دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دلیل ریستارت شدن مکرر گوشی و آشنایی با نحوه رفع مشکل

  • ساناز براتی
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

ریستارت شدن مکرر گوشی ممکن است بنا به دلایل مختلف سخت افزاری یا نرم افزاری اتفاق بیافتد. به منظور بررسی دلایل این مشکل و روش هایی برای رفع آن در این مطلب همراه ما باشید.

ریستارت شدن گوشی ممکن است به دلایل مختلف سخت افزاری یا نرم افزاری باشد که برای گوشی ها ایجاد می شود. مشکل ریستارت شدن گوشی ها می تواند در فواصل زمانی زیاد یا کم اتفاق بیافتد.

دلایل ریستارت شدن مکرر گوشی

ریستارت شدن گوشی یکی از مشکلات آزار دهنده می باشد که می تواند برای گوشی اتفاق بیافتد، شزایط وقتی بدتر می شود که گوشی پی در پی ریستارت شود و اجازه هیچ کاری جز بازگشت به تنظیمات کارخانه را به کاربر نمی دهد. بعلاوه در برخی موارد امکان دارد که گوشی در فاصله های زمانی مختلف و یا بعد از عملی روتین خود به خود ریستارت گردد. برای بررسی ریستارت شدن مکرر گوشی و دلایل مختلف آن و روش هایی برای رفع آن در این مطلب همراه ما باشید.

ریستارت شدن مکرر گوشی های مختلف

وجود نرم افزارهای متفرقه در گوشی

در اغلب موارد دلیل ریست شدن مکرر و خودکار گوشی به خاطر نصب نرم افزارهای متفرقه در گوشی می باشد، بیشتر نرم افزارهای متفرقه دارای بدافزار و ویروس هستند و سبب بروز اختلال در عملکرد سیستم عامل گوشی شده و در نهایت به ریستارت شدن گوشی می انجامند. اگر گوشیتان دچار این مشکل شده باید بدانید که چه نرم افزارهایی را برای آخرین بار بر روی آن نصب کرده اید، آنها راا پیدا کرده و از روی گوشی حذف کنید، همچنین نرم افزارهای بدون استفاده در گوشی را نیز حذف کنید. باید بدانید که بهتر است برای به مشکل نخوردن گوشی باید تمامی نرم افزارهایی که از منابع غیر معتبر دانلود شده اند را حذف نمایید. به منظور حذف نرم افزارهای اضافه و نامعتبر می توانید از مسیر زیر اینکار را انجام دهید:

  1. وارد منوی تنظیمات گوشی خود شوید
  2. گزینه برنامه ها یا Apps را انتخاب کنید.
  3. وارد گزینه مدیریت برنامه ها شوید و اقدام به حذف برنامه مورد نظر نمایید.

به منظور پیشگیری از بروز این مشکل در گوشی همواره از منبع نرم افزاری که می خوهید نصب نمایید اطلاع و اطمینان داشته باشید و حدالامکان تلاش کنید تا از «گوگل پلی» و منابع معتبر اینچنین نرم افرارهای خود را نصب نمایید.

دلیل ریستارت شدن مکرر گوشی

برخی از نرم افزارها مانند نرم افزارهای در حال اجرا در پس زمینه گوشی می توانند دلیل ریستارت شدن مکرر گوشی باشند، برای حل این مشکل می توانیدبه روش زیر عمل کنید:

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • نرم افزارهای گوشی خود را بروز رسانی کنید، برای این منظور وارد گوگل پلی شوید و از منوی برنامه های من نرم افزارهای خود را به روز رسانی نمایید.
  • نرم افزارهایی را که به تازگی نصب کرده اید، نرم افزارهایی که صدای زنگ و عکس پس زمینه را تغییر می دهند، نرم افزارهایی که ویجت های گرافیکی و سنگین به گوشی اضافه می نمایند و همچنین نرم افزارهایی که از جی پی اس استفاده می نمایند را به دقت بررسی نمایید.
  • در بین نرم افزارهای گوشیتان آنهایی را که استفاده نمی کنید و مشکل ایجاد می کنند از گوشیتان پاک نمایید.

ریست شدن مکرر گوشی و انواع روش های حل آن

متوقف نمودن نرم افزارهای سیستمی

سیستم عامل اندروید دارای امکانی است که بسیاری از کاربران را وسوسه میکند، این امکان این است که کاربر می تواند برنامه های سیستمی را غیر فعال نماید. در برخی موارد بعضی از کاربران فکر می کنند که اغلب برنامه های سیستمی که بر روی گوشی آنها وجود دارد بلا استفاده هستند و نیازی به آنها وجود ندارد به همین خاطر تعدادی از آنها را غیر فعال و حذف می کنند تا بتوانند میزان رم و حافظه گوشی خود را بیشتر نمایند سرعت گوشیی را افزایش دهند. شاید اینکار مفید باشد، ولی باید بدانید که با یک اشتباه کوچک و حذف و غیر فعال سازی برنامه های سیستمی ضروری که گوشی برای اجرای اندروید به آنها نیاز دارد، باعث خواهید شد تا در عملکرد گوشی مشکلاتی ایجاد شود و گوشی مکرر ریستارت شود.

به منظور حل این مشکل باید به تنضیمات گوشی مراجعه نمایید و به منو مدیریت برنامه ها بروید و آندسته از برنامه هایی که متوقف نموده اید و از آنها اطلاعات درستی ندارید را از حالت غیر فعال خارج نمایید. فقط نرم افزارهای سیستمی را می توانید غیر فعال کنید که مطمئن باشید هیچ نوع تاثیری در عملکرد اندروید نخواهند داشت.

دلایل مختلف ریست شدن مکرر گوشی

گرم شدن بی اندازه گوشی

اغلب گوشی های اندروید به شکل برنامه ریزی شده اند که در زمان داغ شدن بیش از اندازه به شکل خود بخودی خاموش یا ریستارت می گردند. حال اگر در روزی خیلی گرم در حال استفاده از گوشیتان هستید و نور صحفه گوشی نیز به بالاترین حد است و همچنین در حال استفاده از اینترنت ۴ جی و جی پی اس نیز هستید به احتمال خیلی زیاد گرمای زیاد باعث خاموش شدن و یا ریستارت شدن گوشی می شود.

برای حل این مشکل اگر حس کرده اید که گوشیتان بیش از حد گرم شده بایدد از امکاناتی مانند اینترنت و جی پی اس کمتر استفاده کنید و بازهای سنگین را انجام ندهید تا از ریستارت شدن گوشی پیشگیری شود. البته باید بدانید این مشکل فقط در شرایط خاص اتفاق خواهد افتاد و همیشگی نمی باشد.

ریستارت شدن مکرر گوشی ها

مناسب نبودن مکان قرار گیری باتری گوشی

این مشکل در گوشی های اتفاق می افتد که دارای باطری جدا شوند باشند. یکی از کاربران که مشکل ریستارت شدن مکرر گوشی را داشته است، بعد از مدتی بررسی به این نتیجه رسیده است که باطری گوشی به دلیل ضربه وارد شده به گوشی در مکان درست خود نبوده و توانسته با قرار دادن گوشی در جای مناسب خود مشکل گوشی را رفع کند. در برخی موارد امکان دارد که باطری گوشی به دلایلی در مکان اصلی و درست خود قرار نگیرد که در نهایت باعث ریستارت شدن گوشی خواهد شد. در ادامه با برخی از دلایلی که باعث می شوند تا باطری گوشی تغییر مکان دهند آشنا می شویم:

  • همانطور که اشاره شد وارد آمدن ضربه شدید به گوشی به شکلی که باعث شود گوشی از ظاهر اصلی خود خارج شود، می تواند باعث قرار نگرفتن گوشی در جای اصلی خود شود و در نتیجه باعث ریستارت شدن مکرر گوشی شود.
  • دلیل دیگر جابجا شدن باتری ضعیف بودن درب پشت گوشی است که با گذشت زمان نمی تواند باتری را در جای اصلی خود ثابت نگهداری کند.
  • دلیل دیگر برای تکان خوردن باتری گوشی خم شدن یا از بین رفتن کانکتورهای طلایی در گوشی است که به قسمت فلزی باتری برخورد می نمایند.

برای حا این مشکل می توانید از مقداری چسب و یا فویل آلومینیومی به منظور ثابت نگه داشتن باطری در مکان اصلی خود استفاده نمایید. بعلاوه می توانید با استفاده از هویه کاری کانکتورها را به راحتی تعمیر نمایید و مشکل ریستارت شدن گوشی را برطرف کنید.

ریست شدن مکرر گوشی

گیر کردن دکمه های موجود در گوشی

گیر کردن دکمه های موجود در گوشیی یکی از رایج ترین دلایل ریستارت شدن مکرر گوشی ها می باشد. این مشکل ممکن است تا مدت ها شما را درگیر کند بدون اینکه بفهمید مشکل از کجاست. پس اگر گوشیتان بدون هیچ دلیل مشخصی شروع به ریستارت کردن کرد بهتر است در وهله اول به دکمه ای آن نگاه کنید که مبادا گیر کرده باشند. نکته مهم در این مورد این است که برخی از قاب های نامناسب باعث می شوند تا به دکمه ای گوشی فشار وارد شود و دکمه ها نتوانند به خوبی عمل نمایند. فشار زیاد به دکمه ها باعث می شود مشکلاتی مثل گرم شدن گوشی و یا ریستارت شدن اتفاق بیافتند.

ریست شدن مکرر برای گوشی

وجود مشکلات سخت افزاری در گوشی

در صورتی که کلیه موارد بالا را بررسی نموده اید اما هنوز گوشی تان مشکل ریستارت شدن را دارد و یا اینکه مشکل بعد از مدتی دوباره ایجاد شده است باید موارد دیگر مثل سخت افزار گوشی را بررسی نمایید. ممکن است گوشی با مشکل سخت افزاری حادی رو به رو شده باشد. بهتر است با شرکتت گارانتی گوشی تماس گرفته و مشکل را اطلاع دهید، شاید آنها برایتان راه حلی داشته باشند. در این مورد بخاطر داشته باشید که گوشی های دستکاری شده و روت شده شامل گارانتی نمی گردند. به منظور حل بهتر این موضوع بایدد با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید.

ریستارت شدن پر تکرار گوشی

مشکل خراب شدن فایل های سیستم عامل اندروید

در برخی موارد وجود فایل های سیستم عامل اندروید خراب باعث می شود تا گوشی به شکل خودکار ریستارت شود. این موضوع بیشتر زمانی اتفاق می افتد که بروز رسانی سیستم عامل اندروید به شکل ناقص انجام گیرد. همچنین ایجاد دسترسی به روت گوشی نیز می تواند مشکلاتی مشابه برای گوشی ایجاد نماید و باعث خراب شدن فایل های سیستمی و ریستارت شدن گوشی گردد.

عوامل موثر بر ریست شدن مکرر گوشی

این مشکل قابل حل است اما باعث پاک شدن تمام داده های کاربر خواد شد.در حالت کلی می توانید اینکار را به روش زیر انجام دهید:

  • رفتن به منوی تنظیمات گوشی.
  • در ادامه به تنظیمات کلی بروید.
  • گزینه پشتیبان گیری و بازیابی را انتخاب کنید.
  • گزینه بازنشانی به داده کارخانه را انتخاب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *