دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های مهم و زیبای منطقه اورامانات + عکس

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

منطقه گردشگری و ییلاقی اورامانات یکی از منازق زیبا با جاذبه های بسیار بکر و دیدنی در استان کردستان است دیدنی های این منطقه بسیار جذاب و متنوع هستند و شامل بناهای باستانی و جاذبه های طبیعی بی شماری هستند. در این منطقه قلعه های باستانی با قدمت بالایی وجود دارند که متعلق به دوران ساسانیان هستند از سوی دیگر این منطقه از چشم اندازهای طبیعی دیگری برخوردار است.

منطقه اورامانات یکی از مناطق ییلاقی پر جاذبه در کردستان است منطقه ای باستانی با حمام های تاریخی و مساجد قدیمی که هر یک ارزش تاریخی بسیار بالایی دارد و مورد توجه گردشگران زیادی هستند هر ساله علاقه مندان و توریستان زیادی از نقاط مختلف ایران و خارج به این منطقه ییلاقی سفر می کنند جذابیت های طبیعی و زیبایی هایی که در اورامانات پنهان شده اند می تواند در میان گردشگران ارزش زیادی داشته باشد. این منطقه جدای از جاذبه های طبیعی و طبیعت زیبایی که در خود جای داده است دارای امکانات تفریحی زیادی است وجود آبشارهای مرتفع و رودخانه های پر آب در اینگونه از مناطق موجب می شود تا توجه شما به آن جلب شود همچنین بسیاری از بناهای تاریخی در این منطقه دارای ارزش تاریخی بالایی هستند و برخی از آن ها به دوران ساسانیان باز می گردند روستای اورامان که یکی از جاذبه های مهمی است که در این منطقه دیده می شود به خودی خود دارای قدمت تاریخی است و در زمان ساسانیان ساخته شده است این روستا دارای ظاهری پلکانی است و معماری ویژه ای را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه کردستان از نواحی اطراف خود به استان ها و شهرهای مختلفی راه دارد می توان اشاره کرد که این منطقه یکی از جاذبه های پرطرفدار است و از نواحی اطراف همچون همدان گردشگران زیادی را جذب کرده است.

دیدنی های مهم اورامانات را بشناسید:

اورامانات یکی از مناطق پر جاذبه ای است که با وجود چشم اندازهای طبیعی و تاریخی خود هر ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است این منطقه دارای جاذبه های توریستی بی شماری است و بناهای تاریخی و باستانی متعددی را در خود جای داده است. اورامانات یکی از دیدنی های کردستان است که یک منطقه ییلاقی با ویژگی های بسیار زیبا و چشم اندازهای دوست داشتنی است و با سفر به این منطقه می توانید با دیدنی های استان کردستان آشنا شوید.

 

رودخانه سیروان:

این رودخانه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در منطقه اورامانات به شمار می آید این جاذبه توریستی معروف در کردستان بسیار شهرت دارد و دارای زیبایی های بی نظیری است این رودخانه از نواحی جنوب غربی کردستان جاری می شود و به عنوان یکی از طولانی ترین رودخانه های ایران به شمار می آید. این منطقه از آب و هوای بسیار معتدل و مطبوعی برخوردار است و دارای چشمه های وسیع و فراوان است آب و هوای این منطقه کوهستانی است و در فصل های سرد سرمای طاقت فرسایی دارد این منطقه از چراگاه های زیادی برخوردار است که طبیعت زیبا و سرسبز منطقه را تامین می کنند. این منطقه دارای پوشش های گیاهی متنوع است و تنوع جانوری بالایی نیز دارد این روخانه بخش مهمی از آب های منطقه را تامین کرده است و زمین های اطراف را به خوبی سیراب می کند. این منطقه باستانی دارای جاذبه های بسیار زیادی است همچنین پل دوآب که در این منطقه قرار دارد موجب اتصال دو بخش اصلی این منطقه خواهد شد.

دیدنی های مهم اورامانات

روستای اورامان تخت:

این روستا یکی دیگر از دیدنی های مهم در منطقه اورامانات به شمار می آید این روستای زیبا در منطقه جنوب غربی سروآباد واقع شده است و در یکی از بخش های اورامان واقع شده است در این روستا می توانید ویژه ترین معماری های روستایی را مشاهده نمایید به ویژه سبک معماری خانه های کوهستانی که بسیار جالب توجه هستند و دارای چیدمان ویژه و خاصی می باشند. در این روستا خانه ها با استفاده از سنگ و سایر مصالح ساخته شده اند جالب است بدانید در ساخت این بناها از ملات استفاده نمی شود و معماری های خانه ها نیز همانند منطقه توریستی ماسوله است. نام دیگر این روستا در میان گردشگران هزار ماسوله است این روستا قدمتی بسیار بالا دارد و در برخی از منابع عنوان شده است که قدمت آن به دوران ساسانیان باز می گرد. مردمان این منطقه مهمان نواز و خون گرم هستند به همین خاطر کردستان منطقه ای است که مورد توجه همه گردشگران است از سوی دیگر تنوع فرهنگی و ارزش های فرهنگی که در این منطقه وجود دارد موجب شده است تا سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن کنند. چشم اندازهای طبیعی و جاذبه های طبیعی در این روستا نیز بی شمار هستند و این امکان وجود دارد که شبی را در خانه های این روستا اقامت کنید و از مناظر آن نهایت لذت را ببرید.

طبیعت اورامانات

  •  آرون گروپس

مقبره پیر شالیار:

منطقه اورامانات یکی از مناطق توریستی مهم در کردستان است این منطقه علاوه بر جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای ویژه ای که در خود جای داده است دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز می باشد این مقبره یکی از محبوب ترین جاذبه هایی است که باید از آن دیدن کنید. در این مقبره هر ساله مراسم های گوناگونی برگزار می شود که شرکت کنندگان زیادی نیز دارد برخی از این مراسم ها پیش از زمستان برگزار می شوند درباره این قبره داستان های گوناگونی از سوی محلیان به گوش می رسد که بسیار شنیدنی و جذاب هستند. داستان شفا گرفتن ها و اتفاقات مختلفی که در این مقبره شکل گرفت است می توند توجه هر فردی را به خود جلب کند همچنین پیشینه تاریخی این بنا نیز مورد توجه است. در بسیاری از مراسم هایی که در این منطقه برگزار می شوند قربانی کردن یکی از رسومات مهمی است که باید به آن توجه شود و از این رو شاهد مرام های مذهبی و شادی در این منطقه هستیم.

بنای تاریخی اورامانات

آبشار بل:

این آبشار در روستایی با نام بل واقع شده است و دارای جاذبه های طبیعی و دیدنی بسیاری است این آبشار بسیار پر آب و مرتفع است و با وجود زیبایی های بی شمار خود مورد توجه بسیاری از گردشگران است چشم اندازهایی که می توانید از بالای این آبشار مشاهده کنید بسیار دیدنی است و آن را به یکی از جاذبه ها و دیدنی های اورامانات تبدیل کرده است. ریزش آب های این آبشار در مسیر رودخانه سیروان نیز موجب اهمیت آن شده است و می توان گفت که بخش مهمی از آب های رودخانه سیروان را تامین خواهد کرد.

رودخانه اورامانات

آشنایی با دیدنی های اورامانات در این بخش اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار شما علاقه مندان قرار دارد این منطقه ییلاقی دارای جاذبه های بی شماری است و با وجود چشم اندازهای طبیعی و بناهای تاریخی خود در استان کردستان دارای اهمیت می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *