دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید از دریاچه سوها و مناطق تماشایی اطراف آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

دریاچه سوها از جمله جاذبه های گردشگری مهم در شهرستان نمین است این دریاچه در استان اردبیل بسیار شناخته شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند این منطقه به دلیل برخورداری از زیباترین چشم اندازها و مراتع بسیار مورد توجه علاقه مندان خود است این منطقه در فصل تابستان نیز از ارزش توریستی بسیار بالایی برخوردار می باشد که باید از آن دیدن کنید.

استان اردبیل همواره یکی از مهم ترین مناطق توریستی در کشور ایران به شمار می آید این منطقه به دلیل برخورداری از زیباترین آبشارها، دریاچه ها، تالاب ها و مراتع مورد توجه سیل عظیمی از گردشگران است با توجه به تنوعی که در میان این جاذبه ها وجود دارند می توانید این بار با یکی دیگر از مناطق گردشگری در این استان آشنا شوید. دریاچه ای وسیع و زیبا که در شهرستان سمین واقع شده است دریاچه ای که از نظر گردشگری دارای اهمیت زیادی است و می تواند مورد توجه بسیاری از گردشگران خود واقع شود. این منطقه دارای آب و هوای نسبتا گرمی است و به همین دلیل ماه خرداد برای سفر ب این منطقه بسیار مناسب است این منطقه دارای غنی ترین جاذبه های توریستی در دنیا است و شاید آشنایی با آن می تواند یکی دیگر از بکرترین مناطق در ایران را به شما معرفی نماید این دریاچه در بخش هایی دارای آبگیر است این آبگیر محلی برای شنا و تفریح هستند و می توانید از نزدیک چشم اندازهای زیبای آن را ببینید. بیشتر گردشگران زیبایی این دریاچه و طبیعت آن را همانند مناظر زیبای جنگل های گیلان می دانند دشت های سرسبز و مراتع از مهم ترین چشم اندازهای طبیعی هستند که با دیدن آن ها نهایت لذت را از سفر خود خواهید برد در ادامه این بخش نیز شما علاقه مندان با جاذبه های توریستی بیشتری از این دریاچه آشنا خواهید شد.

دریاچه سوها و زیبایی های آن:

این دریاچه زیبا در بین استان گیلان و اردبیل واقع شده است شما گردگران عزیز با عبور از روستایی با همین نام می توانید چشم انداز این دریاچه را مشاهده کنید این دریاچه شروع زیبایی های گیلان است و جنگل های این استان از مسیر این دریاچه می گذرند ترکیبی از جاذبه های جنگلی و آب های این دو استان موجب شده است تا این دریاچه با زیبایی های خود یکی از مهم ترین مناطق توریستی به شمار آید. یکی از مناظری که حتما باید از آن دیدن کنید و در سفر خود به این منطقه با آن مواجه می شوید تماشایی اسب های محلی است که در حال طبیعت گردی هستند و دیدن آن ها لذت بخش خواهد بود.

 

دریاچه سوها علاوه بر اینکه یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در این منطقه محسوب می شود به دلیل حجم وسیع آب خود نیز دارای اهمیت است آب واقع شده در پشت سدهای این دریاچه بخش مهمی از مراتع را تامین می کند فاصله اندکی که این دریاچه با روستا دارد موجب شده است تا گردشگران با خیال راحت به این منطقه سفر کنند و از زیبایی های این روستا نیز دیدن کنند. فاصله این دریاچه تا اردبیل ۳۲ کیلومتر است مردمان این منطقه شغل کشاورزی و دامداری دارند و بخش مهمی از حبوبات و غلات از این منطقه تامین می گردند. حاصلخیزی خاک این منطقه موجب کشت و کاری وسیع و با کیفیت شده است و به دلیل برخورداری از دشت ها و مراتع وسیع دارای زیبایی های بی شماری است.

منطقه دیدنی سوها

ویژگی های این دریاچه چیست؟

دریاچه سوها دارای زیبایی های بی شماری است این دریاچه مراتع و چشم اندازهای سرسبزی را به خود اختصاص داده است چمنزارهای سرسبز که بخش مهمی از این دریاچه را به خود اختصاص داده اند چشم انداز زیبایی را به مناظر این دریاچه بخشیده اند و می توانید از دیدن آن ها نهایت لذت را ببرید. در این منطقه چاله های کوچک آبی وجود دارند که در آن فوران آب وجود دارد و اطراف این دریاچه نیز دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است که هر یک به نوعی توجه علاقه مندان را به خود جلب می کنند. تجربه اسب سواری در اطراف این دریاچه نیز یکی از تجربه های بی نظیری است که می توانید از آن لذت ببرید.

سوها را بشناسید

  •  آرون گروپس

با دیدن چشم اندازهای زیبای دشت بابونه بسیار حیرت زده خواهید شد این دریاچه دارای ۱/۵ کیلومتر طول است برای اینکه بتوانید از چشم اندازهای این دریاچه بیشتر لذت ببرید باید لذت قایق سواری نیز تجربه کنید آب های آرام و زلالی که در این دریاچه وجود دارند موجب جذب توریستان زیادی می شوند. این دریاچه دارای امکانات تفریحی متعددی برای گردشگران است و با ارائه امکانات تفریحی همچون سرویس بهداشتی موجب راحتی گردشگران می شود همچنین آب این دریاچه به دلیل شیرینی برای آشامیدن مناسب است و در دریاچه سوها امکان پرورش ماهی نیز وجود دارد.

مکان های دیدنی در اطراف دریاچه:

در مسیرهای اطراف این دریاچه نیز چشم اندازهای دیدنی وجود دارند آبشار مرتفعی که در نزدیکی این دریاچه واقع شده است موجب جلب توجه بسیاری از گردشگران می شود آبشار لاتون یکی از معروف ترین جاذبه ها و آبشارهایی است که در نزدیکی این دریاچه واقع شده است. ارتفاع این آبشار ۱۰۵ متر است و برای رسیدن به آن باید مسیری را پیاده روی داشته باشید این مسیر کوهستانی دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است که با دیدن آن نهایت لذت را از چشم اندازهای اطراف خواهید دید. طبیعت زیبای این جنگل ها بسیار بکر و دیدنی است و برای طی کردن این مسیر باید یک پیاده روی دسته جمعی نیز داشته باشید.

طبیعت سوها

دریاچه سوها یکی از مکان های دیدنی اردبیل است و به دلیل مهم ترین چشم اندازهای طبیعی که در خود جای داده است بسیار مورد توجه علاقه مندان است و هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های دیدنی این دریاچه و آبشارهای پیرامون آن بازدید می کنند. روستاهایی که رد اطراف این دریاچه و آبشارهای آن واقع شده اند بسیار جذاب هستند با دیدن زیبایی های این دریاچه و روستاهای اطراف آن به وجود می آیید و با یکی دیگر از مناطق زیبای اردبیل آشنا می شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *