دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

شناخت دیدنی های شفت و نگاهی به زیبایی های این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

شهرستان تفت یکی از شهرستان های زیبایی است که در استان گیلان واقع شده است این شهرستان به دلیل مناظر زیبا و چشم اندازهای بکری که دارد بسیار مورد توجه علاقه مندان و گردشگران خود است. این منطقه از آب وهوای بسیار مطبوعی برخوردار است و به همن دلیل یکی از مناطق ییلاقی در گیلان است که با دیدنی های بی شمار خود هر ساله مورد توجه گردشگران زیادی است.

هر ساله در فصل های مختلفی از سال به ویژه بهار و تابستان گردشگران زیادی برای بازدید از روستاهای مختلف به این شهرستان سفر می کند شهرستان تفت یکی از شهرهای واقع در استان گیلان است و به دلیل برخورداری از مناظر بی شماری که دارد مورد توجه علاقه مندان زیادی است. این شهرستان از آب و هوای معتدل و مطبوعی برخوردار است و یکی از شهرستان های نزدیک به مرکز استان است فاصله این شهرستان تا رشت تنها ۲۵ کیلومتری است و به دلیل نزدیکی خود به این شهر وسیع هر ساله گردشگران زیادی از این منطقه را به سوی خود می کشاند. این شهرستان به واسطه جاذبه های بی نظیری که برای گردشگران خود دارد هر ساله مورد توجه بسیاری از علاقه مندان خود قرار می گیرد شاید بهتر باشد تا با سفر به این شهرستان با یکی دیگر از مناطق بکر و زیبا در استان گیلان استان آشنا شوید منطقه ای که به دیل برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی خود شناخته شده است این شهرستان دارای برخی از بقعه های مذهبی است که می توانید از آن ها نیز دیدن نمایید.

دیدنی های شهرستان شفت را بیشتر بشناسید:

آشنایی با شهرستان تفت شما را با یکی دیگر از مناطق زیبا در استان گیلان آشنا می کنید این شهرستان به دلیل روستاهای مختلفی که دارد دارای چشم اندازهای بکری است و اکثر مناطق آن را مراتع جنگلی پوشش داده اند این جنگل ها دارای گونه های جانوری و گیاهی است که می توانید از چشم اندازهای زیبای آن دیدن نمایید.

روستای خلیلان شفت:

این روستا یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در این شهرستان محسوب می شود روستایی که در مسیر جاده زیبای جیرده به رشت قرار گرفته است زبان مردمان این منطقه گیلکی است و به دلیل حفظ آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود در میان گردشگران بسیار شناخته شده هستند. پیشه و شغل مردمان این روستا کشاورزی است که عمده محصولات زراعی آن ها نیز شامل صیفی جات، کشت چای، مرغ و … است این منطقه نه تنها به دلیل برداشت محصولات ارزشمند است بلکه از نظر جغرافیایی نیز دارای اهمیت زیادی است در این منطقه وجود برخی از ناهمواری ها و عدم تقارن ها موجب شده است تا جذابیت بیشتری برای روستا ایجاد شود همچنین از زیبایی های این روستا می توان به حوضچه های آبگیری اشاره کرد. طبیعت زیبا و بکری که در اغلب مناظر این منطقه به چشم می خورند دارای زیبایی هستند این روستا بسیار دلنشین است و یکی از دیدنی های شفت است که دارای زیبایی های بی شماری است.

طبیعت شفت

آبشار دودوزن:

برای اینکه مناظر زیبای این آبشار را مشاهده کنید باید به روستای خرم کش و توسه سری بزنید این آبشار در فاصله ۲ کیلومتری از روستای توسه که بعد از خرم کش واقع شده است قرار گرفته است برای اینکه بتوانید از نزدیک این آبشار را مشاهده کنید باید از مسیر پلی عبور کنید که امکان تردد با ماشین نیز در آن وجود دارد در طول مسیر نیز شاهد زیبایی های بی نظیری هستید و می توانید از مسیر رودخانه ای و چشم اندازهای آن دیدن کنید. این منطقه یک منطقه ییلاقی است و دارای چشم اندازهای خاص خود است همچنین گردشگران این امکان را دارند تا در طول مسیر از روستاهای مختلفی دیدن نمایند و از مناظر آن لذت ببرند.

زیبایی های شفت

غار و آبشار لاس پشت:

جالب است بدانید که شهرستان شفت یکی از شهرستان هایی است که بیشترین تعداد روستاها را در خود جای داده است و در واقع یکی از روستایی ترین شهرستان های ایران محسوب می شود بخش وسیعی از این شهرستان را روستاهایی فرا گرفته اند که دارای مناظر جنگلی و دیدنی هستند. کوه ها و جنگل ها و مراتع سرسبز از مهم ترین چشم اندازها در این مناطق به شمار می آیند این روستاها دارای مهم ترین شالیزارهای برنج هستند در این میان می توان به یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شفت اشاره کرد غار لاس پشت که در منطقه لگوندان واقع شده است و دارای یک آبشار بسیار زیبا نیز می باشد.

  •  آرون گروپس

آبشار شفت

تالاب آب بندان گیله:

این تالاب زیبا نیز یکی دیگر از مناطقی است که می توانید از آن دیدن کنید این آب بندان تا شهر فومن ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و از امکانات محافظتی بالایی برخوردار است در حقیقت این آب بندان آب های مورد استفاده شالیزارها را ذخیره می کند و محلی برای پرورش ماهی است. در برخی از ماه های سال نیز متاسفانه این آب بندان ها خشک می شوند بخش وسیعی از روستای گیلده را این آب بندان ها تشکیل داده اند و به دلیل چشم اندازهای زیبایی که ایجاد کرده اند یکی از مکان های دیدنی در این منطقه محسوب می شوند. تنوع گونه های گیاهی، جانوران و پرندگان در اینگونه از مناطق موجب شده اند تا این آب بندان ها به یکی از مناطق زیبا و دیدنی تبدیل شوند که بسیار مورد توجه علاقه منان خود هستند.

دیدنی های شفت

بقعه امامزاده اسحاق:

این بقعه در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهرستان تفت واقع شده است و یکی دیگر از دیدنی های این منطقه به شمار می آید ارزش تاریخی و مذهبی این بقعه موجب شده است تا گردشگران زیادی از آن بازدید کنند این بقعه متعلق اسحاق برادر امام رضا است  در مسیر گردشگرانی است که از روستای سایه کوه بازدید می کنند. معماری این بنا دارای ارزش زیادی است و بسیار مورد توجه قرار می گیرد مصالحی که در ساخت آن به کار رفته شده است گل، چوب و سنگ هستند شیروانی که بر روی این بام قرار گرفته شده است بسیار زیبا است و مورد توجه است.

بقعه شفت

مکان های دیدنی استان گیلان از جذابیت های بسیاری برخوردار هستند آشنایی با زیباترین مکان های دیدنی استان گیلان در لینک می تواند شما را با مناطق مختلفی از این استان سرسبز آشنا کند گیلان به واسطه جاذبه های توریستی و بکر خود هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف به خود جذب می کند و شهرستان شفت نیز یکی از مهم ترین این جاذبه ها برای گردشگران است که باید بیشتر با آن آشنا شوید و سفری به این منطقه داشه باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *