دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

زیباترین دیدنی های هلسینگبورگ که نباید تماشایش را از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

هلسینگبورگ یکی از ایالت های مجزا و مناطق دیدنی و پر جاذبه در سوئد است این منطقه توریستی در دنیا شناخته شده است و هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند ایرانیان هستند. این منطقه دارای جاذبه های مهم فرهنگی و تاریخی است همچنین از چشم اندازهای طبیعی زیادی برخوردار است.

کشور سوئد از کشورهای مهم و شناخته جهان است هر ساله گردشگران بسیار زیادی از نقاط مختلف دنیا به این کشور سفر می کنند و از جاذبه های تماشایی آن بازدید می کنند این کشور دارای شهرهای بسیار مهمی است که از جمله آن ها می توان به هلسینگبورگ اشاره کرد این شهر یکی از ایالت های مجزایی محسوب می شود که در همسایگی سوئد قرار دارد. اغلب ما کشور سوئد را به واسطه موسیقی آن می شناسیم اما این کشور از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است و مهد موسیقی در دنیا شناخته می شود. این کشور دارای مناظر طبیعی و خیره کننده ای است و در اغلب شهرهای آن می توانید مهم ترین مراکز خرید و فروشگاه ها را بازدید کنید. از میان شهرهای مهم این کشور قرار است به یکی از مناطق زیبای آن سفر کنیم شهری که با نام هلسینگبورگ از آن یاد می شود و در میان شهرهای سوئد کمتر شناخته شده است جمعیت این شهر نسبتا زیاد است و دارای جاذبه های تماشایی زیادی برای گردشگران است این شهر یکی از شهرهای نزدیک به دانمارک است و همین نزدیکی موجب اهمیت آن شده است و ارزش زیادی را به آن بخشیده است.

دیدنی های مهم شهر هلسینگبورگ:

از مهم ترین شهرهایی که در سوئد وجود دارد می توان به شهر هلسینگبورگ اشاره کرد و جالب است بدانید که هلسینگبورگ یکی از شهرهای مهم این کشور است که در نزدیکی دانمارک واقع شده است و همانطور که اشاره شد یک ایالت مجزا از سوئد می باشد و به دلیل نزدیکی به دانمارک اهمیت جغرافیایی بسیار بالایی دارد. این شهر یکی از مکان های دیدنی سوئد نیز محسوب می شود که در ادامه این بخش نیز بیشتر با آن آشنا خواهید شد و نگاهی به دیدنی های سوئد می تواند شما را بیشتر با این منطقه توریستی آشنا کند.

 

ساختمان شهرداری رادهوست:

یکی از مهم ترین مکان های قدیمی و مورد اهمیت شهر هلسینگبورگ این ساختمان می باشد که از آن به عنوان نماد این شهر نیز یاد می شود. قدمت این ساختمان به قرن ۱۹ برمی گردد که جوان ۲۶ ساله دانشجوی رشته هنر و معماری از شهر استکهلم طرح و نقشه آن را انجام داده و در همان قرن مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است که منجر به ساخت این ساختمان حیرت آور شده است. نوع سبک معماری ساختمان شهرداری رادهوست نئوگوتیک می باشد که در آن دوران بسیار از آن استفاده شده است. در ساخت این مکان دیدنی از سنگ و مس استفاده شده است و می توان گفت یکی از بهترین مکان هایی می باشد که می توانید در طول سفر از آن بازدید نمایید.

جاذبه های هلسینگبورگ

مجموعه فرهنگی دانکرز:

اگر مایل هستید با فرهنگ و هنر مردم کشور سوئد بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم در طول سفر حتما از این مجموعه فرهنگی در هلسینگبورگ دیدن نمایید. از این مجموعه فرهنگی در این شهر برای جلسه‌های مردمی استفاده می شود و مسائلی که مربوط به شهر و پراهمیت است در آن مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع این مکان فوق العاده به فرهنگ و هنر شهر و کشور می پردازد و از مکان های پراهمیت در شهر هلسینگبورگ می باشد. همه روزه تورهای زیادی گردشگران را برای تماشای بخش هایی از این مجموعه به این مکان می برد و مسافران را با آداب و رسوم این شهر آشنا می کند.

مکان های هلسینگبورگ

  •  آرون گروپس

دژ قلعه شرنان:

این قلعه قدیمی در اوایل قرن ۱۳ ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین ساختمان های این شهر می باشد که به دست دانمارکی ها ساخته شده است. این مکان تاریخی در اوایل قرن ۱۴ محل سکونت پادشاه دانمارک بوده است و در آن مدتی زندگی کرده و در جنگ بین سوئد و دانمارک که در آن سوئد پیروز شد پادشاه این کشور دژ این قلعه را نابود کرد و فقط قلعه آن را باقی گذاشت که نمادی برای پیروزی این کشور باشد. این مکان تاریخی و پراهمیت سالانه بازدیدکنندگان زیادی دارد و بازدید از آن همه روزه برای عموم آزاد می باشد. اگر به این مکان دیدنی سفر کردید پیشنهاد می کنیم از پله های آن بالا بروید تا بتوانید تمام شهر هلسینگبورگ را از بالا تماشا کنید و لذت ببرید.

دیدنی های هلسینگبورگ

باغ موزه فردریکسدال:

این باغ بزرگ و دیدنی شامل بخش های دیدنی زیادی می باشد که می توانید یک روز تفریحی عالی را در آن رقم بزنید. در این باغ موزه بزرگ می توانید از خانه های اربابی، مغازه های پر زرق و برق، باغ گیاه شناسی، مزارع و … بازدید نمایید و از سفر خود لذت ببرید. این مجموعه بزرگ کاملا در یک فضای باز می باشد که در شلوغی ها نیز هوای مطلوب و مطبوعی را دارا می باشد. همچنین در این باغ موزه رستوران ها و فست فود های زیادی وجود دارد که دارای انواع غذاهای محلی و جهانی می باشد. این مکان منحصر به فرد یکی دیگر از دیدنی های هلسینگبورگ می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و مورد حمایت شهرداری این شهر قرار دارد.

طبیعت هلسینگبورگ

کلیسا سنت ماری:

ساخت این کلیسای مذهبی در قرن ۱۴ میلادی آغاز و در طول گذشت چند قرن تکمیل شده است. سبک ساخت و معماری این مکان قدیمی به سبک گوتیک دانمارکی می باشد و دارای معماری بسیار خاص و منحصر به فردی می باشد. اگر قصد بازدید از مکان های تاریخی و مذهبی اروپا را دارید کلیسا سنت ماری یکی از بهترین گزینه ها برای بازدید می باشد و تمامی خصوصیت‌های یک کلیسا رده بالا را دارا می باشد. این مکان تاریخی همه روزه برای بازدید باز می باشد و علاقه مندان می توانند از آن به راحتی بازدید نمایند.

مکان هایی از هلسینگبورگ

جاذبه های گردشگری شهر هلسینگبورگ از تنوع زیادی برخوردار هستند این شهر بیشتر جاذبه های تاریخی همچون کلیساها را در خود جای داده است قدمت تاریخی این شهر به طور دقیق مشخص نیست اما وجود چنین کلیساهایی در شهر نشان دهنده این است که این شهر از دوران قرن ۱۹ وجود داشته است. برخی از ساختمان های این شهر ساختمان های قرون وسطی هستند و همچنان ارزش تاریخی خود را حفظ کرده اند. بنابراین در سفر به سوئد نباید این جاذبه ها را از دست بدهید و از این شهر زیبا و آرام نیز دیدن کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *