دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقداماتی که برای رفع خطای گوگل پلی باید انجام دهید

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با نحوه رفع خطا های گوگل پلی آشنا می کنیم و شما می توانید با استفاده از راه حل های بسیار ساده مشکلات گوگل پلی را حل کنید.

خطای گوگل پلی یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است روی گوش های شما ایجاد شود و این خطا معمولا با ارور گوگل پلی متوقف شد و یا Google play service has stopped  نمایش داده می شود. در ادامه راهکار هایی برای از بین بردن این خطا به شما پیشنهاد می دهیم.

خاموش و روشن کردن گوشی و از بین بردن ارور گوگل پلی

رفع خطای گوگل پلی

گوگل پلی یکی از اپلیکیشن هایی می باشد که روی همه گوشی های اندرویدی نصب می شود و شما می توانید بسیاری از اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از گوگل پلی دانلود کنید. گاهی اوقات ممکن است با یک خطا مواجه شوید و گوگل پلی شما متوقف شود. این مشکل ممکن است برای همه کاربران ایجاد شود و شما استثنا نیستید. برای رفع خطای گوگل پلی روش های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به بررسی همه آن ها می پردازیم. در نظر داشته باشید که اگر شما دارای یک اندروید سفارشی هستید نمی توانید با استفاده از راهکار هایی که در ادامه مطرح می کنیم به رفع خطای گوگل پلی بپردازید. بیش تر خطا ها مربوط به خود برنامه و شبکه است ولی گاها ممکن است به صورت کاملا تصادفی نسخه ای قدیمی از این اپلیکیشن بر روی دستگاه شما باشد و شما از آن اطلاعی نداشته باشید برای همین بهترین و ساده ترین راه حل این مشکل بروزرسانی کردن برنامه می باشد و در صورتی که برنامه رفع خطا نشد می توانید از روش های دیگری استفاده کنید که در ادامه آن ها را برای شما بیان می کنیم.

بروز رسانی کردن گوگل پلی برای رفع مشکل آن ضروری می باشد

راه اندازی مجدد

یکی از روش هایی که می توانید با استفاده از آن به رفع ارور گوگل پلی بپردازید راه اندازی مجدد دستگاه می باشد. این روش یکی از ساده ترین تکنیک هایی می باشد که شما می توانید از آن استفاده کنید و مشکلاتی که در گوگل پلی ایجاد می شود را برطرف کنید. برای این کار باید دستگاه خود را خاموش کنید و دوباره روشن کنید و دوباره گوگل پلی را اجرا کنید تا ببینید آیا مشکل آن رفع شده است یا خیر.

به روز رسانی کنید

همیشه نمی توانید با خاموش و روشن کردن گوشی خود خطا های گوگل پلی را از بین ببرید. بیش تر مواقع شما بدون آن که متوجه باشید از نسخه قدیمی گوگل پلی استفاده می کنید بنابراین می توانید با به روز رسانی این اپلیکیشن از مشکلاتی که ایجاد می شود را از بین ببرید. برای این کار باید وارد برنامه گوگل پلی شوید و از قسمت بالای صفحه منو را انتخاب کنید. در واقع منوی گوگل پلی با سه خط موازی به صورت افقی نمایش داده می شود. بعد از انتخاب منو گزینه My app and Games را انتخاب کنید و در ادامه می توانید یک لیست از برنامه هایی ببینید که نیازمند بروز رسانی می باشند. اگر دستگاه شما از نسخه قدیمی تری استفاده می کند و نسخه جدید این اپلیکیشن وجود دارد شما این اپلیکیشن را در دسته بندی بروز رسانی ها می بینید و می توانید با انتخاب این اپلیکیشن برای بروز رسانی آن اقدام کنید و خطا های موجود را از بین ببرید.

  •  آرون گروپس

رفع خطای گوگل پلی

تغییر اینترنت

ممکن است گوگل پلی شما دچار خطا شود و این مشکل مربوط به سرعت اینترنت شما می باشد. در این صورت می توانید با استفاده از تغییر داده های همراه به Wifi  مشکل را به راحتی از بین ببرید و یا حتی ممکن است گاها سرعت وای فای شما ضعیف باشد و این خطا را برای شما ایجاد کند بنابراین می توانید با تغییر شبکه تلفن همراه خود به سادگی مشکلات و ارور هایی که برای این اپلیکیشن ظاهر می شود را برطرف کنید.

تنظیم زمان و تاریخ

بسیاری از گوشی های اندرویدی به تاریخ و زمان دقیق حساس می باشند و تا زمانی که تاریخ آن ها درست نباشد بسیاری از فعالیت هایشان متوقف می شود. گوگل پلی هم به تاریخ و زمان حساس می باشد و اگر در حین استفاده از این اپلیکیشن دچار مشکل می شوید ممکن است به علت تنظیم نبودن تاریخ دستگاه شما باشد. برای تنظیم تاریخ و زمان دستگاه خود می توانید در منوی گوشی خود تنظیمات را باز کنید و تاریخ و ساعت (Date and time) را انتخاب کنید و آن ها را تنظیم کنید. در نظر داشته باشید که معمولا در اکثر تلفن های هوشمند تاریخ به زمان میلادی تنظیم می شود.

تنظیم تاریخ از راه های رفع مشکل در گوگل پلی می باشد

پاک کردن کش

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است گوگل پلی را متوقف کند پر بودن کش می باشد. برای از بین بردن خطای گوگل پلی می توانید کش گوگل پلی و کش فروشگاه را کاملا پاک کنید. البته می توانید از گزینه Data Wipe استفاده کنید ولی راه دیگری هم وجود دارد که ابتدا باید وارد برنامه گوگل پلی شوید و در بخش برنامه ها و نوتیفیکیشن را انتخاب کنید. بعد از اجرا شدن این بخش ها می توانید گزینه حافظه Strange و پاک کردن Clear data را انتخاب کرده و مجددا گوشی خود را راه اندازی کنید.

نصب نسخه قدیمی

گاها ممکن است نسخه های جدید به سختی روی برخی از دستگاه ها اجرا شود بنابراین پیشنهاد می کنیم که از نسخه قدمی گوگل پلی استفاده کنید و خطاهای ایجاد شده را از بین ببرید. این کار را می توانید به راحتی انجام بدهید فقط کافی است وارد تنظیمات گوشی هوشمند خود شوید و گزینه Apps and notification  را انتخاب کنید و در لیستی که رو به روی شما می باشد گوگل پلی را انتخاب کرده و برنامه را غیر فعال کنید و گوشی خود را راه اندازی مجدد کنید و دوباره برنامه گوگل پلی را اجرا کنید.

نکته : در نظر داشته باشید که غیر فعال کردن برنامه ها به معنی حذف کردن آن ها نمی باشد و شما می توانید با این کار برنامه ها را به نسخه اصلی بازگردانید.

رفع خطای گوگل پلی

حذف کردن کاربری گوگل پلی

در حین کار با گوگل پلی گاهی این برنامه دچار خطا می شود و نمی تواند به درستی یک کاربری را برای شما ایجاد کند بنابراین بهترین راه حل این مشکل حذف حساب کاربری می باشد و شما می توانید با این راهکار به رفع خطای گوگل پلی بپردازید. برای حذف کاربری نیاز است که وارد تنظیمات شوید و حساب کاربری که قصد دارید حذف کنید را انتخاب کنید و پس از حذف دوباره حساب خود را ایجاد کنید ودستگاه تلفن هوشمند خود را مجددا راه اندازی کنید.

نکته : بهتر است قبل از حذف حساب کاربری نسبت به ایجاد پشتیبان حساب خود اطمینان حاصل کنید.

نصب نسخه شخص ثالث

در صورتی که با موارد قبلی نتوانستید مشکل گوگل پلی خود را از بین ببرید می توانید از یک نسخه شخص ثالث انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که این کار می تواند امکان بروز رسانی گوگل پلی را برای شما فراهم کند. برای این کار نیازمند یک فایل منیجر می باشید تا بتوانید با استفاده از آن به برنامه های دانلود شده و نصب شده دسترسی داشته باشید و بتوانید از آن ها استفاده کنید. برنامه Ghost commander می توانید یک گزینه مناسب برای این کار باشد و با استفاده از این برنامه شما می توانید برنامه های جانبی را راه اندازی کنید.

نصب نسخه شخص ثالث

برگشت به تنظیمات کارخانه

گاهی اوقات راه حلی جز برگشت به تنظیمات کارخانه ندارید و با این کار می توانید گوشی خود را شکل اول خود بازگردانید. در واقع این کار برگرداندن به حالت پیش فرض گوشی های اندرویدی می باشد. اگر شما نتوانستید مشکلات گوگل پلی را برطرف کنید می توانید با استفاده از این گزینه مشکل خود را کاملا برطرف کنید. اما باید توجه داشته باشید که تمام برنامه ها و عکس هایی که در گوشی خود دارید و همچنین تمام فایل های صوتی شما از بین می رود. برای بازگشت به تنظیمات کارخانه باید گوشی خود را به برق وصل کنید و وارد تنظیمات شوید و قسمت system را انتخاب کنید وسپس Advanced شوید و به ترتیب گزینه های reset option و factory reset و erase everything را انتخاب کنید و مراحل بعدی را به اتمام برسانید.

  آموزش از بین بردن خطای گوگل پلی

در نظر داشته باشید که شما می توانید با استفاده از یک راهکار از موارد گفته شده  برای رفع خطای گوگل پلی  اقدام کنید. بسیاری از افراد با استفاده از موارد بالا توانسته اند مشکلات گوگل پلی خود را از بین ببرند ولی اگر نتوانسته اید این کار را با استفاده از مراحل بالا انجام بدهید بهتر است از یک برنامه دیگر به جای گوگل پلی استفاده کنید زیرا رفع خطای گوگل پلی راه حل دیگری ندارد و در صورتی که نتوانید این مشکل را از بین ببرید باید از سایر فروشگاه ها و اپلیکیشن های موجود استفاده کنید. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه دیجیتال، افزایش سرعت کروم و  نحوه دی اکتیو موقت در اینستا گرام را مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *