دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت چانگان در ایران

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

شرکت چانگان از طریق شرکت سایپا به بازار ایران قدم نهاده و با خودروهای کراس‌اوور و سدان چانگان cs35 و چانگان ایدو شناخته‌شده است. این شرکت با سابقه همکاری با شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان همچون مزدا، سوزوکی، فورد و پژو اقدام به تولید خودروهای سواری و تجاری نموده و خودروهای خود را به کشورهای مختلفی در جهان صادر می‌کند. چانگان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که خودروهای تولیدی آن دارای طرفداران زیادی است. نمایندگی‌های این شرکت در کشورهای ایتالیا و آمریکا نیز مشغول فعالیت بوده و خودروهای خود را به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند.

هنگام خرید خودرو یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید در نظر گرفت قیمت آن است. قیمت چانگان در ایران مثل همه خودروهای داخلی و خارجی نوسانات زیادی را تجربه کرده و فرازوفرودهای متعددی داشته است. البته مشخصا قله‌های نمودار قیمت چانگان از دره‌های آن بسیار بیشتر است. در این مقاله به سراغ دو خودروی کراس‌اوور و سدان زیبای مونتاژی سایپا رفته و قیمت آن‌ها را بررسی می‌کنیم. هرچند که افزایش قیمت لحظه‌ای خودروها و تعیین قیمت بدون نظارت باعث می‌شود که نتوان مقدار دقیق و مشخصی از قیمت این خودروها بیان کرد.

قیمت چانگان cs35 قیمت چانگان در ایران

احتمالا بسیاری از مردم چانگان را با این خودرو می‌شناسند. کراس‌اووری باابهت که در سال ۱۳۹۳ قدم به خیابان‌های ایران گذاشت. شروع کار این خودرو به‌صورت وارداتی بوده و قرار نبود سایپا دستی در تولید آن داشته باشد اما مشکلاتی نظیر قیمت بالا، کمبود قطعات و خدمات پس از فروش نامناسب همه برنامه‌ها را به‌هم‌ریخته و نهایتا نسخه‌های مونتاژی این خودرو در سال ۱۳۹۵ به بازار عرضه شد. قیمت چانگان cs35 مونتاژی نسبت به مدل وارداتی به‌شدت کاهش یافت. به همین دلیل تعداد زیادی از خریداران را به‌سوی خود جذب کرده و به‌عنوان اولین کراس‌اوور سایپا فروش بسیار خوبی را تجربه کرد.

در قلب این خودروی چینی یک پیشرانه ۱.۶ لیتری قرار دارد که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه قدرت ۱۱۳ اسب بخار و در ۴۰۰۰ دور در دقیقه گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر را برای چانگان cs35 به ارمغان می‌آورد. گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته به کمک سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو در مدت ۱۵ ثانیه چانگان cs35 را از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ رسانده و امکان رانندگی تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت را به شما می‌دهد. برای رانندگی با این خودرو در جاده‌های برون و درون‌شهری نیاز به ۷.۲ لیتر بنزین یورو ۴ دارید. بهتر است انتظارات خود را از چانگان cs35 در حد یک خودروی خانوادگی معمولی نگه دارید. چراکه با این خودرو نمی‌توانید پا را روی گاز گذاشته و با هیجان رانندگی کنید.

چانگان cs35 در دو تیپ M/T و A/T وارد بازار شده است که در بخش فنی و امکانات دارای تفاوت‌های جزئی هستند. متاسفانه قیمت چانگان cs35 در سایت شرکت سایپا اعلام نشده است و بنابراین نمی‌توان عدد با اطمینانی را در مورد این خودرو گفت. قیمت چانگان cs35 در ابتدای عرضه در حدود ۶۰ میلیون تومان بوده و به‌عنوان یک کراس‌اوور زیر ۱۰۰ میلیون طرفداران زیادی پیدا کرد. اما با گذشت زمان و تغییرات فراوان قیمت خودروها امروز در مردادماه ۱۳۹۹ قیمت چانگان cs35 کارکرده تا ۲۵۴ میلیون تومان نیز می‌رسد.

نمایندگی‌های سایپا قیمت چانگان cs35 را ۱۵۵ میلیون تومان اعلام کرده‌اند. اما این قیمت مثل خودروهای دیگر سایپا بیشتر به یک خواب شبیه است. به‌عنوان‌مثال تیبا در فروش‌های فوق‌العاده سایپا با قیمت ۲۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسید اما در بازار چیزی نزدیک به دو برابر این قیمت را پیدا می‌کردید. قیمت چانگان cs35 مدل ۱۳۹۵ با ۵۰ هزار تا ۸۰ هراز کیلومتر کارکرد با قیمت ۲۱۸ تا ۲۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. شما می‌توانید نسخه وارداتی مدل ۱۳۹۷ را با قیمت ۲۴۵ تا ۲۵۴ میلیون تومان خریداری کنید و به‌علاوه قیمت چانگان cs35 مونتاژی با کارکرد ۳۰ تا ۵۴ هزار کیلومتر از ۱۶۰ تا ۱۷۵ میلیون تومان است. ازنظر خریداران چانگان cs35 ارزش خرید این خودرو حدود ۵۱ درصد است. این حرف به این معناست که ارزش واقعی چانگان cs35 در حدود نصف قیمت اعلام‌شده برای آن است.

قیمت چانگان ایدو

قیمت چانگان در ایران

چانگان ایدو یک چانگان در کلاس سدان است که از سال ۱۳۹۳ به‌صورت وارداتی در بازار ایران عرضه می‌شود. قیمت چانگان ایدو در ابتدای کار در حدود ۷۰ میلیون تومان بود و با نوسانات بازار به بالای ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است. از دید خریداران نسخه سدان چانگان دارای ارزش خرید بالاتری است و نمره ۶.۵ از ۱۰ را کسب کرده است. مزیت‌هایی که چانگان ایدو در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد طراحی خارجی جذاب و به‌روز و کابین و صندوق بار راحت و جادار است. عمر چانگان ایدو در بازار ایران چندان طولانی نبود و برخلاف مدل کراس‌اوور خود با استقبال چندانی روبه‌رو نشد. دو سال پس از عرضه بساط این سدان چینی جمع شده و تنها نسخه‌های کارکرده آن به‌عنوان یاد و خاطره‌ای از چانگان ایدو در خیابان‌های ایران باقی ماند.

قلب تپنده چانگان ایدو یک پیشرانه ۱.۶ لیتری است که با استفاده از تکنولوژی بلو کور آلودگی کمتری تولید می‌کند. این موتور دوستدار محیط‌زیست دارای قدرت ۱۱۲ اسب بخار بوده و گشتاور ۱۶۰ نیوتن متری آن از طریق گیربکس چهار دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد ۱۱.۶ ثانیه‌ای، حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر از دیگر مشخصات فنی چانگان ایدو است. قیمت چانگان ایدو در بازار ایران در مردادماه ۹۸ ۱۶۰ تا ۱۷۵ میلیون تومان است. این قیمت مربوط به مدل ۹۴ این خودرو با کارکرد ۷۱ تا ۱۱۰ هزار کیلومتر است. با توجه به اینکه آخرین نسخه چانگان ایدو در ایران به سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد، می‌توان قیمت‌های ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را نیز در آگهی‌های فروش خودرو مشاهده کرد.

جمع‌بندی

با توجه به آشفته‌بازاری که در قیمت‌گذاری خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی وجود دارد نمی‌توان قیمت قطعی برای خودروها تعیین کرد. شورای رقابت نیز برای کنترل بازار قیمت‌های تعیین‌شده از سوی خریداران را از سراچه‌های خریدوفروش حذف کرده است. اما عدم اعلام قیمت مشخص تا به امروز باعث آشفتگی بیشتر این بازار شده است. در این مقاله تلاش کردیم به‌روزترین قیمت چانگان را به شما اعلام کنیم تا دید بازتری در خرید و فروش این خودرو داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *