دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن بوی سیگار در منزل و ماشین و از روی لباس و بدن

  • مریم صبوری
  • ۴ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از بدترین بوهایی که ماندگاری زیادی دارد سیگار و تنباکو است بنابراین ما در مجله آرگا برای از بین بردن بوی سیگار راه و روش هایی را پیشنهاد می دهیم که برای رفع آن در منزل و ماشین و لباس هایتان دیگر نگرانی نداشته باشید.

یکی از مواد مضری که بسیار برای مصرف کننده و اطرافیان خطرناک می باشد مصرف سیگار است. همنشینی با این سری از افراد آزار دهنده است همچنین باید برای رفع بوی بد آن دنبال راه حل بود که این حس نامطلوب را از خود دور کنیم. ما در این مقاله از مجله آرگا به همین موضوع می پردازیم تا برای رفع بوی سیگار راه حل هایی را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم ولی بهتر است قبل آن فرد سیگاری را اجبار به ترک آن نماییم. چون با این که خودتان سیگاری نباشید ولی اثرات دود بر روی مو و لباس شما می نشیند و موجب سرطان خواهد شد.

برای از بین بردن بوسیگار چه کنیم؟

راه حل های از بین بردن بوی سیگار

برای رفع مشکلی که اغلب در دید و بازدید ها و مهمانی ها صورت می گیرد کشیدن سیگار مهمانان و تحمل بوی مطبوع آن است. شما برای این که بخواهید فوری از بوی بد او خلاص شوید باید چند اقدام و راهکار مهمی را انجام دهید تا دود ناشی از بوی سیگار رفع شود. در اولین قدم باید درب و پنجره ها را باز کنید و هواکش یا هود را روشن نمایید تا بو به خارج راه پیدا کند. ماندن بوی سیگار برای سلامتی بسیار مضر است که اگر به لباس و مو و یا محیط منزل و محل کارتان چسبیده باشد. یکسری از مشکلات با وجود سرطان و بیماری های مزمن ریوی و سندروم مرگ ناگهانی نوزادان حاصل از کشیدن سیگار در خانه است. پس برای رفع او باید دنبال راهکار باشید تا از شر آن خلاص شوید و یا اقدام به ترک آن گرفتید و می خواهید بوی دود را از اتومبیل یا خانه تان حذف کنید. نیکوتین موجود در سیگار از راه پوست و ریه وارد غدد بدن می شود که موجب عرق کردن زیاد و بویی مثل بو دود از خود بروز می دهد. دود سیگار داخل لثه ها و دهان و دندان و زبان شما را می پوشاند که موجب بوی بد خواهد شد. ما در این جا راه حل هایی را از بین بردن بوی سیگار به شما پیشنهاد می دهیم. با ما همراه باشید.

از بین بردن بوی سیگار از منزل

  • شستن دست ها

زمانی که سیگار مصرف می کنید دستان و انگشتان بسیار بو می گیرد شما با شستن دستان خود بعد از استعمال باید بو آن را از بین ببرید. با استفاده از ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین و کف صابون دست های خود را به یکدیگر بمالید و با آب گرم بشویید. حتما به همه انگشتان و زیر انگشتان توجه کنید. در موقع سیگار کشیدن هر چه بیشتر بدن را بپوشانید باعث کمتر آلوده شدن به بو می شود و با بکارگیری پد های تمیز و مرطوب صورت خود را از آلودگی دود سیگار پاک کنید. همچنین می توانید از ضدعفونی کننده در جهت تمیزی و رفع بوی پوست بدن استفاده نمایید.

  • دوش بگیرید

یکی از راه های دیگر رفع بوی سیگار استحمام است که اگر چه نشود بعد هر سیگار کشیدنی حمام کرد ولی تا جایی که نیاز است و توانستید در جهت رفع تعریق و بوی بد استحمام نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برطرف کردن رایحه ناخوش سیگار

برای از بین بردن بوی بد سیگار از مو و دهان و لباس

  • چندین بار بشویید

با شستن مرتب موها و شامپو زدن می توانید در جهت رفع بو سیگار انجام دهید که با این روش ریش و سیبیل خود را هم تمیز کنید. اگر قادر به شستن موهایتان نیستید می توانید با استفاده از شامپوی خشک بو را کمتر کنید.

  • بستن مو و سر

با کمک یک ملافه تمیز و خشک تمامی موهای خود را ببندید و گوش و پشت گردن را مالش دهید که تمامی لایه های مو با مالش بویش از بین برود.

برطرف کردن رایحه ناخوش سیگار

  • مسواک بزنید

با کمک قرقره کردن دهانشویه، مسواک و نخ دندان می توانید به عنوان پاک کننده استفاده نمایید. رفع بو از زبان بهترین راه حل می باشد که با استفاده از سیگار در کاهش نیکوتین موجود در دندان هایتان کمک نمایید. همچنین می توانید از آدامس و نعناع و آب نبات هم کمک بگیرید، تنفسی که بو سیگار را به شما می رساند از راه بینی است پس شستن آن را در نظر بگیرید.

  • حذف بو سیگار از لباس

اگر شما فردی سیگاری هستید و برای کشیدن آن به بیرون از منزل می روید باید بو را بزدایید که آن را با خود به داخل نیاورید. دود ناشی از استعمال بر روی کفش و لباس شما باقی می ماند و در هنگام آمدن به داخل پخش می شود. با استفاده از جوش شیرین می توانید لباس هایتان را چندین شستشو دهید.

از بین بردن بوی سیگار از ماشین

  • بکارگیری از ورقه های خشک کن

یکی دیگر از روش های کاربردی برای از بین بردن بوی سیگار در لباس ها استفاده از یک ورقه خشک کن است که کافیست یک ورق از آن را بر روی لباس هایتان مثل: دستکش، کلاه، روسری، جوراب و کفش و … استفاده کنید.

  • استفاده از اسپری

برای زدودن بوی بد سیگار یک راه آسان استفاده از اسپری خوشبو کننده است که مخصوص لباس هاست می باشد. اسپری های روغنی بوی دود را جذب نمی کنند اما برخی از عطرها ممکن است در پوشاندن آن تاثر گذار باشد. مثل اسطوخودوس و پرتقال و اکالیپتوس و گریپ فروت.

بهترین راه از بین بردن بوی سیگار

رفع بو بد سیگار از منزل

بعد از کشیدن سیگار هر بار دود ها در خانه انباشته می شوند و امکان دارد تا سال های زیادی طول بکشد که از بین برود برای رهایی از این ذرات سمی گاز های ناخوشایند که بسیار منفوذ و نرم و سخت هستند و حاوی گرد و غبار است آلوده می کنند. باید به میزان برابری از آب گرم و سرکه را در ظرفی عمق دار بریزید و با پارچه ای که داخلش حوله قرار گرفته آن را آغشته نمایید و سپس خوب بچلانید و پارچه را در بالای سر تکان دهید تا بو خارج گردد. همچنین می توانید از روش های زیر کمک بگیرید:

رفع بوی بد سیگار

  • با بازکردن درب و پنجره ها و روشن کردن تهویه و فن خانه را بدون بو نمایید.
  • برای تمیز کردن کاشی ها از محلول ۹۰% آب با ۱۰% سرکه سفید استفاده نمایید.
  • کف های چوبی را قشنگ صیقل دهید و در موقع رنگ دیوار ها از پرایمر و تری سدیم فسفات استفاده نمایید.
  • یکی از روش های کاربردی استفاده از شمع است که با روشن کردن آن ها رایحه ناخوش سیگار رفع می گردد.
  • استفاده از سرکه سفید یا ذغال سنگ در هر اتاق برای جذب دود سیگار راهی مناسب است.
  • تعویض و تمیز کردن فیلتر مجاری هوای سیستم تهویه یا بخاری برای پیشگیری از بوی مجدد سیگار
  • شستشوی و بخور دادن دیوار و کف و پنجره ها برای رفع بوی بد در منزل
  • هفته ای یکبار با ایتفاده از بخار فرش و پرده و مبلمان را بشویید.

رفع بوی بد سیگار

از بین بردن بوی سیگار از ماشین

اگر فردی هستید که زیاد در ماشین سیگار می کشید پس بوی آن پایدار شده است شما برای رفع آن می توانید با بازکردن پنجره سیگار بکشید، مقداری زغال چوب در ماشین داشته باشید، از گذاشتن ته سیگار در اتومبیل جلوگیری کنید، پس از کشیدن سیگار شیشه ای در سمت آن قرار داشتید را بشویید و هر چند هفته یکبار روکش صندلی ها را جدا کرده و با محلول سفییدکننده و آب و سرکه سفید و پراکسید هیدروژن شتشو دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *