دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین چشم اندازهای طبیعی و دیدنی های مریوان برای گردش یک روزه در این شهر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

مریوان بهشتی گمشده در کشور ایران است شهری که با وجود چشم اندازهای طبیعی خود شناخته شده است و در استان کردستان واقع شده است برای سفر به این شهر زیبا نیاز به کسب اطلاعات دارید که در این بخش در اختیار شما قرار می دهیم. آشنایی با جاذبه ها و دیدنی های این شهر می تواند شما را با نقاط زیبا و جذاب آن آشنا کند و برنامه ریزی دقیقی برای سفر را در اختیارتان می گذارد.

مریوان از جمله شهرهای مرزی در ایران محسوب می شود شهری که به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و دریاچه های گوناگون دارای اهمیت است این شهر دارای زیبایی های بسیاری است و از چشم اندازهای طبیعی بسیار زیادی برخوردار می باشد. این منطقه دارای آب و هوای مناسب و معتدلی است از این رو هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و بسیار مورد توجه علاقه مندان است همچنین این منطقه از موقعیت مناسب زیستگاهی برخوردار است دریاچه و باتلاق زریوار که یکی از مهم ترین دریاچه های ایران است با واقع شدن در این شهر موجب اهمیت آن شده است در اطراف این ردیاچه انواع گونه های گیاهی و جانوری ایفت می شوند که زیبایی های بی اندازه ای را به این منطقه بخشیده اند در گذشته این منطقه دارای مهم ترین محصولات جنگلی بوده است و به همین دلیل یکی از مناطق محافظت شده در ایران است همچنین این منطقه از قدمت تاریخی برخورار است و در دوران امویان محلی برای مهاجران بوده است.

دیدنی های شهر زیبای مریوان:

این شهر یکی از مکان های دیدنی کردستان است شهری که به واسطه طبیعت بکر و جاذبه های فرهنگی خود شناخته شده است همانطور که می دانید مردمان این منطقه دارای فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود هستند از این رو این منطقه می تواند جذابیت های فرهنگی بی شماری نیز برای علاقه مندان خود داشته باشد.

 

دریاچه زریوار:

این دریاچه یکی از مهم ترین زیبایی هایی است که در شهر زیبای مریوان قرار گرفته است این دریاچه به قدری وسعت دارد که نمی توان آن را توصیف کرد حجم آب این دریاچه نیز در فصل های مختلفی از سال در حال تغییر است به ویژه در فصل های پر بارش که سطح آب این دریاچه بالاتر می رود. عمیق ترین نقطه از این دریاچه عمق ۶ متری آن است و به یکی از بزرگ ترین چشمه های آب شیرین در ایران نامگذاری می شود. این دریاچه جدای از اهمیتی که دارد یکی از زیباترین جاذبه های توریستی است که هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران را به سوی خود کشانده است این منطقه از پوشش های گیاهی بسیار مطلوبی برخوردار است و دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری است همچنین بکرترین چشم اندازها را به خود اختصاص داده است. این دریاچه زیبا با چشم اندازهای ویژه خود می تواند یکی دیگر از مکان های دیدنی مهم در مریوان باشد این جاذبه گردشگری از مهم ترین دریاچه های ایران است.

دریاچه مریوان

غار کونا شم شم:

اگر همچنان از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و خاص در نقاط مختلف دنیا هستید می توانید سری به این غار زیبا بزنید این غار یکی از شگفتی های مهمی است که در مریوان واقع شده است و دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی است. این غار سحرآمیز در نزدیکی روستای تراق تپه واقع شده است و در اطراف آن نیز کوه های چهل چشمه واقع شده اند این غار از سنگ های آهکی ایجاد شده است و دارای سه دهانه است این اثر نه تنها یک اثر طبیعی است بلکه دارای ارزش باستانی نیز می باشد در بخش هایی از این غار سفالینه هایی کشف شده اند که نشان دهنده قدمت تاریخی این غار می باشند و متعلق به دوران دالمایی هستند.

غار مریوان

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آبشار گویله:

برای اینکه بتوانید از این آبشار زیبا و مرتفع دیدن کنید باید از مسیر جاده مریوان به سقز راهی سفر شوید در طول مسیر با چشم اندازهای شگفت انگیزی از این منطقه رو به رو خواهید شد که هر یک به نوعی برای شما جذابیت خواهد داشت. چشم اندازها و طبیعت زیبای این آبشار در فصل بهار بسیار دیدنی تر است و توصیه می کنیم تا در این فصل راهی سفر شوید این آبشار شگفت انگیز از ارتفاعات کوه سرازیر می شود دامنه های این آبشار بسیار سرسبز و دارای چشم اندازهای زیبایی است که با دیدن آن ها به وجد می آیید.

دیدنی های شهر مریوان

دشت بیلو:

این دشت یکی دیگر از مهم ترین تفرجگاه هایی است که در شهر مریوان واقع شده است و از دیدنی های مهم این شهر محسوب می شود این شدت زیبا در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر مریوان واقع شده است این دشت با وجود زیبایی های طبیعی خود بسیار مورد توجه گردشگران است و هر ساله علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند. شاید دین این چشم اندازها از نزدیک شما را با یکی دیگر از مناطق بکر و گمشده در ایران آشنا کند جایی که آن را بهشت گمشده می نامند و از زیبایی های بی نظیری برای گردشگران برخوردار است.

طبیعت مریوان

بازارچه مرزی مریوان:

این بازارچه نیز کی دیگر از جذابیت ها و امکانات توریستی است که در شهر مریوان واقع شده است و با جذابیت های فرهنگی خود توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است شما با بازدید از این بازارچه می توانید رنگ و بویی از فرهنگ و رسوم را حس کنید دیدن این فرهنگ از نزدیک و در میان مردمان این منطقه بسیار جذابیت دارد. این بازارچه یکی از شلوغ ترین بازارچه ها است و از جاذبه های فرهنگی ارزشمند محسوب می شود برای گشت و گزار در این بازارچه می توانید سری به غرفه های مختلف آن بزنید و از پوشاک، زیورآلات و … دیدن نمایید.

بازارچه مریوان

سفر به نقاط مختلف دنیا همراه با تفریحاتی است که هر یک از جذابیت خاصی برخوردار هستند در این شهر نیز امکانات تفریحی متعددی برای گردشگران در نظر گرفته می شود در نقاط مختلفی از این شهر پارک های ساحلی و عمومی آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند و امکانات رفاه و تفریحی را برای آن ها ارائه می دهند. از دیگر جذابیت ها و چشم اندازهای این شهر نیز می توان به روستای کانی سانان اشاره کرد این روستا یکی از دیدنی های مریوان محسوب می شود.

آشنایی با یکی دیگر از مکان های دیدنی استان کردستان شما را با این استان زیبای بیشتر آشنا خواهد کرد این استان دارای شهرهای بسیار زیبایی است برای اینکه با جاذبه ها و دیدنی های استان کردستان بیشتر آشنا شوید می توانید لینک مشخص شده را دنبال کنید و اطلاعات گردشگری را در این باره به دست آورید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *