دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

دانستنی های جالب درباره عادات غذایی کشورهای مختلف

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

همانطور که می دانید هر کشوری از نوعی عادت غذایی کاملا متفاوت برخوردار است و به همین دلیل ما در این مطلب سعی داریم شما را با برخی از عادات غذایی کشورهای مختلف آشنا نماییم با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به دیگر کشور ها روبه رو شدن با غذاهای مختلف و عادات غذایی کشورهای مختلف است که می توانید با آن ها آشنا شویم. در واقع غذاهای بازتابی از فرهنگ و سنت چندین ساله در کشور محسوب می شوند که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و به همین دلیل عادات غذایی و آداب غذاخوردن در کشورهای مخنلف دنیا با یکدیگر متفاوت است.

آشنایی با عادات غذایی کشورهای مختلف

به طور کلی اگر نگاهی به عادت های غذایی کشور های مختلف بیندازید متوجه خواهید شد که شرایط اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و همچنین شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر جوامع مختلف می تواند از اهمیت بسیار زیادی در عادات غذایی برخودار باشد. همانطور که می دانید داشتن سه وعده غذایی اصلی از جمله ویژگی های مشترک در میان اقوام و کشور های مختلف است اگرچه که هر یک از این وعده های غذایی در رژیم افراد کشور ها کاملا متفاوت است. همچنین در این میان آداب و رسوم و حتی غذا پختن مردم در فرهنگ های مختلف بسیار جالب است و در ادامه به بیان برخی از عادات غذایی در کشورهای مختلف پرداخته ایم:

عادات غذایی کشورهای مختلف

کشور هند:

بهتر است بدانید که در واقع هندی ها آداب خاصی در مصرف غذا ندارند و سعی در صرفه جویی مصرفی دارند زیرا معتقد هستند با افراط در غذا دچار تنبلی می شوند و این امر مانع رشد فکری و جسمانی شان خواهد شد. از سوی دیگر سعی دارند غذای مصرفی خود را به چرخه طبیعت نزدیک کنند و به همین دلیل اغلب غذاهایی مانند ماهی و گوشت را که برای به دست آوردنش بایستی موجود زنده ای را کشت و در نتیجه باعث بر هم زدن چرخه طبیعت خواهند شد. به طور کلی مردم کشور هند از دیگر آداب جالبی که دارند این است که با دست غذا می خورند و این کار هیچ طبقه خاصی از جامعه را شامل نمی شود زیرا آن ها عقیده اند برای غذا خوردن نباید هیچ واسطه ای وجود داشته باشد تا انرژی موجود در میان انسان و غذا در تعامل باشد. جالب است بدانید که بر اساس گستره جغرافیایی هند عادات غذایی در هر منطقه از آن کاملا متفاوت است برای مثال در جنوب کشور یعنی شهره هایی مانند دهلی، حیدرآباد و شانل اغلب غذاهای تند مصرف می کنند، در غرب کشور مانند شهر کلکته معمولا غذای شیرین و در شمال مانند شهر دهلی غذاهای روغنی و تند رونق دارد البته که با این وجود باز هم می توان برخی از غذاهای مشترک را در میان اقوام این کشور دید.

عادات غذایی مختلف در کشور ها

کشو ژاپن:

جالب است بدانید که در واقع غذاهای ژاپنی از سالم ترین غذاهای دنیا به شمار می آیند و امروزه رژیم غذایی آن ها نیز به عنوان یکی از بهترین و سالم ترین رژیم ها در جهان شناخته شده و می توان گفت یکی از دلایلی که ژاپنی ها طول عمر نسبتا بالایی دارند نوع رژیم غذایی آن ها است. از ویژگی های مهم غذاهای سنتی ژاپن می توان به مقدار کلسترول، چربی، فیبر بالا و کالری کم اشاره نمود و شاید بهترین توصیف از غذای این کشور درصد حفظ طعم و هارمونی آن باشد. به طور کلی برنج و ماهی و حتی فرآورده های دریایی در مجمع الجزایر ژاپن از کوه های پوشیده از برف شمال منطقه هکایدو در منوی اصلی تا سواحل شنی اکیناوا ماده اصلی اغلب غذاهای سنتی محسوب می شود. همچنین از برنج علاوه بر مصارف روزانه در منوی اصلی فرآورده های جانبی سنتی ویژه دیگری نیز تهیه می شود مانند موچی یا کیک برنجی و سنبه یا بیسکوییت برنجی که بسیار مرسوم می باشند. توجه داشته باشید که در واقع وعده های غذایی در این کشور سه وعده می باشد و یک منوی کامل از غذاهای ژاپنی شامل برنج پخته، سوپ میسو، سبزیجات پخته شده و کبابی، ترشی از انواع سبزیجات و همچنین غذاهای دریایی آغشته به سس وجود دارد که مورد پسند اغلب مردم ژاپن می باشد. جالب است بدانید که مردم ژاپن غذای خود را با دو چوب نازک که بدان هاشی گفته می شود میل می کنند که در واقع نقش قاشق و چنگال را ایفا می کند. آن ها اغلب در خانه های خود از ظروف بسیار کوچک برای صرف غذا استفاده می کنند برای مثال درون پیاله های کوچک مقداری برنج می ریزند و آن ها سمت دهان خود قرار می دهند و با هاشی غذای خود را تند تند راهی دهانشان می کنند. همچنین سوپ همراه برنج را نیز هورت می کشند و با نفس های عمیقی می خورند و به طور کلی هورت کشیدن سوپ با صدای بسیار بلند نشانه این است که از طعم غذا لذت برده اند و خوششان می آید.

شناخت عادت غذایی مردم ژاپن

  •  آرون گروپس

کشور آمریکا:

توجه داشته باشید که معمولا دیگاه مردم آمریکا درباره غذاخوردن با دیگر کشور ها از جهات مختلفی متفاوت می باشد زیرا آن ها بیش از هر چیزی به خوردن غذایی که برایشان لذت بخش است اهمیت می دهند و به مضرات آن توجهی ندارند و به همین منظور رژیم غذایی مردم این کشور به عنوان یکی از مضرترین رژیم های غذایی در سطح دنیا شناخته شده است. بهتر است بدانید که آمریکایی ها بیش از ۴۰ درصد بودجه اختصاص یافته خود را صرف مواد غذایی در رستوران ها و غذاهای اماده می کنند و این درحالی است که برخلاف آن ها مردم در سایر کشور های صنعتی جهان غرب مانند اروپایی ها تنها ۵ درصد از بودجه خود را به غذاهای غیرخانگی ربط می دهند و به همین منظور خوردن غذاهای ناسالم در این کشور موجب شده تا ساکنان آن بیش از کشور های دیگر با مشکل اضافه وزن روبه رو شوند. اما در کنار این عادات غذایی آمریکایی ها دارای فهرستی از غذاهای متنوع می باشند که شامل طیف گسترده ای از هات داگ ها، برگرها و غذاهای سرخ کردنی است.

عادت غذایی مردم آمریکا

کشور هلند:

به طور کلی هلندی ها از جمله افرادی هستند که علاقه آن ها به خوردن غذاهای دریایی به ویژه ماهی زبانزد است و علاقه این مردم به ماهی به مقداری است که آن ها حتی در تهیه ترشیجات خود نیز از ماهی استفاده می کنند. ترشی ماهی که در واقع از جمله مهم ترین چاشنی غذاهای هلندی به شمار می آید از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و اغلب همراه با غذاها و ساندویچ مورد مصرف قرار می گیرد. اما توجه داشته باشید که ماهی محبوب ترین غذای این کشور نیست و مردم هلند به شدت از خوردن سیب زمینی در انواع مختلف چیپس، سرخ شده خلالی و آب پز به همراه سس هلندی لذت می برند به گونه ای که در اغلب غذاهای مصرفی سیب زمینی وجود دارد. به طور کلی از معروف ترین غذاهای مردم این کشور می توان به سوسیس دودی که در آن مقداری چوب به کار رفته شده، دلمه کباب که در واقع گوشت چرخ کرده به همراه برگ کلم می باشد و کوفته هندی و حتی کدو حلوایی اشاره نمود.

شناخت عادات غذایی مردم ژاپن

کشور روسیه:

یکی از عادات غذایی مردم کشور روسیه این است که ناهار به عنوان اصلی ترین و سنگین ترین وعده می دانند و گاهی اوقات مردم آن در بین ساعات ۱ الی ۳ در حال خوردن ناهار می باشند اما برای شام از وعده غذایی سبک تری استفاده می کنند و حتی اغلب اوقات نان ساده می خورند. همچنین جالب است بدانید که مردم این کشور به اندام خود بسیار اهمیت می دهند و از اضافه وزن بیزار هستند به همین منظور همواره سعی در ثابت نگه داشتن وزن و زیبایی خود دارند.

عادات غذایی در کشور های مختلف

کشور چین:

بهتر است بدانید که در واقع استفاده از چاشنی های چینی در هنگام خوردن غذا نیاز به تمرین دارد زیرا که برای نگه داشتن چپستیک ها به درستی ابتدا بایستی چوب را مانند یک مداد نگه دارید و چوب دوم را با کمک نوک انگشتان شست و اشاره نگه دارید و در آخر انگشت میانی شما بایستی در میان دو دسته چپستیک قرار بگیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *