دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای تصویری تغییر اندازه صفحه در ورد

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

صفحه پیش فرض در برنامه ورد معمولا روی گزینه letter تنظیم شده است. ممکن است نیاز داشته باشید تا سایز صفحه را تغییر دهید. اگر با شیوه اجرای این کار آشنا نیستید در این مطلب شیوه آسان تغییر اندازه صفحه در ورد را آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

برنامه ورد یکی از نرم افزارهای محبوب برای تایپ و قالب بندی متون می باشد. همانطور که می دانید این برنامه دارای تنظیمات زیادی می باشد. یکی از این تنظیمات تغییر سایز صفحه است. ممکن است شیوه اجرای این کار برای افراد مبتدی یا افرادی که با این برنامه آشنایی زیادی ندارند، مشکل باشد. از این رو پیشنهاد می کنیم با آموزش آسان تغییر ابعاد صفحه در ورد  همراه این مطلب از آرگا باشید.

آموزش آسان تغییر اندازه صفحه در ورد

برنامه ورد یکی از کاملترین و ساده ترین ابزارها در بسته نرم افزاری مایکروسافت آفیس می باشد. این نرم افزار واژه پرداز برای تایپ و قالب بندی متون خیلی عالی بوده و و بسیار کاربردی هم می باشد. در این برنامه تنظیمات متعددی وجود دارد که ممکن است برای افراد مبتدی یا کسانی که تجربه کاری چندانی با این نرم افزار ندارند ناآشنا باشد. به طور معمول در برنامه ورد صفحه پیشفرض روی حالت letter تنظیم شده است. از آنجا که ممکن است در مواردی نیاز داشته باشید مطالب تان را با سایز صفحه ای مانند A4,A5, B4، A3، و…  همراه داشته باشید از این رو باید اندازه صفحه یا کاغذ را روی سایز مدنظر تنظیم کنید. به این ترتیب در ادامه این مطلب قصد داریم شیوه تغییر اندازه صفحه در برنامه ورد را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تغییر اندازه صفحه در ورد

قبل از شروع ابتدا باید گفت برای کاغذها ابعاد استاندارد مختلفی تعریف شده است و بسته به پروژه مدنظر می توانید سایز مناسب را انتخاب کنید. ضمنا رنامه ورد به شما این امکان را می دهد حتی پس از نوشتن متن نیز اندازه صفحه را تغییر دهید. ولی توصیه می شود برای بهم نخوردن ساختار و قالب بندی متن ابتدا سایز صفحه را تنظیم کنید سپس به تایپ متون خود بپردازید. چنانچه همواره از سایز خاصی مانند A4,A5 به جای سایز پیشفرض letter استفاده می کنید بهتر است سایز صفحه پیش فرض را نیز تغییر دهید تا با هر بار باز کردن فایل جدید به چک کردن paper size (تنظیمات اندازه صفحه) نیاز پیدا نکنید.

۱.  ابتدا سند مدنظر خود یا یک سند خالی را در برنامه ورد باز کنید.

۲. سپس به تب page Layout بروید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳. حالا بر روی ایکون size کلیک کنید و اندازه استاندارد مدنظر خود را انتخاب کنید.

۴.چنانچه اندازه خاصی مدنظر شماست که در فهرست اندازه های استاندارد وجود ندارد. روی گزینه More paper sizes در زیر کادر size در همان تب page Layout کلیک نمایید تا تنظیمات پیشرفته صفحه برای شما نمایش داده شود.

۵. در پنجره ظاهر شده با عنوان page setup یکی از اندازه های استاندارد را برگزینید و بعد عرض و ارتفاع (width, Height) صفحه را به دلخواه بر حسب واحد طولی اینچ تنظیم کنید. یا در قسمت paper size روی مثلث کوچک کلیک کنید و سپس گزینه custom size را انتخاب نموده بعد ابعاد برگه مدنظر را بر حسب اینچ وارد نمایید.  اگر می خواهید حاشیه ها یا افقی و عمودی بودن صفحه را نیز تنظیم نمایید به تب margin بروید. در پایان باید گفت این تنظیمات تنها برای سند یا فایل فعلی اعمال می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *