دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ترفند جالب صاف کردن مو با نوشابه

  • سحر هودانلویی
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

مو در جذابیت افراد تاثیر به سزایی دارد که در این رابطه بسیاری از افراد به دنبال روش های موثر در زیبایی بخشیدن به آن هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا تاثیرات نوشیدنی های شیرین بر موی سر و روش های صاف کردن مو با نوشابه را مطالعه نمایید.

بسیاری از خانم ها به علت دارا بودن موهای وز و گاها فر، به دنبال روش های موثر صافی هستند. در این میان برخی از این خانم ها از هزینه های اضافی برای صاف کردن مو های خود در سالن های آرایشی خسته شده اند، به همین دلیل به فکر روش های ساده و راحت برای صاف کردن موهای خود در منزل هستند.

برای آشنایی با روش و تکنیک های مناسب صاف کردن مو با نوشابه در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا مراحل صافی با این روش ساده و آسان را برای شما بیان کنیم.

آشنایی با ترفند صاف کردن مو با نوشابه

نحوه صاف کردن مو با نوشابه

بسیاری از خانم های دارای موی فر و وز از مشکلاتی همچون خشکی و شکنندگی موهای خود در عذاب هستند. چرا که مو در زیبایی افراد تاثیر به سزایی ایفا می کند، که در این رابطه بسیاری از افراد به فکر زیبایی بخشیدن به مو های خود از راه های ساده و آسان در منزل هستند. همچنین گفتنی است که این دسته از افراد به دلیل استفاده کثیر از محصولات آرایشی موجود در بازار، تاثیر نامطلوبی به موهای خود بخشیده اند که همین امر در از بین رفتن زیبایی آنان عامل دیگری به حساب می آید. از این رو در ادامه این مطلب سعی کرده ایم با ترفند ساده استفاده از نوشابه، رفع وزی مو و صافی و زیبایی آن را به شما بدون استفاده از محصولات مراقبتی گران قیمت آموزش دهیم.

تاثیر نوشابه بر روی مو

قابل به ذکر است که صاف کردن مو تنها یک تاثیر از تاثیرات نوشابه بر موی سر می باشد. با استفاده از این نوشیدنی می توان علاوه بر رفع وزی و خشکی مو، درخشندگی را نیز به آن هدیه داد. نوشابه با دارا بودن خاصیت اسیدی و سطح بالایی از قند های فروکتوز به خوبی بر عملکرد های ریشه مو تاثیر می گذارد. همچنین با استفاده از خاصیت اسیدی نوشابه می توان به عنوان عاملی برای پرپشت شدن مو و حجیم شدن آن کمک گرفت. به صورت کلی از تاثیری که نوشابه به روی موی سر می گذارد، می توان این گونه بیان کرد که عاملی موثر در صافی، و ابریشمی شدن مو ها به شمار می آید.

آشنایی با صاف کردن مو با نوشابه

قابل به ذکر است که نوشابه با دارا بودن اسید فسفریک و PH  بسیار پایین، در برخورد با موها به تحریک کوتیکول های مو جهت صافی و بخشیدن حالتی زیبا به آن می پردازد. همچنین با قند های موجود در این نوشیدنی علاوه بر بخشیدن حجمی دو برابر به موها می توان از وز شدن آن پس از بیرون آمدن حمام نیز جلوگیری کرد.

  •  آرون گروپس

برخورداری از ترفند نوشابه برای صاف کردن موها

از نوشابه می توان به عنوان نوشابه وسیله ای کاربردی برای کارهای خانه نیز یاد کرد، اما جالب است بدانید که علاوه بر آن در بخشیدن زیبایی و درخشندگی به موها نیز تاثیر گذاری فوق العاده دارد. اگر شما نیز در گروه افرادی هستید که وزی و خشکی موها جز دغدغه های اصلی زندگی شان به شمار می آید، بهتر است برای یک بار هم که شده از معجزه نوشابه برای موهای خود استفاده کنید. این کار را می توانید بدون رفتن به سالن های آرایشی و صرف هزینه های کلان در منزل انجام دهید، همچنین گفتنی است که صاف کردن مو با نوشابه وقت چندانی از شما را اشغال نمی کند.

آشنایی با مراحل صاف کردن مو با کمک نوشابه

گفتنی است که افراد دارای موهایی با قد متوسط، به ۱ لیتر نوشابه و افراد دارای موی بلند به ۲ لیتر از این نوشیدنی برای شستشو نیاز دارند. برای انجام این روش از صافی کردن موهای وز در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا مراحل آن را مطالعه نمایید.

 صاف کردن مو با نوشابه به چه صورت است؟

  1. در مرحله ابتدایی مو های خود را آب خیس کنید.
  2. سپس نوشابه را در ظرف بزرگی خالی کنید و ۱ قاشق غذاخوری نرم کننده مناسب مو های خود را به آن اضافه کنید.
  3. حوله ای تمیز بردارید و آن را به محلول درون ظرف آغشته کنید و سپس آن را کناری بگذارید.
  4. حالا مو های خود را درون ظرف ببرید و با کمک فنجان کوچکی به آغشته کردن موهای خود با محلول بپردازید.
  5. هنگامی که موهای خود را درون ظرف قرار دادید، حوله آغشته شده را نیز پشت گردن خود قرار دهید.
  6. برای تاثیر گذاری نوشابه به روی موهایتان به مدت ۵ دقیقه صبر کنید.
  7. پس از سپری زمان گفته شده مو های خود را با آب گرم شستشو دهید.
  8. حالا در آخرین مرحله نیز بهتر می باشد که موهای خود را با شامپویی نرم کننده شستشو دهید و سپس به آبکشی بپردازید.

در طی طولانی مدت و استفاده مکرر از این محلول می توان بوی ناخوشایند مو را از بین برد و به صافی و درخشندگی آن پرداخت. گفتنی است که ترکیبات موجود در نوشابه و طی زمان به صافی، درخشندگی، نرمی، قدرت و تراکم ریشه مو می پردازد.

سخن پایانی

قابل به ذکر است که استفاه از نوشابه ممکن است برای برخی از افراد تاثیر چندانی به همراه نداشته باشد، اما توصیه ما به شما استفاده یک مرتبه از این محلول می باشد، چرا که ضرری برای موهایتان به همراه ندارد و در نهایت ممکن است به زیبایی و صافی موهای شما منجر شود.

تاثیر وسایل گرمایشی بر بافت مو

توصیه می شود از وسایل گرمایشی همانند اتو مو و سشوار برای صاف کردن موهای خود استفاده نکنید، چرا که در طی طولانی مدت به بافت مو آسیب جدی وارد می کند. همچنین برخی افراد با استفاده از اسپری سعی دارند که از موهای خود مراقبت کنند، اما خوب است بدانید که این اسپری ها تنها قابلیت بالا بردن ظرفیت حرارت پذیری موهای شما را دارا هستند. همچنین از دیگر ویژگی های این دسته از اسپری و محصولات می توان این گونه بیان کرد که شما را خیلی دیرتر متوجه آسیب موهایتان می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *