دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لوازم آرایش ارگانیک چیست؟ و چطور لوازم آرایش طبیعی و شیمیایی را تشخیص دهیم؟

  • سحر هودانلویی
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

در عصر امروز بسیاری از جوانان روی به مصرف لوازم ارایش بسیار متعدد آورده اند که در صورت عدم آگاهی ممکن است به زیبایی و طراوت پوست خود آسیب بزنند. در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید تا علاوه بر معرفی برند های لوازم آرایش ارگانیک به نکاتی که در این رابطه باید رعایت کنید، بپردازیم.

لوازم آرایش ارگانیک به آن گروه از محصولات اشاره دارد که در ترکیبات آن از مواد سمی، پارپن و تحریک کننده پوست استفاده نشده باشد. گفتنی است که استفاده از این وسایل برای پوست از آسیب بسیار کمتری برخوردار می باشد و می توانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

لوازم آرایشی و صابون های گیاهی در عصر امروز از آن دسته وسایل دوری نا پذیر برای خانم ها و آقایان هستند که برای هر دوی آن ها کاربرد های فراوانی پیدا کرده است. کرم ضد آفتاب، صابون های پاک کننده، تقویت کننده های پوست و مو برای خانم ها، و آقایان و مرطوب کننده ها زیر مجموعه این دسته از وسایل آرایشی به حساب می آیند که در عصر امروز کاربرد های گسترده ای پیدا کرده است.

معرفی برند های لوازم آرایش ارگانیک

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا علاوه بر معرفی برند های لوازم ارایش ارگانیک معنا و مفهوم آن را نیز به خوبی برای شما بیان کنیم.

تشخیص لوازم آرایش ارگانیک و آشنایی با مفهوم آن

بهتر می باشد در ابتدا معنایی را که انجمن استرالیا برای لوازم آرایش ارگانیک در نظر گرفته است، برای شما شرح دهیم. به طور کلی به وسایلی محصول ارگانیک می گویند که ۱ و یا ۲ ترکیب آن از مواد طبیعی به دست آمده باشد؛ که به این منظور برچسب های ارگانیک را دریافت کند و در دیگر ترکیبات خود می تواند از مواد شیمیایی و مصنوعی استفاده کند. در این جهت تشخیص وسایل ارگانیک از شیمیایی امری غیر قابل انجام و سخت می باشد.

ارگانیک را به محصولی کاملا طبیعی می گویند که در هیچ یک از ساختار آن مواد مصنوعی به کار نرفته باشد. این اعمال می تواند در زمان آبیاری و کود پاشی نیز باشد، چرا که در زمان صحبت از طبیعی بودن آن باید تمامی جنبه ها را در نظر گرفت.

ارگانیک به چه معناست؟

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به طور کلی محصولات آرایشی و وسایل ارگانیک و گیاهی با برچسب هایی به مضمون گیاهی و یا طبیعی به بازار عرضه می شوند که شما به عنوان یک شخص خریدار می توانید با مشاهده برچسب های مورد نظر به درستی محصولات آرایشی شیمیایی را از گیاهی تشخیص دهید. قابل به ذکر است که باید توجه داشته باشید که این برچسب ها به معنای گیاهی صد در صد نیست، و همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد؛ مقدار طبیعت آن در محصولات با توجه به نوع برند بسیار متفاوت است.

بسیاری از محققین بر این باورند که هیچ محصول بهداشتی تا کنون از طبیعت صد در صدی بر خوردار نبوده است. به عنوان یک خانم طبیعی است که سلامت پوست و شادابی آن برایتان از اهمیت بسیاری بر خوردار باشد، از این رو بهتر می باشد که به عبارت هک شده USDA که به معنای گیاهی و طبیعی آن محصول است، در هنگام خرید وسایل آرایش توجه لازم را داشته باشید.

آشنایی با لوازم آرایش ارگانیک

آیا لوازم آرایش گیاهی برای پوست فوایدی دارند؟

قابل به ذکر است که ترکیباتی همچون؛ اکسید تیتانیوم، اکسید زینک، اکسید آهن و دیگر مواد معدنی در تهیه لوازم آرایش ارگانیک تاثیر به سزایی در حفظ شادابی و طراوت پوست صورت دارند. همچنین در برخی از این لوازم گیاهی از رزماری، بابونه، سدر، آلوئه ورا و دیگر آنتی اکسیدان های طبیعی و مواد رنگی طبیعی همچون حنا، وسمه، زردچوبه استفاده می شود که خواص بسیاری برای پوست به همراه دارند. وجود آنتی اکسیدان های طبیعی و ویتامین های A و C در ترمیم و بازگرداندن بافت های آسیب دیده پوست بسیار مناسب هستند.

همچنین ویتامین A دارای دو وظیفه بسیار مهم در هنگام ورود به پوست است که عبارت می باشد از؛ انجام نقشی موثر به عنوان آنتی اکسیدان و فعال کننده پروتئین و ژن های خاص در بدن که در نهایت به کلاژن سازی، بهبود فرایند های ظاهری پوست، بر طرف کننده چین و چروک و رفع شل شدگی و افتادگی پوست منجر می شود.

در کنار این موارد ویتامین E نیز به مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر نور آفتاب، بهبود بافت های آسیب دیده و در نهایت درخشندگی و طراوت پوست صورت می پردازد. در آخر گفتنی می باشد که برخی از لوازم آرایش طبیعی و ارگانیک از عواقب پوستی کمتری در برابر دیگر گزینه ها برخوردار می باشند که در سود رسانی به عملکرد های پوست و مو بسیار مهم واقع می گردد.

تاثیر استفاده از لوازم آرایش ارگانیک بر پوست

معرفی برند های وسایل آرایش ارگانیک

در ادامه این مطلب به معرفی برخی از برند های لوازم آرایشی که از ترکیبات ارگانیک و طبیعی برخوردار است، پرداخته ایم.

  • برند اینیکا ارگانیک

این برند سابقه بسیار طولانی نسبت به دیگر برندهای تولید کننده وسایل آرایشی ارگانیک دارد. این شرکت اهمیت بسیاری نسبت به بالا بودن کیفیت وسایل خود دارد و از این رو تلاش بسیاری در به کار بردن وسایل طبیعی در ساختار لوازم آرایشی خود کرده است.

  • لوازم آرایشی گیاهی ایکو بلا

طبق بیانیه ای که از این شرکت ساخت لوازم آرایشی به دست آمد؛ کلیه وسایل آرایشی ایکو از مواد طبیعی و صد در صد گیاهی به وجود آمده است. در این ساختار ها هیچ گونه ترکیب و ماده شیمیایی مضر برای تهیه وسایل آرایشی به کار نرفته است.

  • برند وسایل آرایش ارگانیک فیزیشینز فرمیولا

این برند بسیاری از محصولات خود را به ثبت طبیعی و ارگانیک رسانده است که با توجه به کیفیت بالا از قیمت های بسیار خوب و مقرون به صرفه ای نیز برخوردار می باشد. همچنین ادعای این شرکت به صورتی است که تمامی محصولاتش گیاهی و در هیچ یک از ساختار های تهیه لوازم خود از مواد مصنوعی استفاده نکرده است.

لوازم آرایش ارگانیک نسخه ی جعلی نیز دارند؟

  • محصولات آرایشی و طبیعی آر ام اس

این برند توسط یکی از آرایشگر های بسیار معروف راه اندازی شد که اعتقاد بسیاری از افراد بر این باور است که تمامی محصولاتش گیاهی و ارگانیک هستند. همچنین در طی مصرف می توان تغییر در بافت پوست و ایجاد درخشندگی و شادابی را مشاهده کرد.

  • برند محصولات طبیعی میو میوتیت

این برند تولید کننده لوازم آرایشی تا به کنون صابون های صد در صد طبیعی بوده است که در ساختار بسیاری از آن ها گریپ فروت، نعناع، رازیانه، پرتغال، سنبل هندی و … به کار گرفته شده است.

  • برند تولید کننده برق لب اینتلیجت نوترینتز

همچنین برای درمان و رفع خشکی پوست لب می توان از براق کننده های این برند کمک گرفت. قابل به ذکر است که بسیاری از این براق کننده های لب از عصاره های پرتغال و آکا تولید شده اند.

  • لوازم زیبایی و درمانی تاتا هارپر

گفتنی است که برند تاتا هارپر نیز محصولاتش را به صورت صد در صدی ارگانیک تولید می کند. همچنین کرم های درمانی این برند از رایحه های بسیار خوش بویی برخوردار می باشد که در صورت استفاده علاوه بر طراوت و زیبایی، عطری خوش از دستان بر جای می گذارد.

آشنایی با برند های لوازم آرایش ارگانیک

  • محصولات آرایشی برند زویی ارگانیک

در تهیه این محصولات آرایشی نیز از روغن گلبرگ گل استفاده می شود. از این رو در زمان استفاده از کرم های این برند احساس شادابی و طراوت در پوست دست و صورتتان ایجاد می شود که همانند برگ گل از لطافت و نرمی منحصری برخوردار می باشد.

  • لوازم آرایشی افتر گلو

در ساختار این لوازم آرایشی نیز از عصاره انگور استفاده شده است که تاثیرات به سزایی در سلامت پوست دارد. این برند علاوه بر طبیعی بودن محصولات خود سعی کرده تا به درمان برخی از امراض پوستی با ترکیبات منحصر بپردازد. از این رو آنتی اکسیدان موجود در این کرم ها تاثیر به سزایی در سلامت پوست ایفا می کنند.

  • لوازم آرایش نوریش ارگانیک

این برند نیز در تولید کرم های ضد چروک گامی موثر در صنعت تولید لوازم آرایشی برداشته است.

  • محصولات آرایشی لورک

این برند نیز در تولید عطر های طبیعی و افزودن ترکیبات مناسب به رایحه های خود در گروه تولید کننده های برند لوازم آرایش ارگانیک قرار گرفته است. در ترکیبات این عطر ها از هیچ الکی استفاده نشده است، از این رو بهتر است کمتر در مقابل اشعه های نور خورشید قرار بگیرید.

آشنایی با لوازم آرایشی گیاهی

محصولات آرایش ارگانیک برای پوست عواقبی هم به دنبال دارد؟

قابل به ذکر است که در حالت طبیعی محصولات ارگانیک نیز می توانند برای پوست خطر آفرین باشند، اما تا کنون گزارشی مبنی بر عواقب مشخصی از آن ها به دست نرسیده است. در ظاهر محصولات طبیعی شاید این گونه به نظر برسد که هیچ تهدیدی برای پوست به شمار نمی آیند؛ اما گفتنی است که در طولانی مدت ممکن عوارضی را همچون قرمزی، بروز حساسیت و جوش بر پوست صورت به دنبال داشته باشد.

با توجه به موارد گفته شده افراد دارای پوست حساس نباید بدون هیچ گونه مراقبت های پوستی از این لوازم در طولانی مدت استفاده کنند. همچنین افرادی که به خودی خود پوستی ملتهب دارند باید در انتخاب این لوازم دقت کافی را به خرج دهند.

چرا محصولات ارگانیک، صد در صد گیاهی نیستند؟

موضوعی که در این میان از اهمیت بسیاری برخوردار است، این می باشد که هیچ محصولی صد در صد گیاهی و کامل نیست. اگر قرار بود که به جنبه گیاهی و ارگانیک آن توجه داشت، گفتنی است که تنوع تولید نیز در این لوازم بسیار کاهش می یافت. همچنین در این حالت هزینه های تولید و زمان بسیار افزایش پیدا می کرد که نمی توانست به خوبی پاسخگوی مشتریان شد. در این شرایط برند و شرکت های تولید کننده مجبور می باشند که در ساختار تولید لوازم آرایشی خود از مقداری مواد مصنوعی و شیمیایی نیز کمک بگیرند تا علاوه بر ایجاد تنوع و درخشندگی، رنگ و لعاب،و هزینه ها نیز تا مقدار قابل توجهی کاهش یابد. در این شرایط مشتریان نیز از خرید و میزان تولید این محصولات راضی هستند و شرکت ها هواداران خود را از دست نمی دهند.

آشنایی با ویژگی های لوازم آرایش ارگانیک

اهمیت استفاده از محصولات ارگانیک

نکته ای قابل توجه در میزان استفاده از محصولات آرایشی وجود دارد، این که مهم نیست محصول ارگانیک و یا غیر ارگانیک استفاه می کنید، فقط توجه داشته باشید که در حد استاندارد آن ها برای پوست خود استفاده کنید. علت تاکید در استفاده از محصولات ارگانیک کم خطر بودن آن ها می باشد که در طولانی مدت مشکل چندانی برایتان ایجاد نمی کنند. اوسرین یکی از مواد آرایشی طبیعی می باشد که از پشم گوسفند به دست می آید؛ گفتنی است که این محصول با ماهیت طبیعی امکان بروز عارضه های پوستی و جوش را در شما تشدید می کند. از این رو نکات مراقبتی از پوست را در برابر لوازم آرایشی مطالعه کنید تا در این رابطه به مشکل جدی برخورد نکنید.

 آیا نسخه جعلی از لوازم آرایشی وجود دارد؟

نکته قابل توجه دیگری نیز در این باره این است که برخی تولید کنندگان از اعتماد و استقبال مردم سو استفاده می کنند و برای فروش بیشتر محصولات خود از مواد شیمیایی مضر برای پوست استفاده می کنند. قابل به ذکر است که در عصر امروز بسیاری از محصولات شیمیایی وجود دارند که با برچسب های گیاهی و ارگانیک در بازار عرضه می شوند.

همچنین در این رابطه بسیاری از محققان بر این باورند که شاید نیمی از محصولات آرایشی که با برچسب ارگانیک به فروش می رسند، از محصولات و مواد شیمیایی بسیاری که برای پوست مضر هستند، تهیه شوند. برای عدم فریب خوردن از این دسته افراد سود جو حتما به برچسب های گیاهی و تاییده شده از طرف سازمان بهداشتی توجه داشته باشید.

لوازم آرایش ارگانیک

مزایا و معایب محصولات ارگانیک

برای همه افراد واضح و بدیهی است که با انجام مراقبت های پوست، بهداشت و …به راحتی می توان سلامت، شادابی و جوانی پوست را در طولانی مدت حفظ کرد و استفاده از محصولات طبیعی این وظیفه را بهتر انجام می دهند، ضمن اینکه محصولات ارگانیک با عوارض کمتری همراه هستند.

علاوه بر آن استفاده از مواد طبیعی و ارگانیگ برای محیط زیست نیز مفید هستند، حال در طولانی مدت متوجه تفاوت بارز آنها با محصولات حاوی مواد شیمیایی خواهید شد و به دنبال آن درک خواهید کرد که هزینه تان را در راه مطمئنی صرف کرده اید، زمانی که محصولات مصرفی شما طبیعی باشند، رایحه آنها طبیعی تر و بهتر است، عطر گل رز، اسطوخودوس، نارگیل و دیگر فرآورده های طبیعی می تواند در شما احساس سبکی و شادابی ایجاد نماید.

البته با وجود مزیت های ذکر شده در بالا باید توجه داشته باشید که محصولات ارگانیکی نیز می توانند ایجاد حساسیت کنند، زیرا همه گیاهان و روغن ها بی خطر نیستند و با توجه متفاوت بودن نوع پوست افراد، احتمال بروز واکنش های آلرژیک و حتی عدم تاثیرگذاری وجود دارد، بنابراین تشخیص اینکه چه نوع ماده ای برای پوستتان خوب می باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

لوازم ارایش اُرگانیک

 از جمله نکات مهم دیگر که به هنگام استفاده از محصولات طبیعی باید مورد توجه قرار دهید آن است که به دلیل عدم استفاده از نگهدارنده های مصنوعی در ترکیب این محصولات، طول عمر آنها کمتر بوده و ناپایدار هستند، بنابراین باید آنها را به دور از آفتاب و رطوبت نگهداری نمایید.

نکاتی که در رابطه با لوازم آرایش ارگانیک باید در نظر داشته باشید

  1. توجه کافی به تاریخ تولید و انقضای محصولات آرایشی داشته باشید. عدم وجود مواد نگهدارنده و محصولات شیمیایی به این معناست که شما وقت زیاد و طولانی برای استفاده از این محصولات آرایشی ندارید.
  2. هیچ گاه این لوازم آرایشی را در مقابل نور خورشید و  یا مجاورت حرارت قرار ندهید.
  3. در لوازم آرایشی ارگانیک به طور معمول از امولوسین های مصنوعی استفاده نمی کنند؛ چرا که این مواد در طولانی مدت ته نشین می شوند. از این روز بهتر می باشد قبل از استفاده از محصولات آرایشی آن ها یک مرتبه تکان دهید تا مواد ته نشین شده نیز وارد ترکیب شوند.

وسایل ارایش ارگانیک

  1. بهتر است که بیش از حد محصولات و لوازم آرایش ارگانیک را استفاده نکنید. قابل به ذکر است که موثر ترین و مفید ترین مواد هم برای پوست صورت در صورت عدم کنترل ممکن است مضراتی را برای سلامتی و زیبایی پوست شما در پی داشته باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *