دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آیا واقعا بادکش درمانی برای سلامت بدن مفید است؟

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که یکی از روش های جدیدی که امروزه طب سنتی در پیش گرفته بادکش درمانی است که در این مقاله سعی داریم به بیان روش های انجام آن بپردازیم با ما همرا باشید.

به طور کلی بادکش درمانی یکی از تکنیک های موثر در شیوه های طبیعی درمانی مانند طب سنتی کشور های هند، چین و ایران است که درمانگران این مکاتب از آن برای درمان و تسکین بسیاری از درد ها و بیماری های رایج استفاده می کنند.

آشنایی با بادکش درمانی

بهتر است بدانید که در واقع بادکش درمانی یکی از روش های طب مکمل یا طب جایگزین است که در این روش فنجان های مخصوصی برای ایجاد مکش روی پوست بیمار قرار داده می شوند. جنس این فنجان ها از مواد مختلفی مانند چوب بامبو، شیشه و سفال می باشد. طرفداران انجام این درمان معتقد هستند ک مکش ایجاد شده توسط این فنجان ها باعث جریان بهتر خون می شود و در نتیحه برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید خواهد بود. جالب است بدانید که در واقع درمان بادکش به مصر باستان، خاورمیانه و چین باز می گردد و همچنین در این زمینه یکی از قدیمی ترین کتاب های مرجع پزشکی می گوید که مصریان باستان در سال ۱۵۵۰ پیش از میلاد از بادکش درمانی استفاده می کرده اند. اما جوامع پزشکی غرب این روش درمانی را قبول ندارند و انجمن سرطان آمریکا می گوید شواهد علمی موجود بادکش را برای برای سرطان و هر بیماری دیگر موثر نمی دانند و گزارش های مبتی بر تاثیر بادکش درمانی در درمان بیماری ها بیشتر جنبه ای داستانی دارد تا پایه و اساس علمی.

چگونگی انجام بادکش درمانی

توجه داشته باشید که این روش درمانی در ابتدا به صورت سنتی و با شاخ حیوانات انجام می شده است و بعدها از فنجان هایی از جنس چوب بامبو و سرامیک استفاده شد که با استفاده از حرارت اکسیژن داخل فنجان از بین می رفت و خلا موجود درون ظرف موجب مکش پوست در نواحی مد نظر می شده است. فنجان هایی که مورد استفاده قرار می گیرند توسط آتش گرم شده و بر روی سطوح پوست قرار می گرفتند تا زمانی که خنک و از روی پوست برداشته شوند. امروزه در روش های مدرت از شیشه های گردی مشابه توپ که یک طرف آن باز است و به همین منظور ساخته شده اند استفاده می شود.

انواع روش های باد کش درمانی:

به طور کلی این روش درمانی از طریق دو روشی که در ادامه بیان کردیم ایم انجام خواهد شد:

بادکش درمانی خشک: که همان روش سنتی می باشد تنها از طریق مکش مناطقی از پوست صورت می گیرد و می تواند فواید زیادی برای سلامت پوستتان داشته باشد.

بادکش درمانی تر: که شامل انجام درمان و انجام توامان آن با فواید حجامت است و همانطور که می دانید برای حجامت مناطقی از پوست ابتدا وکیوم یا بادکش شده سپس با ابجاد خونریزی های کنترل شده در این نواحی درمان انجام می شود.

  •  آرون گروپس

آشنایی با روش های بادکش درمانی

فواید انجام باد کش درمانی:

بهتر است بدانید که این روش درمانی اغلب مورد تایید طب سنتی است و در ادامه برای آشنایی بیشتر با بادکش درمانی به بیان برخی از فواید آن پرداخته ایم:

سم زدایی:

این روش درمانی به سم زدایی بدن کمک شایانی خواهد کرد و بنابراین می تواند تمامی سموم را از بدن خارج کند و در نتیجه به بهبود سیستم بدن کمک کند. فواید این روش طبی برای سم زدایی از بدن مشابه چای شکوفه گیلاس است که می تواند به سم زدایی بدن کمک کند.

درمان التهاب پوست:

بادکش همچنین یکی از درمان هایی است که می تواند به کاهش اثر التهاب کمک کند و به همین منظور این روش برای درمان التهاب پوست مناسب خواهد بود. علاوه بر این می تواند درد را تسکین بدهد و از آکنه و بیماری های پوستی نظیر اگزما جلوگیری کند.

گردش خون:

همچنین بادکش درمانی روشی جالب برای کمک به گردش خون بهتر است و از آنجایی که گردش خون کمک زیادی به بازسازی سلول های خونی می کند پس می تواند یک سلول سالم را نیز مدیریت کند.

بهینه سازی کلیه:

یکی دیگر از مزایای سلامتی بادکش بهینه سازی کار کردن کلیه می باشد و بنابراین می تواند با جذب و بیرون ریختن سم و مواد ناخواسته مضر بدن را بهبود ببخشد.

 

تحریک جریان خون:

به طور کلی این درمان کمک می کند تا جریان خون تحریک شود و از تشکیل لخته های خونی نیز جلوگیری خواهد شد که از این طریق گردش خون افزایش پیدا خواهد کرد.

حفظ قلب و عروق:

یکی دیگر از مزایای استفاده از بادکش درمانی کنترل سطح کلسترول خون است و بنابراین این امر از احتمال حمله قلبی و یا علائم سکته مغزی جلوگیری می کند.

جلوگیری از دیابت:

همچنین این روش درمانی می تواند از علائم دیابت جلوگیری کند و همچنین میزان قند خون را کاهش دهد و آن را در حالت متعادلی نگه دارد.

شناخت عوارض انجام بادکش درمانی

عوارض باد کش درمانی:

بهتر است بدانید که درمان بادکش عوارض چندانی ندارد و این نوع درمان اگر مشکلاتی به همراه داشته باشد اغلب در حین درمان یا بلافاصله پس از آن رخ می دهد. اگر قرار باشد فرد در این روش وچار مشکل شود در ابتدا حالت سرگیجه یا حس سبکی در سر را تجربه خواهد کرد. گاهی اوقات نیز فرد دچار حالت تهوع خواهد شد که پس از انجام این روش ممکن است در نواحی ای که فنجان یا لیوان گذاشته شده اثر لبه ی لیوان به شکل حلقه ای شکل تحریک یا کبود شود. همچنین ممکن است فرد بیمار در محل تماس فنجان یا لیوان ها احساس درد کند یا حتی پس از اتمام درمان دچار سرگیمه شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *