دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت آلبالو خوش رنگ و خوش طعم + نکات طلایی

  • ندا خوشرو
  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

شربت آلبالو یکی از انواع شربت های خوشمزه و پرطرفدار در فصل تابستان است و شما می توانید این نوع نوشیدنی خوش طعم را در منزل به راحتی تهیه نمایید. تا پایان این مطلب همراه ما شوید تا شما را با طرز تهیه شربت آلبالو خوش طعم و خوش رنگ آشنا سازیم.

با نزدیک شدن به فصول گرم سال بیشتر مردم ترجیح می دهند تا با خوردن شربت های سرد و خوش طعم تحمل گرمای طاقت فرسا تابستان را برای خود راحت تر نمایند. شربت آلبالو یکی از انواع شربت های بی نظیر است که اگر در طرز تهیه شربت آلبالو نکاتی را رعایت نمایید شربت خوش طعم و خوش رنگی را خواهید داشت.

در روز های گرم سال نوشیدن انواع شربت های خنک نظیر شربت سکنجبین و شربت زعفران و شربت آلبالو و …. بسیار می چسبد. شما می توانید با صرف مدت زمان و هزینه کمی شربت های مختلف را در منزل تهیه کنید در این بخش طریقه درست کردن شربت آلبالو را به شما کد بانوهای عزیز آموزش خواهیم داد.

شربت آلبالو خوش رنگ

مواد لازم

شکر : ۲ کیلو
آلبالو : ۱ کیلو
وانیل ( در صورت تمایل ) : ۱ قاشق چای خوری
آب : ۱ لیوان

طرز تهیه شربت آلبالو

برای درست کردن شربت آلبالو ابتدا آلبالو ها را به خوبی بشویید و دم و هسته‌ آن ها را خارج کنید.

شربت آلبالو خارج کردن هسته آلبالو

سپس آلبالو های تمیز و بدون هسته را در درون ظرف مناسبی و درب داری با مقداری شکر مخلوط کنید و ظرف را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در درون یخچال قرار دهید. مخلوط شکر و آلبالو

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی آلبالو را از درون یخچال بیرون آورید و مقداری آب به آلبالو ها اضافه نمایید.

مخلوط کردن شکر با آلبالو های تمیز شده برای تهیه شربت آلبالو

ریختن آب در درون مخلوط شکر و آلبالو

 سپس بر روی شعله گاز شعله پخش کن را قرار دهید و قابلمه را بر روی گاز با حرارت متوسط قرار دهید. در همه مدتی که قابلمه بر روی حرارت گاز است باید مدام شربت را هم بزنید تا شکر در درون شربت به خوبی حل شود. بعد از این که شکر در درون شربت حل شد به مدت ۱۵ دقیقه دیگر نیز اجازه دهید شربت بر روی شعله گاز باقی بماند تا به خوبی قوام بیاید.

جوشیدن شربت آلبالو

بعد از این که شربت قوام یافت محتوی قابلمه را در درون صافی بریزید و سپس شربت صاف شده را بعد از خنک شدن در درون بطری شیشه ای بریزید و بطری را در درون یخچال قرار دهید.

  مراحل طرز تهیه شربت آلبالو + نکات طلایی در تهیه آن

ریختن شربت در درون صافی

شربت آلبالو

نکات طلایی برای تهیه شربت آلبالو

  1. بهتر است شربت آلبالو و همه انواع شربت ها را در درون قابلمه های لعابی تهیه نمایید.
  2. اگر ترجیح می دهید شربت آلبالو ترش شود بهتر است که شربت را با آلبالوی اول فصل تهیه نمایید ولی اگر می خواهید ترشی شربت به اندازه و کم باشد باید شربت را با آلبالو های رسیده تهیه کنید.
  3. اگر آلبالو ها ترش باشد می توانید در هنگام تهیه شربت آلبالو میزان شکر را بیشتر نمایید.
  4. اگر می خواهید در طرز تهیه شربت آلبالو برای خوش طعم کردن شربت از وانیل استفاده نمایید می توانید ابتدا مقداری شربت را با آب سرد بچیشید و اگر از طعم شربت خوشتان نیامد سپس وانیل را به شربت اضافه نمایید.شربت آلبالو
  5. از آلبالو های باقی منده در تهیه شربت آلبالو می توانید برای تهیه مربای آلبالو استفاده نمایید.
  6. توجه داشته باشد که اگر شربت به خوبی قوام نیامد شربت آلبالو ترش می شود.
  7. شربت آلبالو را اگر با حرارت زیاد بجوشانید شکرک می زند.
  8. اگر شربت را بر روی حرارت زیاد گاز بجوشانید رنگ شربت قهوه ای می شود و اگر شربت آلبالو را بر روی حرارت کم گاز تهیه نمایید رنگ شربت تیره و بد رنگ می شود.

شربت آلبالو با طعم بی نظیر

بعد از خنک شدن شربت آلبالو می توانید مقداری از شربت را در لیوانی بریزید و سپس بقیه لیوان را با آب سرد و یخ پر کنید و هم چنین برای تزیین لیوان شربت آلبالو می تواند آلبالو های تازه و بدون هسته را حلقه حلقه نمایید و سپس آن ها را به همراه یخ در درون پارچ و یا لیوان شربت قرار دهید.

آموزش تهیه شربت آلبالو با هسته

شربت آلبالو را علاوه بر روش بالا که بدون هسته است می توانید با هسته نیز تهیه کنید که به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید این شربت بسیار خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید، در ادامه با طرز تهیه آن آشنا خواهید شد.

مواد لازم :

  • آلبالو : یک کیلو و نیم
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری
  • شکر : دو کیلو

آموزش تهیه شربت آلبالو

دستور تهیه :

در نحوه تهیه این شربت بسیار خوشمزه و پرطرفدار ابتدا شکر را همراه با هشت لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب ریخته و اجازه دهید بر روی حرارت شکر داخل آن حل شود و بجوشد سپس شکر و آب را از صافی رد کنید.

حالا آلبالو را بعد از شستن داخل یک پارچه نازک گذاشته و با کمک یک بند آن را بسته و داخل شربت بگذارید سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا شربت بجوشد.

در مرحله بعدی به شربت وانیل افزوده و اجازه دهید به قوام مورد نظر برسد سپس پارچه را از شربت بیرون آورده و کف های روی شربت را با کمک کفت گیر بردارید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه شربت آلبالو حرارت را خاموش کنید و بعد از خنک شدن آن را داخل بطری شیشه ای درب دار ریخته و در یخچال بگذارید و با کمک این ترکیب، یخ و آب سرد یک شربت آلبالو بسیار خوشمزه تهیه کنید، نوش جان.

نحوه تهیه شربت آلبالو با هسته

نکاتی در مورد شکرک زدن شربت آلبالو

۱. در صورت تهیه شربت آلبالو بر روی حرارت زیاد امکان شکرک زدن آن بعد از گذاشتن داخل یخچال وجود دارد و در صورت بروز این مشکل می توانید به آن کمی آب جوش بیفزایید و دوباره به مدت چند دقیقه روی حرارت بگذارید.

۲. دلیلی دیگر شکرک زدن شربت آلبالو شیرینی بیش از حد آن است بنابراین، در مرحله پایانی یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید تا مانع از شکرک شدن این شربت شود.

۳. به منظور داشتن شربتی قوام دارد و غلیظ اجازه دهید به کاملا روی حرارت قوام دار شود.

برای مشاهده آموزش طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *