دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به آبشار نوژیان و راهنمای سفر به آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

آبشار نوژیان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در استان لرستان است آبشاری که ویژه طبیعت گردان ایرانی است و به دلیل برخوداری از بکرترین چشم اندازهای خود مورد توجه است. این آبشار یکی از آبشارهای مرتفع در این استان محسوب می شود که نزدیک به شهر زیبای خرم آباد است هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این آبشار مرتفع به این منطقه سفر می کنند که می توانید از آن دیدن کنید.

آبشارها همواره از مهم ترین جاذبه های طبیعی در نقاط مختلفی از دنیا محسوب می شوند و همانطور که می دانید استان لرستان بخش مهمی از آبشارهای ایران را در خود جای داده است به ویژه در شهر خرم آباد که آبشارهایی با چشم اندازهای ویژه به چشم می خورند مرتفع ترین آبشارهایی که در این استان و نواحی حومه آن واقع شده اند در تمامی دنیا شناخته شده هستند و برخی از این آبشارها با مرتفع ترین آبشارها در نقاط مختلف دنیا نیز رقابت دارند و در جذب توریست پیشتاز هستند. این آبشار دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و از تفریحات آبی زیادی برخوردار است اما جذابیت های آن تنها در این موارد خلاصه نمی شوند بلکه با وجود جنگل های سرسبز و مراتع زیبایی که در اطراف آن وجود دارند می توانید از زیبایی های بیشتری نیز دیدن کنید و در ادامه این بخش نیز اطلاعات بیشتری را درباره این آبشار به دست می آورید. این منطقه در نواحی اطراف خود نیز دارای روستاهای مختلفی است و از مناطق ییلاقی برخوردار است چشم اندازهای روستایی و خانه های سنتی از جذابیت های فرهنگی و مهمی هستند که باید از آن دیدن نمایید.

آبشار نوژیان را بهتر بشناسید:

این آبشار یکی از تفرجگاه های اصلی در استان لرستان است آبشاری که دارای زیبایی های بی شماری است و هر ساله نیز گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود می کشاند این آبشار مرتفع می تواند یکی از زیباترین جاذبه های توریستی باشد که از آن دیدن خواهید کرد همچنین با وجود دره ها و صخره های اطراف نیز می توانید از تفریحات بیشتری لذت ببرید. مکان های دیدنی استان لرستان دارای تنوع بسیار زیادی است این استان دارای آبشارهای بسیار زیادی است و از جمله مهم ترین آبشارهای آن نیز می توان به این آبشار اشاره کرد.

آبشار مرتفع نوژیان
از جمله مکان های دیدنی مهم در استان لرستان می توان به آبشار زیبای نوژیان اشاره نمود فاصله این آبشار مرتفع تا شهر خرم آباد ۳۸ کیلومتر است و در جاده کمربندی خرم آباد واقع شده است. واقع شدن این آبشار در میان کوه های تاف و هشتاد پهلو موجب شده است تا خیلی از گردشگران در طول مسیر خود از زیبایی های این آبشار دیدن کنند و آن را به یکی از مناطق توریستی مهم تبدیل کرده است.

ویژگی های آبشار:

این آبشار ارتفاعی ۸۰ متری دارد و در شمار مرتفع ترین آبشارهای لرستان برای گردشگران محسوب می شود ارتفاع این آبشار در برخی از مناطق نیز به ۹۵ متر می رسد و از این رو جزء آبشارهای مرتع به شمار می آید که دارای زیبایی های بی شماری است. در میان آبشارهای مختلفی که در نقاط مختلفی از ایران واقع شده اند این آبشار منحصر به فرد است و شناخته شده تر می باشد زیرا چشم اندازهای آن شامل طبیعت زیبای جنگلی نیز می باشد و دارای طبیعتی بسیار زیبا چشم نواز است.در فصل های مختلفی از سال این آبشار دارای چشم اندازهای مختلف است به ویژه در فصل بهار که با سرسبز شدن مراتع شاهد زیبایی های بیشتری در این منطقه خواهید بود آب این آبشار و چشمه های اطراف آن نیز در فصل بهار پر آب تر خواهد شد.

آبشار نوژیان
زیبایی های این آبشار چیست؟

همانطور که می دانید چشم انداز اولیه هر آبشاری وجود ارتفاعات صخره ای و کوهستانی آن است از سوی دیگر سرازیر شدن آب های مرتفع از ارتفاعات یک منطقه می تواند زیبایی زیادی برای شما داشته باشد. خیلی از گردشگرانی که به این منطقه از لرستان سفر می کنند به دنبال تفریحات و امکانات مختلفی می باشند در این آبشار نیز می توانید شاهد تفریحات آبی مختلفی باشید و این امکان برای شما وجود دارد تا با شنا کردن در حوضچه های این آبشار لذت سفر را دو چندان کنید. این آبشار پهناور در بسیاری از فصل های سال پر آب است اما ممکن است در برخی از سال ها به دلیل پایین بودن میزان ریزش ها و بارندگی ها شاهد کم آبی در این آبشارها باشید اما با این جود نیز زیبایی خاص خود را دارند و دچار خشکی نمی شوند.

ارتفاعات نوژیان
جالب است بدانید این آبشار زیبا و مرتفع یکی از جاذبه های توریستی مهم در ایران است که در آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است و می تواند با وجود چشم اندازهای زیبای خود مورد توجه قرار بگیرد. این جاذبه یکی از جاذبه های قدیمی در لرستان است که با وجود زیبایی های خود مورد توجه واقع شده است با توجه به اینکه بیش از ۵۰ آبشار در منطقه لرستان واقع شده است این آبشار علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است.
این آبشار به دلیل قشنگی هایی که در خود جای داده است می تواند مورد توجه باشد آبشاری بلند که دور تا دور آن را گیاهان و مراتع سرسبز پوشانده اند بسیاری از گیاهان دارویی که در این منطقه وجود دارند پیاده روی کردن در میان جنگل ها و مناطق سرسبز این منطقه یکی دیگر از جذابت های توریستی در این منطقه محسوب می شود که توجه گردشگران زیادی را به سوی خود کشانده است. در قسمت پایینی آبشار حوضچه های وجود دارند که محلی برای آب تنی کردن هستند این آبشار دارای چشم اندازهای رویایی است.

کوه های نوژیان
چه امکاناتی به همراه داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانید سفری راحت به منطقه توریستی آبشار نوژیان داشته باشید باید امکانات لازم در طول سفر را به همراه داشته باشید از مهم ترین این امکانات لوازم مسافرتی و مواد غذایی است. در نزدیکی این آبشار رستوران و مرکز خریدی وجود ندارد بنابراین باید مواد غذایی لازم و … را به همراه خود داشته باشید. در طول مسیر نیز رودخانه ای وجود دارد که دارای گونه هایی از ماهی های قزل آلا می باشد این آبشار یکی از مکان های دیدنی لرستان محسوب می شود که به دلیل جاذبه های توریستی خود شناخته شده است.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *