دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر زیرآب کجاست؟ شناخت دیدنی های زیبای این شهر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

کشور ایران در نقاط مختلفی از خود دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی است بیشتر این مناطق و جاذبه های دیدنی آن در نواحی شمالی ایران واقع شده اند و از این رو سالانه گردشگران زیادی به این مناطق جذب می شوند. زیرآب نیز یکی از مناطق زیبا با دیدنی های منحصر به فردی است که یک منطقه تفرجگاهی ویژه در مازندران است و دارای بکرترین چشم اندازهای توریستی می باشد.

هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران به شهرهای شمالی کشور سفر می کنند بسیاری از این جاذبه ها و مکان های توریستی در استان مازندران واقع شده اند که خطه ای سرسبز و ییلاقی در ایران است این منطقه دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی است و یکی از مهم ترین شهرهای آن نیز شهر زیبای زیرآب است. این منطقه یکی از مهم ترین تفرجگاه هایی محسوب می شود که می توانید از آن دیدن کنید تفریح و گشت و گزار کردن در این مناطق می تواند تجربه سفر به یکی دیگر از مناطق پر جاذبه در ایران را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهد زیرآب دارای مراتعی بسیار سرسبز و تماشایی است و هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند دشت ها و جنگل های سرسبز نیز یکی دیگر از جاذبه های تماشایی در این شهر محسوب می شوند که به دلیل جذابیت های بی شمار خود مورد توجه هستند. شما عزیزان در این مطلب با یکی دیگر از مناطق زیبا در استان مازندران آشنا خواهید منطقه ای باصفا و سرسبز که در میان رشته کوه های سوادکه قرار گرفته است و زیبایی های خاص خود را دارد.

دیدنی های شهر باصفای زیرآب:

جاذبه های دیدنی در شهر زیرآب از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند این منطقه از استان مازندران بکرترین جاذبه ها و چشم اندازها را در خود جای داده است این منطقه تفرجگاهی مناسب برای گذراندن روزهای تعطیل است این شهر یکی از شهرستان های واقع در سوادکوه است و به دلیل برخوردار از آب و هوای مناسب و مطبوع خود نیز هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. زیرآب یکی از مکان های دیدنی مازندران است که می تواند با جاذبه های بکر و تماشایی خود مورد توجه علاقه مندان قرار بگیرد.

 

 

روستاهای زیرآب:

روستاها یکی از بکرترین مناطق در شمال ایران هستند در شهرستان زیرآب نیز جاذبه های دیدنی این شهر را می توان در روستاهای آن خلاصه کرد این شهر دارای مهم ترین روستاها همچون جمشیدآباد، لاجیم، سرخ کلا و … هستند هر یک از این روستاها دارای بکرترین چشم اندازهای خود می باشند. این روستاها دارای جاذبه های جنگلی و مراتع بسیار سرسبز هستند و به دلیل معماری های سنتی که در خانه های وجود دارند می تواند مرد توجه شما عزیزان قرار گیرد این روستاها دارای آب و هوای مطبوع و پاکی نیز هستند از این رو می تواد مقصد مهمی برای گردشگران باشد. اگر قصد دارید شبی را در این روستاها اقامت کنید باید در خانه های سنتی این روستاها سکونت کنید زیرا می توانید مدتی را از درگیری ها و مشغله های زندگی شهری دور بمانید در این روستاها آرامشی بسیار خاص حاکم است و می تواند برای شما جذابیت داشته باشد.

زیرآب را بشناسید

برج لاجیم:

این برج یکی از جاذبه های مهم تاریخی در سوادکوه است که به مهم ترین جاذبه های توریستی این منطقه شهرت دارد این برج دارای قدمت تاریخی بالایی است قدمت این برج زیبا به هزار سال پیش باز می گردد این جاذبه ها ارزش تاریخی در این منطقه دارد و از این رو علاقه مندان بسیار زیادی را به خود جلب می کند. این اثر یک اثر باستانی ارزشمند است و دارای محوطه ای با فضای سبز است محوطه تاریخی و باستانی این برج بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار می گیرد این محوطه پر تردد یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی در سوادکوه است این برج تاریخی متعلق به دوران آل زیار است که این خاندان بر مازندران حکومت داشته اند این برج دارای دو کتیبه است و در آن به زبان های پهلوی و کوفی نگاشته شده است همچنین درباره این برج افسانه های متعددی نیز وجود دارند.

  •  آرون گروپس

برج زیرآب

پارک جنگلی جوارم:

اگر می خواهید از دیدنی های طبیعی در زیرآب بازدید کنید باید سری به این پارک جنگلی زیبا نیز بزنید این پارک جنگلی در فاصله چند کیلومتری از زیرآب قرار گرفته است و دارای وسعت بسیار زیادی است جاده ای که به این پارک منتهی می شود جاده آسفالت است با واردن شدن به مسیر این جاده یک پایگاه حلال احمر را مشاهده می کنید که آماده امدادرسانی به شما عزیزان است. این پارک دارای امکانات بسیار زیادی است و در آن سرویس بهداشتی، آلاچیق، محوطه بازی، فروشگاه، چادر و … برای گردشگران ارائه می شود که راحتی سفر را برای این عزیزان به همراه خواهد داشت. این پارک از ویژگی های زیست بومی بالایی برخوردار است و در آن می توانید گونه هایی از گرگ، شغال و جوجه تیغی را مشاهده کنید.

دیدنی های زیرآب

امامزاده عبدالحق:

این امامزاده یکی دیگر از جاذبه های تاریخی در زیرآب به شمار می آید امامزاده عبدالحث یکی از بقعه های تاریخی مذهبی است و بقعه امامزاده زین العابدین است این بقعه متعلق به سال های پیش است که قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد. در پشینه تاریخی این شهر و قدمت آن نیز اینگونه عنوان شده است که نحوه شکل گیری این شهرستان از زمان احداث همین بقعه بوده است و به تدریج گسترش یافته است سکونت جمعیت نیز از همان دوران بوده است ارزش این بنای تاریخی و مذهبی در زیرآب بسیار بالا است و یکی از جاذبه های توریستی مهم در این منطقه محسوب می شود.

بقعه زیرآب

 

بسیاری از نباهای قدیمی و باستانی که در منطقه زیرآب وقع شده اند از مهم ترین جاذبه های توریستی در این شهرستان محسوب می شوند این شهرستان دارای امامزاده و بناهای تاریخی زیادی است و خیلی از افرادی که اهل خوش گذرانی هستند می توانند این منطقه را برای تفریح خود انتخاب کنند. با تماشای مناظر زیبای این شهر نیز می توانید از جذابیت های بیشتری دیدن کنید جنگل ها، مراتع سرسبز و  دشت ها از مهم ترین جاذبه هایی هستند که در این منطقه قرار گرفته اند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *