دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره مهاجرت به بلغارستان بدانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

مهاجرت به بلغارستان دارای شیوه های مختلفی است متقاضیان برای مهاجرت به این کشور می توانند از شیوه های تحصیلی و کاری استفاده کنند همچنین این دو نوع مهاجرت از پرطرفدارترین شیوه های مهاجرتی و به دلیل موقعیت مناسبی که در اختیار مهاجران خود قرار دارد دارای اهمیت است مهاجرت به این کشور دارای شرایطی است که در ادامه این بخش آن را مطالعه می کنید.

هر ساله مهاجران زیادی هستند که قصد دارند به نقاط مختلف دنیا بروند و زندگی راحتی را در جایی دیگر تجربه کنند بلغارستان نیز یکی از مهم ترین کشورهایی است که مقصد اصلی مهاجران است علت اصلی که خیلی از مهاجران این کشور را برای اقامت خود انتخاب می کنند راحتی و آسان بودن دریافت ویزای این کشور و اقامت کردن در آن است. برای دریافت ویزای این کشور راه های مختلفی وجود دارد که این امکان را به فرد متقاضی می دهند تا راحت تر بتواند کارهای اقامتی خود و دریافت ویزا را انجام دهد در بسیاری از مقالات درباره شیوه های مختلف دریافت ویزای این کشور تحقیقاتی انجام شده است و اطلاعاتی در دست متقاضیان قرار داده شده است که با استفاده از این اطلاعات می توانند راحت تر درخواست ویزا کنند و راهکارهای آن را بهتر در ذهن بسپارند. در این کشور نیز فرد می توانید از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد نوزاد، پناهندگی و خرید ملک اقدام به رفتن کند و از همین طریق نیز می توانید ویزای خود را برای این کشور دریافت نماید. شما متقاضیان عزیز می توانید از طریق اخذ ویزای دانشجویی در کشور بلغارستان اقامت داشته باشید دریافت این وزیا دارای شرایطی است که می توانید در ادامه این مطلب بیتر درباره آن مطالعه کنید.

ویزای بلغارستان

نحوه مهاجرت به کشور بلغارستان:

ویزاهایی که برای مهاجرت کردن به این کشور صادر می شوند ویزاهای مختلفی هستند و دسته بندی های مختلف دارند به طور کلی این ویزاها شامل ویزای کوتاه مدت و بلند مدت هستند برخی از ویزاهای بلند مدت در این کشور نیز تقسیم بندی می شوند و شامل ویزاهای بلند مدت با اعتبار ۶ ماهه و یک ساله هستند. باید اینکه بتوانید ویزای این کشور را دریافت کنید باید شرایط زیر را داشته باشید و مدارک زیر را به سفارتخانه ارائه دهید:

  • بیمه سلامت و ملی
  • بیمه نامه پزشکی
  • داشتن تمکن مالی برای زندگی در کشور بلغارستان
  • داشتن مجوز از وزارت کار کشور برای کار در بلغارستان
  • داشتن فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری ها برای داشتن حق شهروندی
  • مدارک تحصیلی مجاز
  • مدارک ازدواج با شهروند بلغارستانی
  • در صورت لزوم مدارک ویزای والدین
  • در صورت لزوم مدارک درمانی
  • مدارک احراز هویتی

جاذبه های بلغارستان

مهاجرت تحصیلی:

یکی از شیوه های مهاجرت به بلغارستان مهاجرت تحصیلی است کیفیت تحصیل در دانشگاه و موسسات آموزشی این کشور بسیار بالا است و به همین موجب هر ساله مهاجران زیادی به قصد تحصیل به این کشور می روند این کشور هزینه های زندگی مناسبی دارند به همین دلیل دانشجویان می توانند به راحتی در این کشور ادامه تحصیل دهند. این کشور دارای ۵۱ مرکز دانشگاهی است و بیشتر متقاضیان تحصیل در این کشور در رشته های پزشکی ادامه تحصیل می دهند ویزای تحصیلی در این کشور دارای اعتبار ۶ ماهه است و باید مجدد تمدید شود. مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور شامل مدارک شناسایی، مدارک مالی، مدارک تحصیلی، مدارک مسافرتی، بیمه و نامه پذیرش دانشگاه است.

شیوه های مهاجرت به بلغارستان

مهاجرت کاری:

این شیوه مهاجرتی نیز یکی دیگر از شیوه های محبوب برای مهاجرت کردن به کشورهای مختلف دنیا است در بلغارستان نیز این امکان وجود دارد تا با مهاجرت تحصیلی پیشرفت های بیشتری عاید شما شود به همین دلیل این شیوه بسیار محبوب است. شرایط کاری در سال های اخیر در این کشور رو به سامان است و از وضعیت مناسبی برخوردار می باشد کارفرمایان زیادی وجود دارند که می توانند زمینه پیشرفت شغلی را برای شما ایجاد کنند اما باید بدانید که این کارفرماها به نیروی متخصص و مجرب نیاز دارند بنابراین می توانید با ارائه مدارک تحصیلی و رزومه کاری خود به یک کارفرمای بلغارستانی می توانید تاییدیه را دریافت کنید و کارهای ویزای خود را انجام دهید. برای این نوع از مهاجرت می توانید از دو شیوه بلوکارت اتحادیه اروپا  ویزای کاری استفاده کنید مدارک مورد نیاز برای این کار نیز شامل نامه ویزای کار، مدارک شناسایی، قرارداد کاری، مدارک تحصیلی و نامه علت مهاجرت است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مهاجرت از طریق تولد:

در این شیوه مهاجرتی زمانی که نوزاد شما در این کشور متولد شود می تواند شناسنامه و مدارک هویتی این کشور را دریافت کند و در حقیقت شهروندی از این کشور محسوب می شود شما نیز به عنوان والدین می توانید از طریق فرزند خود اقدام به مهاجرت کنید. افرادی که دارای تابعیت این کشور را دارند می توانند تابعیت اروپا را نیز دریافت کنند در صورتی که والدین ۵ سال زندگی در این کشور را داشته باشند می توانند تابعیت این کشور را نیز دریافت نمایند.

ویزای تحصیلی بلغارستان

مهاجرت از طریق ازدواج:

اگر همسر شما دارای تابعیت این کشور است می توانید از طریق همسر خود تابعیت و ویزای مهاجرتی خود را دریافت نمایید اما این شیوه دارای شرایطی است که در صورت رعایت شدن بدون هیچ مشکلی  می توانید اقدام به مهاجرت کنید از مهم ترین این شرایط این است که باید مدارک ازدواج شما ثبت و تایید شود تا در صورت تایید صحت ازدواج بتوانید کارهای اقامت خود را انجام دهید. از مدارک مهمی که برای انجام این کار باید داشته باشید می توان به این موارد اشاره کرد: پاسپورت، مدارک شناسایی، عکس بیومتریک، گواهی عدم پیشینه، فرم درخواست ویزا، گاهی سکونت و اجاره نامه، تمکن مالی، مدارک مربوط به زوجین داشتن این مدارک الزامی است و با انجام مصاحبه و تایید شدن آن می توانید امکان مهاجرت به این کشور ر داشته باشید.

دریافت تابعیت کشور بلغارستان این امکان را به شما می دهد تا در زمینه های مورد نظر و دلخواه خود پیشرفت های زیادی داشته باشد خیلی از متقاضیان برای پیشرفت تحصیلی و شغلی خود سعی دارند تا به این کشور بروند و ویزای این کشور را دریافت نمایند. بخشی از ویزاهای این کشور نیز برای ویزای توریستی صارد می شوند و متقاضیان زیادی نیز دارد این ویزاها نیز کوتاه مدت هستند و اعتبار ۶ ماهه دارند همچنین متقاضیان بسیار زیادی نیز درند. ما علاقه مندان در لینک می توانید همه چیز درباره کشور بلغارستان را مطالعه کنید و اطلاعات لازم را در این رابطه کسب کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *