دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

زیبایی های دریاچه لفور و بهترین زمان برای سفر به این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

این دریاچه یکی از مناطق زیبا و پر جاذبه در منطقه سوادکوه است این منطقه دارای جذابیت های بی شماری است و علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جذب می کند این دریاچه در مسیر تلاقی سه رودخانه مهم آذررود، کارسنگ رود و اسکلیم رود واقع شده است این دریاچه به قدری دارای جذابیت است که از نقاط مختلف ایران گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و مورد توجه توریست های زیادی است. این دریاچه در ارتفاعی ۷۲ متری از سطح زمین و تپه های این مطقه واقع شده است و دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است این دریاچه سطح زیادی از آب های منطقه را تامین می کند به ویژه منطقه بابل و جویبار که آب خود را از سطح این دریاچه ها تامین می کنند. این دریاچه حیرت انگیز یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی و دیدنی در منطقه سوادکوه است و می تواند جاذبه های بی شماری برای گردشگران خود داشته باشد برای بازدید از این دریاچه باید راهی سوادکوه شوید و از چشم اندازهای زیبای آن دیدن کنید دیدن این جاذبه ها از نزدیک می تواند توجه هر گردشگری را به خود جلب نماید. شما علاقه مندان و گردشگران در این بخش می توانید با جاذبه های بیشتری از این دریاچه وسیع آشنا شوید و جاذبه های تفریحی بی شماری را در این منطقه بشناسید.

دریاچه زیبای فلور را بیشتر بشناسید:

این دریاچه یکی از مهم ترین جاذبه هایی است که در سوادکوه واقع شده است این دریاچه دارای امکانات مهمی همچون قایق سواری است و با وجود چنین امکاناتی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند شاید لذت ماهیگیری در آب های این دریاچه نیز برای هیچ وقت از یادها نرود زیبایی های این دریاچه شامل آب های رودخانه است که دیدن آن از نزدیک دارای جذابیت زیادی است.

طبیعت زیبای فلور

شاید تکیه زدن به درختان انبوه این منطقه و اقامت کردن زیر سایه آن ها نیز لذت این سفر را دو چندان نماید این دریاچه در یکی از روستاهای زیبایی واقع شده است که قدم زدن در کوچه پس کوچه های این روستا نیز می تواند بسیار جذاب باشد حس بی نظیری که در کوچه های این روستا جریان دارد با دیدن خانه های قدیمی و سنتی آن نیز بیشتر می شود به ویژه دیدن فرهنگ روستایی این منطقه و مردمانی که هنوز سنت ها و سبک ویژه ای از زندگی را دارند.

تاریخچه دریاچه:

دریاچه فلور با وجود اینکه زیبایی های بسیار زیادی را در خود جای داده است این دریاچه بخش مهمی از آب های این منطقه را تامین می کند و از این حیث دارای اهمیت می باشد سدی که بر روی این دریاچه احداث شده است از لحاظ کاربری بسیار با اهمیت است نام این سد سد البرز است و به خودی خود یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در سوادکوه محسوب می شود. این سد ابتدا یک سد مخزنی بوده است و در نهایت کاربری های بیشتری نیز برای منطقه داشته است این سد از جمله بزرگ ترین سدهای خاکی است که در منطقه ساخته شده است و در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دیدنی های دریاچه فلور

قرار گرفتن این دریاچه در یکی از دهستان های منطقه با همین نام نیز جذابیت های طبیعی و گردشگری آن را بیشتر کرده است این دهستان در بیشتر فصل های سال دارای آب و هوایی نسبتا سرد است زیرا در منطقه ای کوهستانی از سوادکوه واقع شده است و با این وجود از جذابیت های بی شماری برای گردشگران خود برخوردار می باشد که می تواند توجه همه شما را به خود جلب کند. این دهستان دارای مجموعه ۲۹ روستا است و از این حیث دارای اهمیت بسیار زیادی است.

  •  آرون گروپس

آب های فلور

جاذبه های گردشگری:

دریاچه فلور از جاذبه های گردشگری و توریستی بی شماری برخوردار است و هر ساله علاقه مندان و گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود می کشاند این منطقه  محل مناسبی برای گشت و گزار و سیاحت های شما است اگر قصد دارید سری به جاذبه های این منطقه بزنید باید لذت اقامت در روستاها و در کنار این دریاچه را نیز تجربه نمایید. از چشم اندازهای زیبا و جاذبه های توریستی مهم در این روستا و دریاچه آن می توان به دریاچه شورمست، سد سنبل رود، آبشار تزر و رودخانه کسیلیان اشاره نمود هر یک از این جاذبه ها در نواحی اطرافی این دریاچه واقع شده اند و به دلیل نزدیکی خود به این منطقه از جاذبه های مهم آن محسوب می شوند.

چه زمانی برای سفر به این دریاچه مناسب است؟

بیشتر فصل های سال می توانند زمان مناسبی برای سفر به چنین مناطقی باشند اما در عین حال توصیه می کنیم تا در فصل بهار که زیبایی های طبیعت دو چندان می شود سفری شگفت انگیز به منطقه داشته باشید و از نزدیک زیبایی های بی حد و حصر آن را مشاهده کنید. در فصل پاییز نیز این مکان جای مناسبی برای عاشقان است و با قدم زدن در حوالی این دریاچه و دیدن چشم اندازهای پاییزی ویژه می توانید نهایت لذت را از سفرتان ببرید.

منطقه فلور

امکانات تفریحی همچون قایق رانی که در این مناطق برای گردشگران ارائه می شود این امکان را به علاقه مندان می دهد تا از ظرفیت های توریستی این منطقه و امکانات تفریحی آن در طول سفر نهایت استفاده و بهره را داشته باشند. باید توجه داشته باشید که در طول سفر خود به این منطقه از سوادکوه باید تجهیزات لازمی را در اختیار داشته باشید همراه داشتن غذا، لباس گرم، کفش مناسب، وسایل اقامتی و امدادی از مهم ترین تجهیزاتی هستند که در طول سفر به دردتان می خورند وباید از آن ها برای راحتی سفرتان استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *