دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

مفهوم، ریشه و معنی اسم رابی و ویژگی های این اسم

  • ساناز براتی
  • ۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

رابی نامی است که در کشورها و ملیت های مختلفی شنیده می شود، این نام در زبان عربی به معنای پرورش دهنده می باشد و در دهخدا به معنای فزون شونده است.

هر کسی با اسم مخصوص به خود صدا زده می شود، در واقع اسامی باعث هویت دادن به افراد می شوند که هر کدام معنا و مفهومی مخصوص به خود دارند، بعضی از اسامی دارای معانی نیکو و برخی دیگر ممکن است اصلا معنایی درست نداشته باشند و صرفا به دلیل زیبا بودن به کار بروند.

آشنایی با معنی اسم رابی

اسم یا نام کلمه یا اصطلاحی است که به منظور هویت دادن به یک شی یا شخص مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب نام یکی از دغدغه های شیرین و اصلی برای والدین در زمان اطلاع از بارداری و تولد نوزاد است، البته همانطور که می دانید در ایران علاوه بر پدر و مادرها دیگر اطرافیان مثل خاله و عمه و همچنین پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در انتخاب نام سهیم هستند و هر کدام پیشنهاداتی به والدین در این خصوص می دهند، در هر حال والدین به دنبال نامی زیبا و با معنا برای فرزند خود هستند تا در آینده بتوانند به راحتی او را صدا بزنند. برخی از افراد به دنبال نام های اصیل ایرانی برای فرزند خود هستند و برخی دیگر از اسامی مذهبی و اسلامی برای فرزند خود استفاده می کنند اما در حالت کلی همه دوست دارند نامی بت مفهوم و معنای زیبا برای کودکشان برگزینند. رابی نامی است عجیب و متفاوت با اسامی که تا کنون شندیده اید، در ادامه مطلب با معنی اسم رابی آشنا خواهیم شد.

معنی اسم رابی

معنای اسم رابی

برخی از افراد بر این عقیده هستند که رابی نامی است یهودی و در یهودیت به معنای خاخام و عالم یهودی می باشد و بعضی آن را کلمه ای عربی می دانند که به از رب گرفته شده است و به معنی پرورش دهنده است. در کشورهای مختلف رابی با اشکال مختلف تلفظ می شود و معانی مختلفی دارد. در اغلب موارد این اسم را به معنای پرورش دهنده دانسته اند.

بررسی معنای نام رابی

معنای اسم رابی در لغت نامه دهخدا

رابی در دهخدا به معنی فزون شونده و گوالنده (از منتهی الارب)(ناظم الاطباء) می باشد. همچنین به معنی بر بلندی و پشته بر آینده می باشد.

رابی در ایتالیا

رابی در ایتالیا یک کومونه در ایتالیا می باشد که در ترنتینو قرار گرفته است.

  •  آرون گروپس

معنی نام زیبای رابی

در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که نام ابزاری است برای متمایز کردن فرد و روی نقش جنسی افراد در آینده تاثیر گذار خواهد بود و همچنین ممکن است بر روی رفتار او نیز تاثیر داشته باشد. والدین بهتر است نامی که برای فرزند خود بر می گزینند دارای تلفظی راحت بوده و موزون باشدد و همچنین معنا و مفهومی درست داشته باشد و در کنار نام خانوادگی زیباتر جلوه نماید، به همین جهت از انتخاب نام هایی پیچیده و سخت برای فرزندان خود دوری نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *