دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی هدفون شیائومی airdots و نگاهی به کیفیت و قابلیت های آن

  • ساناز براتی
  • ۴ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

شرکت شیائومی در حال حاضر نوعی از هدفون بیسیم به نام airdots را تولید کرده است که از نظر قیمت کاملا مقرون به صرفه بوده و کارایی و عملکرد فوق العاده ای دارد. در بررسی بیشتر این هدفون ها همراه ما باشید.

ردمی ایرداتس یکی از هدفون های بی سیم از کمپانی شیائومی می باشد که مانند گوشی های تولید شده توسط این شرکت از کیفیت و ظاهری مناسب برخوردار می باشد. این هدفون باا کمی تغییر در ظاهر و رنگ طراحی و به بازار عرضه شده است. برای آشنایی با مشخصات این محصول در این مطلب همراه ما باشید.

بررسی هدفون airdots از شیائومی

در حال حاضر هدفون های بی سیم به دلیل کاربردهای مختلفی که دارند، روز به روز محبوب تر می شوند. این هدفون ها به خاطر اینکه به کاربر اجازه می دهند تا خیلی راحت فایل های مختلف، کتاب های صوتی مختلف، پادکست ها و سایر محتواها را گوش کند در دسته پرفروشترین های بازار جای گرفته اند. از این رو اغلب شرکت های بزرگی که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند در زمینه هدفون های بی سیم نیز شروع به فعالیت نموده اند. درست است که در حال حاضر شرکت اپل بزرگترین فروشنده این نوع محصولات به شمار می رود اما افراد کمی هستند که بخواهند برای خرید یک جفت هدفون چند میلیون هزینه کنند، به همین خاطر کمپانی شیائومی با توجه به نیاز کاربران هدفون های مخصوص به خود یعنی redmi airdots را تولید کرده و با قیمت کمتری به فروش می رساند. حال باید ببینیم که این محصولات از شیائومی قابلیت رقابت با ایرپادز اپل را دارند یا خیر؟

وارسی و آشنایی با هدفون شیائومی airdots

هدفون ردمی airdots اولین تولید هدفون بیسیم از شیائومی نیست، بلکه مانند گوشی های هوشمند تولید شده توسط این شرکت در عرصه هدفون نیز شاهد دو نام Mi و Redmi می باشیم. کمپانی شیائومی برخی از هدفون های بی سیم خود را با نام airdots وارد بازار کرده است. مدل های Mi airdots و Redmi airdots دارای ظاهری مشابه و یکسان می باشند با این تفاوت که Mi تا حدودی کوچکتر می باشد و دارای رنگی سفید است ولی در مدل ردمی ایرداس شاهد رنگ مشکی هستیم . برای بررسی بیشتر این محصول از شیائومی در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

مطالعه درباره هدفون شیائومی airdots

کیفیت ساخت و طراحی محصول

با توجه به قیمتی که شیائومی برای هدفون ردمی airdots خود در نظر گرفته است در زمان مشاهده این محصول از جنس بدنه و نوع طراحی که دارد تعجب خواهید کرد. با خریدن این هدفون یک قاب بسیار عالی و زیبا خواهید داشت که در مواقع استفاده نکردن از هدفون می توانید آن را داخل قاب مخصوص خودش قرار دهید. مسئله مهم در مورد این قاب این است که می تواند هدفون ها را در زمانی نیازی به آنها ندارید شارژ کند. با باز کردن قاب شاهد یک جفت هدفون زیبا و جذاب مشکی رنگ خواهیم بود که با آهن رباهایی کوچک در داخل قاب جای داده شده اند.

ملاحظه و معرفی هدفون شیائومی airdots

  •  آرون گروپس

این نوع از هدفون های شیائومی دارای ظاهری مستطیلی شکل هستند که گوشه ای آن گرد شده است و زمانی که آنها را داخل گوش خود قرار می دهید زاویه ای ۴۵ درجه را تشکیل خواهند داد، یعنی در زمان استفاده قسمتی از هدفون در گودی اولیه گوش قرار می گیرد. شیائومی بر روی این هدفون ها فقط یک دکمه آن هم در بالای آن تعبیه کرده است و مهمترین دلیل آن کم وزن شدن هدفون می باشد. دکمه تمام قسمت های بالایی هدفون را در بر می گیرد به همین خاطر به راحتی قابل دسترس و پیدا شدن است. هر یک از هدفون ها دارای چراغ ال ای دی در قسمت پایینی هستند تا در زمان نبود شارژ کافی به رنگ قرمز در بیایند و بعد از آماده شدن برای استفاده سفید رنگ شوند. درر بررسی این هدفون متوجه می شویم که در ساخت بدنه آن از پلاستیک بهره گرفته شده است به همین جهت دارای وزنی سبک است و البته باعث می شود تا در نگاه اول فکر کنیم که با هدفونی ارزان قیمت و بی کیفیت رو به رو هستیم که اینطور نیست.

وارسی هدفون شیائومی airdots

نکته مهم دیگر درباره هدفون ردمی airdots این است که از تکنولوژی ضد آب بودن پیروی می کند اما این تکنولوژی در این هدفون خیلی قوی نیست، این هدفون دارای تاییدیه IPX4 می باشد یعنی فقط در برابر قطرات آب مقاوم است. در مجموع کیفیت ساخت این هدفون بسیار عالی است و با توجه به قیمتی که دارد بسیار مورد قبول است و انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

نقد و بررسی هدفون شیائومی airdots

ویژگی ها و کیفیت صدا در محصول

بعد از بررسی ظاهری هدفون  شیائومی ردمی airdots نوبت به بررسی کیفیت صدای آن می رسد. این هدفون به شکلی طراحی شده تا به طور کامل در گوش قرار گیرد به همین دلیل صدای بیس پخش شده از آن دارای کیفیتی خوب است و فرکانس آن هم بالا می باشد. با این حال باید مراقب باشید که در گوش جابجا نشود زیرا این جابجایی ممکن است باعث تغییر کیفیت صدا در گوشتان شود. این کمپانی برای کسانی که نگران سایز هدفون ها هستند برای نوک هدفون سه نوع پوشش در نظر گرفته تا اگر کسی نگران افتادن هدفون از گوشش است به سراغ بزرگترین سایز آن برود و نگرانی از این جهت نداشته باشد.

معرفی و بررسی هدفون شیائومی airdots
در این محصولات تکنولوژی بلوتوث ۵.۰ که در اغلب هدفون ها استفاده می شود، بکار گرفته شده است و فرایند جفت کردن گوشی یا تبلت با آن بسیار راحت می باشد. تمامی دستگاه های موجود در بازار این محصول از شیائومی را به سرعت شناسایی می کنند. نکته جالب توجه در مورد بررسی هدفون شیائومی airdots این است که زمانیکه آن را از قاب خود خارج می کنید به شکل خودکار به دستگاهی که قبلا به آن وصل بوده است متصل می شود. شاید در این میان مشکلاتی وجود داشته باشد اما دکمه قرار گرفته روی هدفون کار را راحتتر می کند و برای جفت کردن با دستگاه های دیگر باید این دکمه را نگه دارید.

نقد و ملاحظه هدفون شیائومی airdots

از دیگر مزیت های این هدفون فاصله ای است که پوشش می دهد، یعنی شما می توانید با قرار دادن این هدفون ها از شیائومی در گوشتان در فاصله ۱۰ متری از لپ تاپ یا گوشی یا هر وسیله دیگری فایل صوتی خود را گوش دهید. اما این موضوع با بیشتر شدن فاصله دچار مشکل می شود و اگر فاصله بیشتر از ۱۰ متر شود با قطع و وصل شدن صدا مواجه می شوید.

ملاحظه هدفون شیائومی airdots

در این هدفون میکروفن های به کار رفته اند تا شما بتوانید علاوه بر دریافت صدا تماس هم برقرار کنید. افرادی که از این هدفون ها استفاده کرده اند صدا را به گونه ای شنیده اند که انگار طرف مقابل در فضایی باز ایستاده است اما باا کیفیتی واضح و شفاف و بدون مشکل. صدای شنیده شده از این هدفون ها بسیار واضح است و جای هیچ بحثی ندارد. دکمه کنترلی روی هدفون ها علاوه بر برقراری اتصال بلوتوث قابلیت های دیگری نیز دارد، به عنوان مثال با یک بار فشار دادن آن تماس برقرار شده را می توانید دریافت و یا قطع کنید و با فشردن طولانی تر آن می توانید تماس تلفنی را رد کنید و همچنین با فشار دادن دکمه می توانیدد فایل صوتی در هر پخش را قطع نمایید، بعلاوه می توانیدد با دو بار فشار دادن دکمه دستیار هوشمند موجود در گوشی را فعال نمایید.

هدفون شیائومی airdots و مطالعه در مورد آن

بررسی دوام باتری

در ادامه مطلب نوبت به بررسی دوام باتری هدفون شیائومی airdots می رسد. با یک مرتبه شارژ کامل این هدفون ها می توان برای ۴ ساعت و نیم به فایل های صوتی گوش داد. این هدفون ها سرعت شارژ قابل قبولی به وسیله قاب همراه دارند به شکلی که در طی یک ساعت باطری آنها پر می شود. برای شارژ قاب نیز به چند ساعت زمان نیاز داریم، شاید مدت زمان زیادی باشد اما با این قاب می توانید هدفون های خود را حداقل سه مرتبه شارژ نمایید.

آشنایی و بررسی هدفون شیائومی airdots

نگاه پایانی

با بررسی هدفون شیائومی airdots متوجه خواهیم شد که این هدفون ها در کنار ظاهر زیبا و جذاب خود دارای عملکردی مناسب و عالی هستند و در کنار قیمت مناسبی که دارند طرفداران بسیاری را به سمت خود کشانده اند. کیفت صدای بخش شده از این هدفون ها شفاف و واضح بوده و فرایند اتصالشان به هر نوع دستگاه بلوتوث داری بدون مشکل و به راحتی می باشد. بعلاوه دوام باتری ۴ ساعت و نیم این محصول یعنی شما می توانید بدون نگرانی از کمبود شارژ یک روز از آنها استفاده کنید.

هدفون شیائومی airdots و بررسی ان

این محصول مقرون به صرفه شاید دکمه های زیادی نداشته باشد و امکان افزایش یا کاهش صدا از روی آن در دسترس نباشد اما ساده بودن از ویژگی های بارز کمپانی شیائومی می باشد و جای هیچ ایرادی ندارد. کاربران می توانند با پرداخت هزینه معقول و مناسب وسیله ای خوب را در اختیار داشته باشند و هیچ نگرانی بابت آویزان بودن هدفون ها نداشته باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *