دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بافت موتیف مربع با روشی اصولی و ساده

  • ندا خوشرو
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش بافت موتیف مربع را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید در این نوع بافت مهارت لازم را بدست آورید.

بافت موتیف از انواع بافت های خاص و زیبا است که در انواع مدل های مختلف مربع و شش ضلعی و دایره موجود می باشد و شما می توانید به کمک این بافت زیبا انواع وسایل تزیینی و … را ببافید.

آموزش بافت موتیف مربع با ساده ترین روش

اگر شما به هنر قلاب بافی و بافتنی علاقه مند هستید بهتر است در بافت زیبا و خاص موتیف نیز مهارت لازم را بدست آورید زیرا به کمک این بافت جذاب می توانید بافتنی هایی متفاوت و متنوع را ببافید. در مطالب قبلی با آموزش بافتن شال گردن و بافتن پادری در خدمت شما عزیزان بودیم در ادامه با نحوه بافتن موتیف آشنا خواهید شد.

بافت موتیف

نحوه بافت موتیف

۱. این بافت را باید با زنجیره ای سست آغاز نمایید همچنین می توانید برای شروع این بافت از حلقه چند زنجیر نیز استفاده کرد.

۲. برای بافت رج اول ابتدا سه زنجیر بزنید سپس سه پایه بلند زده و بعد از زدن پایه بلند باید سه زنجیر ۴ پایه بلند و ۳ زنجیر ۴ پایه بلند و دوباره ۳ زنجیره ۴ پایه بلند بزنید و در انتها نیز یک زنجیر و یک پایه ساده به بالای سه زنجیر اول وصل نمایید.

بافت موتیف زیبا

۳. برای بافتن رج دوم نیز سه زنجیر را که معادل با پایه اول است بزنید سپس یک پایه بلند زده و ۴ پایه بلند در ۴ بافت رج قبل را بزنید. توجه داشته باشید که دو پایه بلند در گوشه باید زده شود که جمعا ۸ پایه بلند بافته می شود که ۴ تا در قسمت وسط و دو پایه نیز در هر گوشه می باشد. سپس سه زنجیر برای ایجاد گوشه و برای رج دوم نیز ۸ پایه بلند و سه زنجیر بزنید و تا آخر ادامه دهید. در رج اول به کمک پایه ای ساده رج اول به اتمام می رسد ولی در رج دوم به کمک پایه بلند باید به ابتدای رج وصل شوید.

  •  آرون گروپس

نحوه بافت موتیف

۴. توجه داشته باشید که برای داشتن مهارت بیشتر باید مراحل ذکر شده را تمرین کنید و تکرار مداوم نیز داشته باشید تا بتوانید بافتنی زیبا و بدون نقصی را ببافید.

بافت موتیف مربع زیبا

۵. برای این نوع بافت می توانید از کاموای تک رنگ یا ترکیب کامواها با رنگ روشن یا تیره استفاده نمایید که هر یک از این مدل بافت ها زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند.

مدل بافت موتیف مربع

در این مطلب مراحل بافتن موتیف مربع را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد و بتوانید به کمک این مدل ، بافتنی های زیبایی را ببافید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *