دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصولی که در چیدمان مبل تکی در منزل باید رعایت کنیم

  • ساناز براتی
  • ۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

چیدمان مبل تکی در منازل برای افراد بسیاری بی اهمیت است به ههین دلیل اغلب افراد با بی توجهی به این موضوع باعث می شوند تا به دکوراسیونی مطلوب نرسند و نتوانند استفاده مناسبی از مبلمان تکی خود داشته باشند.

از مبلمان تک نفره می توان در قسمت های مختلف خانه استفاده نمود و در هر نوع دکوراسیون و چیدمانی از آنها استفاده کرد، برای زیباتر شدن چیدمان منزل خود بهتر است با برخی از نکات مهم در رابطه با استفاده از مبل تک نفره و نحوه قرار دادن آنها در منزل آشنا شویم.

چیدمان مبل تکی در منزل

اغلب افراد در زمان چیدمان مبل های تک نفره در منزل توجه خاصی به نحوه قرار گیری آنها ندارند به همین جهت به دکوراسیون مورد پسندی نمی رسند و همچنین نمی توانند استفاده مناسبی از مبل را داشته باشند. جالب است که بدانید مبل های تک نفره به عنوان اصلی ترین قطعات در هال یا پذیرایی و چیدمان منازل به شمار می روند و باعث می شوند تا دکوراسیون داخل منزل جلوه بهتری داشته باشد. استفاده از مبل های تکی برخلاف مبلمان چند نفره باعث می شود تا شما فضای بیشتری برای قرار دادن وسائل منزل داشه باشید. در حال حاضر مدل ها و رنگ های مختلفی از مبل های تکی در بازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه و چیدمان منزل خود آنها را تهیه کنید و دکوراسیون دلخواه خود را داشته باشید. البته برای قرار دادن مبل های تک نفره در منزل و چیدمان مناسب آنها لازم است که با برخی نکات مربوط به این موضوع آشنا شوید، در ادامه مطلب با نحوه چیدمان مبلمان تکی آشنا خواهیم شد.

دکوراسیون و چیدمان مبل تکی

استفاده از یک مبل تک نفره در کنار یک جفت کاناپه

بکار گیری این ترکیب در کنار ساده بودن شیک به نظر خواهد رسید و همچنین افراد زیادی می توانند در کنار هم بنشینند. اغلب در این موارد مبل تک نفره به عنوان یک میزبان در نظر گرفته می شود و شما با قرار دادن کاناپه ها رو به رو هم می توانید صمیمیت بیشتری بین میهمانان و اعضای خانواده ایجاد کنید. این نوع از چیدمان بسیار مناسب برای منازل بزرگ و جادار است چون باعث تقسیم فضا می شود. می توانید در این چیدمان رنگ مبل تک نفره را متفاوت با کاناپه انتخاب کنید، همچنین بهتر است در انتخاب رنگ کوسن ها کمی خلاقیت داشته باشید و کوسن هایی را برای مبل تکی انتخاب کنید که با کاناپه ها ست باشند، در ست کردن وسائل منزل حتما به این موضوع توجه داشته باشید که چه رنگ هایی با هم ست می شوند و مناسب تر هستند، اینگونه می توانید بهترین ترکیب را برای مبلمان خود داشته باشید. به منظور برقراری تقارن از دو کاناپه هم اندازه مثلا دو نفره رو به روی هم استفاده کنید و یک مبل تک نفره را بین آنها قرار دهید در اینصورت شما یک چیدمان ۵ نفره عالی خواهید داشت، در منازل بزرگتر می توانید از کاناپه های سه نفره در کنار مبل های تکی استفاده کنید، حال اگر اندازه منزل به شما اجازه تقارن را ندهد و یا اصلا به تقارن علاقه ای نداشته باشید می توانید از یک کاناپه سه نفره در کنار یک کاناپه دو نفره و یک مبل تک نفره استفاده کنید که بسیار رایج است، در این صورت دو کاناپه دو و سه نفره را رو به روی هم قرار دهید و مبل تک نفره خود را وسط آنها بگذارید، البته با توجه به سلیقه و نوع منزل خود می توانید روش های دیگری را نیز بکار بگیرید.

چیدمان و چینش مبل تک نفره در منزل

قرار دادن دو مبل تک نفره و یک کاناپه در کنار هم

یکی از رایجترین و معمولی ترین روش برای چیدن مبل تکی در کنار کاناپه به این شکل است که یک جفت مبل تک نفره را نزدیک به هم و در مقابل یک کاناپه قرار می دهند این مدل در اغلب منازل دیده می شود . با هر اندازه ای جور در می آید. از مبل های تک نفره با اندازه و ابعاد مناسب منزل و مکان قرار گیری آنها  استفاده نمایید و در هال و پذیرایی کوچک از نوع جمع و جور آن بهره ببرید تا جای زیادی را اشغال نکنند. در روشی دیگر می توانید از کاناپه دو یا سه نفره استفاده کنید و مبل های تکی را در اطراف کاناپه قرار دهید.

چیدمان و نوع دکوراسیون مبل تکی

  •  آرون گروپس

قرار دادن یک کاناپه و دو مبل تک در گوشه ها

در منازلی که در آن تعداد بیشتری راهرو وجود دارد، می توان مبل های تک نفره را با فاصله بیشتر از کاناپه و دیگر مبل ها در فضاهای باز گوشه اتاق ها قرار داد با این روش راه برای رفت و آمد ساکنین خانه راحت تر خواهد شد. همیشه در انتخاب مبل به اندازه و فضای قرار دادن آنها توجه کنید و از مبلمان بزرگ در خانه های کوچک استفاده نکنید.

چینش مبل تک نفره

دو کاناپه در کنار دو مبل تک نفره ناهماهنگ

اگر در منزلی زندگی می کنید که فضای زیادی برای چیدمان وجود دارد ولی با این حال می خواهید راه های رفت و آمد بیشتری وجود داشته باشد می توانید در پذیرایی دو کاناپه بگذارید که به شکل ال در کنار هم قرار بگیرند و در کنار آنها می توانید دو مبل تک نفره که با هم کمی تفاوت داشته باشند و اندازه های مختلفی داشته باشند استفاده نمایید و آنها را رو به روی کاناپه ها قرار دهید. این نوع دکوراسین مدرن بوده و باعث ایجاد فضای بیشتری خواهد شد. ترکیب مبلمان تکی و کاناپه در کنار هم می تواند فضایی خاص به پذیرایی بدهد، می توانید برای زیباتر شدن فضا از آباژورهای کنار سالنی ایستاده در کنار مبل استفاده کنید.

 شیوه چیدمان مبل تکی

بکار بردن یک کاناپه به همراه چهار مبل تک نفره یا صندلی

در مکان های بزرگ و خانه هایی که فضای زیادی دارند می توانید با قرار دادن دو جفت صندلی با مبل دو نفره چیدمانی U شکل یه وجود آوید، می توانید از یک جفت مبل های تک نفره راحتی برای لم دادن و از یک جفت دیگر مبل تک نفره به منظور نشستن و گپ زدن استفاده کنید و یا هر چهار مبل تکی را مثل هم در نظر بگیرید.

دکوراسیون مبل تکی

موارد بکار بردن مبل تک نفره در منزل

مبل های تکی به دلیل کم جا بودن در هر جایی از منزل می توانند قرار بگیرند. در برخی نقاط فقط می توان از یک مبا تک نفره و در برخی نقاط دیگر منازل از مبل های تک نفره می توان در کنار کاناپه و دیگر مبلمان استفاده نمود. برخی از مکان ها در منازل وجود دارند که در آنها وجود مبل تک نفره ضرورت بیشتری دارد در ادامه با چند مورد از این مکان ها آشنا خواهیم شد:

  • اتاق مطالعه:

در برخی از منازل اتاق مخصوصی برای مطالعه وجود دارد که در آن کتابخانه وجود دارد، اگر شما هم همچین اتاقی دارید که فقط برای مطالعه از آن استفاده می نمایید مطمئنا در این مکان به یک مبل تکی احتیاج خواهید داشت تا با نشستن بر روی آن و در کمال آرامش مشغول مطالعه شوید. در اکثر اتاق های مطالعه می توانید شاهد یک مبل تک نفره باشید.

  • قرار گیری مبل تک نفره در کنار شومینه:

چیدمان مبل تکی در کنار یک شومینه بسیار مناسب به ویژه در هوای سرد است، بعد از یک روز کار خسته کننده در هوای سرد می توان با نشستن روی مبل کنار شومینه آرامش را تجربه کرد. اگر در منزل خود شومینه دارید با قرار دادن یک مبل تک نفره می توانید مکانی دنج برای خود به وجود بیاورید. قرار دادن مبل تک نفره در کنار شومینه بسیار پر کاربرد است و در اغلب منازل دیده می شود.

 چینش مبل تکی در منزل

  • مبل تک نفره در کنار میز تلفن:

در کنار میز تلفن همیشه نیاز به یک مبل تک نفره وجود دارد تا در زمان صحبت با تلفن بتوانید روی آن بشینید و در آرامش با تلفن صحبت کنید، همچنین می توانید از یک مبل تک نفره در اتاق خواب خود برای گفت و گو های خصوصی خود بهره بگیرید و فضا را دنج تر نمایید.

شکل چیدمان مبل تکی در منزل

  • مبل تکی در اتاق خواب:

با قرار دادن مبل تکی در اتاق خواب علاوه بر زیباتر کردن چیدمان می توانید مکانی برای نشستن دوستان و اعضای خانواده در نظر بگیرید تا در زمان آمدن آنها به اتاق از آن استفاده کنند، بعلاوه خود شما می توانید برای مطالعه یا استراحت از این مبل استفاده کنید.

همانطور که در این مطلب عنوان شد روش ها و سبک های مختلفی به منظور چیدمان و دکوراسیون منازل وجود دارند که هر یک به شکلی از اهمیت زیادی برخوردار می باشند و باید با دقا انجام شوند، اگر به دنبال این هستید که نهایت استفاده را از فضای منزل خود ببرید باید در نحوه چیدن مبل های تک نفره دقت زیادی داشته باشید.

نحوه چیدمان مبل تکی در منزل

چند نمونه مبل تک نفره و بهترین مکان برای قرار دادن آنها

  • مبل های دسته دار:

مبل های تک نفره دسته دار نه تنها زیبا هستند بلکه بسیار راحت و نرم برای استراحت می باشند و در مکان های دنج مناسب استراحت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

چیدمان مبل تکی در منازل

  • مبل راحتی پایه کوتاه:

این مبل های تک نفره فضای زیادی را اشغال نمی کنند و محیطی اضافه برای نشتن به وجود می آورند، این مبل ها در مدل های و تنوع زیادی تولید می شوند که ظاهری زیبا و همچنین نشیمن راحتی دارند.

چیدمان مبل تک نفره در منزل

  • مبل پهلودار:

مبل پهلو دار در بین مبل های تکی همه کاره از رتبه بالایی برخوردار است. این مبل ها کوچکتر تر از انواع دیگر هستند و در بیشتر موارد پشتی بلندی دارند و به خاطر طراحی بخصوصشان کاربردهایی زیادی دارند. طراحی این مبل ها به شکلی است که در هر چیدمان و دکوراسیونی می توان از آنها استفاده کرد.

  • مبل بشکه ای:

مبل های بشکه ای در وحله اول با هدف راحتی ساخته شده اند و نشیمن بسیار راحتی دارند، این مبل ها حالتی روستایی و طبیعی به خانه ها می دهند.

  • مبل راحتی:

همانطور که از نام مبل راحتی مشخص است این مبل بسیار راحت است و مناسب لم دادن و ریلکس کردن می باشد. این مبل ها پشتی خمیده به عقب برای تکیه دادن و زیر پایی برای استراحت دارند. از این مبل ها می توانید در مکان هایی که برای استراحت در نظر می گیرید استفاده نمایید.

  • مبل پشت بلند:

این دسته از مبل های پشت بلند جذاب و مطابق مد می باشند و به بالهای پروانه شباهت دارند. از این مبل ها در اتاق های رسمی مثل کتابخانه ها بیشتر استفاده می شود و باعث می شود تا فضا جذاب و شخصیت دار شود. از این مبل ها همچنین می توان در میزهای ناهار خوری استفاده نمود البته نه در تعداد بالا!

نوع چیدمان مبل تک نفره در منزل

  • مبل کلاب:

همانطور که از نام این مبل مشخص است بیشتر از آن در انجمن ها و باشگاه های قدیمی استفاده می شده است و نامش را نیز از همین مکان ها گرفته است. این مبل های تکی در اتاق نشیمن می توانند بسیار ایده آل به نظر برسند، اغلب افراد از این مبل در کنار شومینه استفاده می کنند.

  • مبل پاپاسان:

مبل های تکی پاپاسان دارای ظاهری تک و ویژه هستند. این مبل دارای یک پایه چوبی می باشد که اغلب از جنس چوب خیزران بوده و یک نشیمن یک تکه راحت و نرم محسوب می گردد که داخل پایه قرار دارد. این مبل نسبت به گذشته محبوبیت زیادی ندارد اما برای افرادی که به دنبال راحتی در درجه اول هستند بسیار مناسب می باشد، این مبل در کنار هر دکوراسیونی قرار می گیرد.

  • مبل متغیر:

این دسته مبل های تکی قابلیت تغییر و تبدیل شدن را دارند و دارای تنظیماتی برای تغییر پشتی و انعطاف پذیری دارند. در زمان استفاده از این مبل می توانید پشتی آن را بخوابانید و فضایی به منظور دراز کشیدن به وجود آورید.

  • مبل بالونی:

مبل های بالونی دارای ظاهری تک و ویژه هستند. این مبل ها پشتی گردی دارند که شکل بالن را در ذهن تجسم می کنند. این مبل ها دسته ای دارند که مبل را محصور می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *