دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

معنای خنده نوزاد در سنین مختلف

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با معنای لبخند زدن و خندیدن نوزاد آشنا می کنیم و روش های خنداندن این فرشته های کوچک را برای شما مطرح می کنیم. تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

باید بدانید که خندیدن نوزاد می تواند در رشد اجتماعی او بسیار اثر گذار باشد و شما می توانید با روش های مختلفی خنده را بر لب های نوزاد بنشانید. بسیاری از والدین به دنبال معنی خندیدن نوزاد می گردند. در ادامه این مقاله علل خنده ها را به شما خواهیم گفت.

معنای خنده نوزاد

باید بدانید که هیچ فردی نمی تواند در برابر لبخند و خنده نوزاد ایستادگی کنند. برای همین هم بیش تر سعی می کنیم با در آوردن حرکت هایی نوزادان را به خنده بیندازیم. با توجه به پژوهش هایی که انجام شده است کودکان می توانند در روز حدودا ۳۰۰ بار بخندند تا زمانی که به سن ۶ سالگی برسند. باید بدانید که آوردن لبخند بر لب کودکان یکی از ساده ترین کار هایی می باشد که افراد انجام می دهند.

شناخت معنای خنده نوزاد

در نظر داشته باشید که خندیدن و گریه کردن نشان دهنده وضعیتی می باشد که نوزاد در آن قرار گرفته است و باید بدانید که خندیدن کودک نمی تواند معنی بد داشته باشد. باید بدانید که نوزادان حتی در زمانی که زندگی جنینی دارند هم لبخند می زند. لبخند زدن در شکم مادر به این معنا نیست که آن ها به چیز های خنده دار می خندند. طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شه است نشان می دهد که نوزادان بدون توجه به علاقه ای که والدین نشان می دهند لبخند می زنند. باید بدانید که اثر گذاری والدین بر فرزندان از ۵ ماهگی شروع شده  و در ۷ ماهگی آن ها بسیار شدید می شود. در واقع اگر والدین بخواهند که فرزند خود را بخندانند در ۷ ماهگی آن ها موفق تر می باشند.

معنای خنده نوزاد در ماه اول زندگی

باید بدانید که نوزادانی که تازه متولد می شوند بیش تر می خوابند و والدین در بسیاری از مواقع فقط می توانند در خواب لبخند و خنده کودک را مشاهده کنند. باید بدانید که کودک یک ماهه نسبت به محرک هایی مانند لامسه و صدا های کم واکنش نشان می دهد و می خندند و یا لبخند می زنند.

خنده نوزاد در دو ماهگی

در نظر داشته باشید که کودک دو ماهه بیش تر از یک نوزاد یک ماهه بیدار است و دید بهتری به اطراف دارد بنابراین نوزاد دو ماهه می تواند با دیدن چهره های انسانی بیش تر لبخند می زند. باید بدانید که نوزادان بیشتر به چهره هایی علاقه نشان می دهند که ساده باشد و بهم ریختگی خاصی در آن ها وجود ندارد.

  •  آرون گروپس

لبخند نوزاد در ماه ۳ و ۴

در سه و چهار ماهگی کودک شما یاد می گیرد که می تواند صدا هایی از خود تولید کند. در واقع کودک زمانی می خندد که شما با او صحبت کنید و یا گاها بازی کردن با آن ها می تواند باعث خندیدن آن ها شود.

لبخند زدن نوزاد در ماه ششم

معنای خنده نوزاد در ماه ششم با ماه اول متفاوت می باشد. کودک شش ماهه بیش تر از کودک سه ماهه می فهمد و با دیگران یک دلبستگی ایجاد می کند. با توجه به میزانی که نوزاد با افراد دلبستگی دارد و یا به آن ها اعتماد دارد از خودش واکنش نشان می دهد. برای مثال می توان گفت که کودک با فرد قابل اعتمادش بیش تر می خندد. بنا به گفته متخصصان کودک خندیدن بخشی از رشد هر کودکی می باشد و اگر کودک شما زیاد می خندد این نشانه زندگی خوب و رفاه او می باشد.

لبخند زدن نوزاد در خواب و معنای آن

نحوه خنداندن نوزاد

حالا که می دانید خندیدن بخشی از زندگی مهم کودکان می باشد در ادامه راه هایی را برای این کار به شما آموزش می دهیم.

قلقلک دادن

یکی از راه های خنداندن نوزادان قلقلک دادن آن ها می باشد زیرا اولین حسی که نوزاد آن را درک می کند حس لامسه می باشد. باید بدانید که برخی از نقاط بدن نوزاد به لمس کردن حساس می باشند و شما می توانید به راحتی آن ها را به خنده بیاورید. بهتر است بدانید که این راه مضراتی هم دارد که بهتر است از راه های دیگری برای خنداندن نوزادان استفاده کنید.

حمام کردن نوزاد

در نظر داشته باشید که این راه برای برخی از بچه ها خوب است و برخی از کودکان از آب فراری می باشند که این راه درستی برای خنداندن دسته دوم نمی باشد. اما اگر کودک شما آب بازی و حمام کردن را دوست دارد می توانید از این کار برای خنداندن نوزادان استفاده کنید. می توانید با بازی کردن با کودکان لبخند را به لب های آن ها بیاورید.

اسباب بازی جدید

می توانید با خریدن یک اسباب بازی جدید کودک خود را شگفت زده کنید و باعث خوشحالی و خندیدن آن ها شوید. در نظر داشته باشید که کودکان همیشه از یک سری از وسایل بازی بیش تر خوششان می آید کمی توانید با تهیه آن ها و بازی کردن با نوزادان آن ها را به وجد بیاورید و باعث خندیدن آن ها شوید.

نحوه خنداندن نوزاد با استفاده از اسباب بازی های جدید

بازی های هیجانی مناسب با سن نوزاد

در نظر داشته باشید که می توانید برای خنداندن نوزاد از بازی هایی استفاده کنید که آن ها را به وجد می آورد که یکی از این بازی ها دالی بازی می باشد. این بازی می تواند به رشد عقلی نوزادان کمک بسیار زیادی کند. این بازی بیش تر برای نوزادان ۸ ماه و بیش تر مناسب است. برای انجام دادن این بازی می توانید صورت خود را پشت یک پارچه مخفی کنید و به کودکان اجازه بدهید که شما را پیدا کنند. بعد از چند ثانیه بهتر است خودتان را به کودک نشان بدهید و بگویید «دالی». در نظر داشته باشید که با این کار به کودک یاد می دهید که اجسام دارای پایداری می باشند و از طرفی به کودک نشان می دهد که احساس های مختلف فرق دارند و کودک باید آن ها را تشخیص دهد.

جالب بودن اشیاء

شاید برخی از اشیایی که در منزل وجود دارند برای نوزادان جالب باشند و بتوانند در آن ها شور و هیجان ایجاد کنند. برای همین هم بسیاری از کودکان با دیدن اشیاء مورد نظر لبخند می زنند و شاد می شوند. بهتر است شادی را در زندگی برای کودکان خود فراهم کنید تا بتوانید به رشد آن ها کمک کنید و اختلالی در رشد آن ها ایجاد نکنید.

معنای خنده نوزاد برای والدین

باید بدانید که بسیاری از نوزادان در خواب هم می خندند. جای تعجبی ندارد بلکه این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و معنای خنده نوزاد در خواب به نظر والدین بازیگوشی نوزاد می باشد اما باید بگوییم که دلایل دیگری این خنده ها را رقم می زنند. باید بدانید که خندیدن نوزاد در خواب به دلیل عملکرد مغز آن ها می باشد و خندیدن فقط در یکی از مراحل ۵ گانه خواب اتفاق می افتد که به آن خواب REM می گویند. این خواب  با حرکات سریع چشم می باشد و نوزاد می تواند نسبت به رویا های خود واکنش نشان دهد برای همین هم می خندد. شرح رویای نوزادان غیر ممکن می باشد و نمی توان گفت که واقعا چه چیزی می تواند آن ها را بخنداند ولی به طور کلی باید بدانید که خندیدن نوزاد در خواب فقط به این دلیل است که آن ها به رویا های خود واکنش می دهند. البته برخی از نوزادان از خنده هایشان برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می کنند و زمانی که از یک فردی خوششان می آید ممکن است او را در خواب ببینند و به این رویا پاسخ بدهند. اگر کودک شما پس از بیدار شدن از خواب لبخند می زند و می خندد یعنی خواب بسیار خوبی را تجربه کرده است و از آن راضی بوده است. همچنین می توانید در لینک مقابل با معنای گریه نوزاد آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *