، شما باید کد تایید را کپی کنید و در اینستا گرام خود وارد کنید.

تایید دو وهله ای برای اینستاگرام

 

توجه داشته باشید که کدهای تولیدی توسط اپلیکیشن های مختلف به مدت زمان محدودی قابل استفاده هستند و اگر در زمان مشخص شده استفاده نشوند، منقضی شده و باید برای دریافت کد مجددا اقدام شود.

  • بعد از کپی کردن کد در اپلیکیشن گزینه Next را انتخاب نمایید.

تایید دو مرحله ای برنامه اینستاگرام

 

 

  • حال شما توانسته اید امنیت حساب خود را افزایش دهید، با هر بار وارد شدن به حساب اینستاگرام علاوه بر رمز عبور باید کد تایید دریافت شده از اپلیکیشن Google Authenticator را نیز وارد کنید.

اگر برای دریافت کد تایید مشکلی برایتان ایجاد شد، می توانید با استفاده از کدهای بازیابی که در مرحله Recovery codes داشتید به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

نحوه غیر فعال نمودن کد تایید دو مرحله ای

در ادامه با روش غیر فعال نمودن کد تایید دو مرحله ای اینستاگرام آشنا می شویم:

  • در ابتدا گزینه منو در صفحه پروفایل اینستاگرام را انتخاب نمایید.
  • گزینه تنظیمات یا همان چرخ دنده را انتخاب نمایید.
  • در قسمت باز شده از زیر گزینه Security گزینه Tow-Factor Authentication را انتخاب کنید.
  • حال در پنجره باز شده هر یک از گزینه های Text Message یا Authentication App که فعال بودند بر روی آن ضربه بزنید.
  • در نهایت گزینه Remove را انتخاب کنید، تا کد تایید دو مرحله ای غیر فعال شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *