دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت ۲ دستبند زیبا با بند کفش

  • ندا خوشرو
  • ۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با آموزش ساخت دستبند با بند کفش در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید دستبندی شیک و بی نظیر را در منزل بسازید.

دستبند از انواع اکسسوری های شیک و زیبا است و شما می توانید به کمک وسایل ساده دستبندهای اسپرت و بی نظیری را در منزل بسازید. یکی از انواع وسایل برای ساختن دستبند ، بند کفش می باشد و شما می توانید به راحتی دستبندی زیبا و خاص را به کمک بند کفش های رنگی بسازید و این کار پیچیده نیست و زمان زیادی نمی گیرد.

مراحل ساخت دستبند با بند کفش با دو روش مختلف

به کمک بند کفش می توانید دستبندهای دخترانه و پسرانه با طرح های متنوعی را بسازید که بهتر است برای ساختن دستبند دخترانه از بند ظریف استفاده کنید همچنین می توانید برای زیبایی طرح دستبند در لا به لای بندها از مهره یا منجوق استفاده نمایید برای دستبند پسرانه نیز بهتر است از بند کفش ضخیم تر استفاده شود. در مطالب قبلی بافتن دستبند با مهره و بافتن دستبند دوستی و بافتن دستبند با کاموا را مشاهده کردید در ادامه با نحوه بافتن دستبند به کمک بند کفش آشنا خواهید شد.

ساخت دستبند با بند کفش

روش اول : ساختن دستبند به کمک بند کفش

وسایل مورد نیاز 

  • بند کفش
  • قیچی

روش ساختن دستبند 

۱. برای بافتن این مدل دستبند باید ابتدا بافت زنجیره بزنید و نکته ای که در این مدل بافت باید رعایت شود این است که در ابتدای زنجیر یک حلقه باقی گذاشته می شود که این مکان قلابی برای نصب بست دستبند می باشد.

بافت دستبند

  •  آرون گروپس

۲. بعد از اینکه طول زنجیر به اندازه معینی رسید و مناسب دور دست ها بود باید گره انتهای زنجیر را ایجاد نمایید سپس بند آبی رنگ را قیچی نمایید.

بافتن دستبند با سه روش

۳. در این مرحله از ساخت دستبند با بند کفش برای دستبند باید چفتی ببافید تا درون قلاب برود و بتوانید دستبند را به راحتی دور دست هایتان قفل نمایید.

بافتن دستبند با روشی ساده

۴. دستبند در این مرحله آماده استفاده است و شما می توانید این از اکسسوری زیبا در مکان های مختلف استفاده نمایید و اگر تمایل دارید تیپ و ظاهری اسپرت داشته باشید این طرح دستبند می تواند برایتان انتخابی مناسب و ایده آل به شمار رود.

دستبند با با بند کفش

روش دوم : ساختن دستبند به کمک بند کفش

وسایل مورد نیاز 

  • بند کفش دو رنگ
  • بست مخصوص سربند
  • انبردست
  • قیچی
  • متر خیاطی

وسایل لازم برای بافت دستبند

مراحل بافتن دستبند 

۱. برای ساخت این مدل دستبند ابتدا باید دور مچ خود را اندازه بگیرید.

۲. اندازه دور مچ هر چقدر است باید ۸ سانت به آن بیفزایید همچنین بند کفش ها را نیز به همان اندازه ببرید.

۳. دو رشته همرنگ از بند کفش ها را با یکدیگر بگیرید و به کمک آن ها حلقه ای را درست نمایید.

ساخت دستبند با بند کفش

۴. برای دو رشته با رنگ دیگر نیز همین مراحل را تکرار نمایید.

بافت دستبند با ساده ترین روش

۵. انتهای هر یک از بندهای مربوط به رشته دوم را نیز بگیرید و از مرکز حلقه مربوط به اولین رشته ها رد نمایید.

بافت دستبند با ساده ترین روش

۶. انتهای هر یک از بندها را به آرامی بکشید تا گره ای که بین آن ها وجود دارد محکم شود. توجه داشته باشید که نباید بین بندها تاب بیفتد.

بافت دستبند با روشی ساده

۷. در این مرحله دستبند به صورت کامل آماده است همچنین برای ساخت دستبند به کمک بند کفش می توانید از رنگ های متضاد استفاده کنید که در این صورت دستبند طرحی خاص و متفاوت خواهد داشت.

مدل دستبند

روش سوم : بافت دستبند به کمک بند کفش 

۱. در این روش باید از هر رشته بند کفش به طول مشخص و هم اندازه ببرید. توجه داشته باشید که از هر رنگ به دو رشته نیازمند هستید.

۲. یک رشته از هر رنگ را برداشته و به کمک این دو رشته حلقه ای را درست کنید و مطمئن شوید که انتهای این دو رشته از روی انتهای دیگری رد شده است. به این ترتیب مجموعه اول بندها تشکیل می گردد.

ساختن دستبند با بند کفش

۳. یک رشته دیگر از هر رنگ را برداشته و در زیر حلقه مجموعه اول بند کفش ها آن را قرار دهید تا مجموعه دوم بندها درست شود.

مراحل ساخت دستبند

۴. قسمت انتهایی بالای مجموعه دوم بندها را روی انتهای بالایی مجموعه اول بندها قرار بدهید.

بافتن دستبند با بند کفش

۵. دوباره انتهای بالایی مجموعه دوم بندها را بگیرید و آن ها را به زیر انتهای پایینی مجموعه اول بندها ببرید.

مدل دستبند

۶. در این مرحله از ساخت دستبند انتهای بالایی مجموعه دوم بندها را گرفته و آن را از میان حلقه مجموعه اول بندها رد نمایید که در حین رد کردن از میان حلقه باید توجه داشته باشید که آن را از زیر ادامه مجموعه اول رد نمایید.

مدل دستبند

۷. بندها را صاف نمایید و مطمئن شوید که در همه مجموعه ، رنگ های بیرونی در هر طرف مشابه می باشد و بند کفش ها را نیز نباید پیچ و تاب پیدا کنند سپس به آرامی بندها را از دو طرف کشیده تا گره شما شکل بگیرد.

بافتن دستبند

۸. بعد از انجام این مراحل در انتهای دو طرف دستبند ۴ بند قرار می گیرد که باید آن ها را به کمک قیچی هم اندازه نمایید تا به راحتی در زیر دهانه بست سربند قرار بگیرند.

نحوه بافت دستبند

۹. در این مرحله از ساخت دستبند با بند کفش بست سربند دارای دهانه کوچکی می باشد که هر چیزی در بین آن قرار بگیرد را به صورت محکم نگه میدارد کافی است که دو لبه آن را به کمک انبردست فشار بدهید بدین ترتیب دو طرف دستبند را می توانید به کمک بست سربند ببندید همچنین برای گره زدن دستبند می توانید از انواع قفل فانتزی استفاده نمایید.

مدل دستبند شیک و دو رنگ

۱۰. برای ساختن دستبند به کمک بند کفش باید از رنگ هایی استفاده نمایید که با یکدیگر مطابقت و همخوانی داشته باشند همچنین رنگ ها را می توانید به صورت متضاد با یکدیگر انتخاب نمایید که در هر صورت رنگ های به کار برده شده باید به گونه ای انتخاب شوند که دستبند خوشرنگ و جذاب تر به نظر برسد.

مدل دستبند شیک

در این مطلب با نحوه ساخت دستبند با بند کفش به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم به کمک روش های ذکر شده بتوانید دستبندی شیک و خاص را بسازید همچنین دست بندهایی که به کمک این روش ها ساخته می شوند برای دختران و پسران در رده سنی مختلف انتخابی مناسب به شمار می روند و اگر شما تبحر لازم را برای ساختن این مدل دستبندها بدست آوردید می توانید مدل های مختلفی را ببافید و رنگ دستبند را با سایر لباس ها یا اکسسوری هایتان ست نمایید تا جذابیت تیپ و استایل تان تکمیل شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *