دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های قرقیزستان و جاذبه های تماشایی این کشور

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

قرقیزستان یکی از کشورهای زیبا و دیدنی در دنیا است این کشور دارای جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بسیار بکری است طبیعت زیبا و بکری که در اغلب مناطق این کشور به چشم می خورند موجب جلب توجه گردشگران است. مردمان این کشور افرادی مهمان نواز هستند و به دلیل نوع فرهنگ و آداب و رسومی که دارند که بسیار مورد توجه افراد دنیا هستند این کشور دارای دیدنی های زیادی است.

آفتاب گرگ و میش چن کمین را کمتر کسی دیده است این لحظه بسیار زیبا و تماشایی است و حتما باید از زیبایی های آن دیدن کنید این منطقه یکی از زیبایی های مهم در قرقیزستان به شمار می آید اما تنها جاذبه های گردشگری آن نیز نیست در این کشور بیش از ۸۸ رشته کوه وجود دارد که هر یک از چشم اندازهای خاصی برخوردار هستند. این رشته کوه های برگ و مرتفع از زیبایی های زیادی برخوردار می باشند بیش از نصف قرقیزستان را این رشته کوه ها پر کرده اند. خیلی از گردشگرانی که قصد سفر به این کشور را دارند لذت کوهنوردی را تجربه خواهند کرد شاید تاکنون مناظر زیبای شترسواری در مراتع رباط را دیده باشید نام دشت های مختلف این کشور را در داستان های اساطیری این منطقه شنیده اید. در این مناطق آب های کم عمقی نیز وجود دارند از مهم ترین دریاچه های کم عمق در قرقیزستان نیز می توان به دریاچه ایسیک کول اشاره کرد این دریاچه از دیرباز در قرقیزستان بوده است و دارای قدمت بسیار بالایی است. در دوران مغول نیز این دریاچه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است دریاچه کول اوکول نیز از دیگر دریاچه های مهم است که از زیبایی های آن می توانید دیدن نمایید.

دیدنی های کشور زیبای قرقیزستان:

قرقیزستان داریا جاذبه های گردشگری متنوعی است این منطقه از چشم اندازهای بسیار زیبایی برخوردار است و بسیار مورد توجه است شاید تاکنون نام جاده ابریشم را شنیده باشید این جاده از میان گذرگاه دولان واقع شده است این منطقه یکی از مهم ترین توقف گاه هایی است که از گذشته در قرقیزستان وجود داشته است و دارای چشم اندازهای زیبایی است.

 

قله خان تنگری:

یکی از جاذبه های زیبا در قرقیزستان قله خان تنگری است این قله با داستان های اساطیری این منطقه گره خورده است و برای گردشگران شنیدن چنین داستان هایی بسیار با اهمیت است داستان ماناس که یکی از داستان های مهم اساطیری است و به عنوان یک داستان اساطیری طولانی از آن یاد می شود حاوی اشعاری حماسی است که در آن نام این قله را نیز عنوان کرده اند همین موضوع موجب جذابیت این قله در میان گردشگران و توریستان نقاط مختلف دنیا شده است. خیلی از گردشگرانی که به قرقیزستان سفر می کنند حتما از چشم اندازهای و جاذبه های زیبای این قله نیز دیدن خواهند کرد.

کوه های قرقیزستان

دریاچه کول اوکول در حوالی کوچکور:

دریاچه ها در تمامی نقاط دنیا از مهم ترین جاذبه های گردشگری به شمار می آیند چشم اندازهای زیبایی که این دریاچه ها دارند از نزدیک بسیار مورد توجه است و متاقضیان بسیار زیادی دارد این دریاچه یکی از مناطق قدیمی در قرقیزستان نیز محسوب می شود. قبایل قرقیزستان از مهم ترین گروه های ترکی و مغولی بوده اند این قبایل در گذشته به قبایل وحشی ها نیز شناخته شده بوده است جالب است بدانید یکی از بناهای تاریخی عظیم و مهم در چین نیز برای مقابله با این قبایل شورش گر ساخته شده است که در حال حاضر همه ما آن را با نام دیوار چین می شناسیم این دیراچه یکی دیگر از دیدنی های قرقیزستان محسوب می شود.

زیبایی های قرقیزستان

  •  آرون گروپس

کوه های تیان شان:

رشته کوه های تیان شان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی در قرقیزستان هستند این کوه ها یکی از مهم ترین رشته کوه های این منطقه هستند چشم اندازهای زیبای این کوه ها برای خیلی از گردشگران و علاقه مندان دارای جذابیت است. شما از نزدیک می توانید چشم اندازهای زیبا این مناطق را نظاره گر باشید این منطقه بسیار قدیمی است و هر ساله گردشگران بسیار زیاد را به خود جذب می کند.

زیبایی های قرقیزستان

رشته کوه های تسکی آلاتو:

این مناطق نیز دارای چشم اندازهای بکر و ویژه ای هستند شاید یکی از لذت هایی که باید رد سفر خود به قرقیزستان تجربه کنید استفاده از نوشیدنی های کوماسی است که بسیار شهرت دارد همه گردشگران به خوبی می دانند که قرقیزستان به چای آن شهرت دارد و به همین خاطر برای نوشیدن چای آن باید به یکی از مناطق بروید که همان رشته کوه های تسکی آلاتو است. چای سیاه از وعده های غذایی و نوشیدنی مهمی است که در قرقیزستان باید لذت خوردن آن را تجربه کنید این رشته کوه ها محلی برای برداشت این چای های با کیفیت هستند.

کوه های قرقیزستان

دشت های قرقیزستان:

از دیگر دیدنی های مهم در قرقیزستان می توان به دشت های وسیع و سرسبز آن اشاره کرد در این شدت ها شاهد آسمان آبی و رنگارنگ هستید با وارد شدن به این دشت ها لذت اسب سواری را نیز تجربه خواهید کرد این منطقه دارای چشم اندازهای بسیار زیبای است و خیلی از مطبوعات عکس های جذاب و دیدنی را از این منطقه دارند که در مطبوعت خود به چاپ می رسانند. آفتاب در این دشت به شدت دیدنی است و رنگ نمایی می کند آب های شفاف و نابی که در این دریاچه ها وجود دارد بسیار زیبا هستند همانطور که اشاره شد در این منطقه دریاچه ای دیدنی نیز وجود دارد که دریاچه تیان شان است و بسیار زیبا جلوه می کند. در فصل برف و باران نیز ابرهای برفی را می بینید این ابرها بر فراز رشته کوه ها و دشت ها واقع شده اند زمانی که باد از میان این رشته کوه ها و شدت ها می گذرد آوازی دلنوزا را به گوش می رساند.

دیدنی های قرقیزستان

دریاچه ایسیک کول:

این بار باید به دریاچه ایسیک کول بروید این دریاچه در شهر زیبای چلپن آتا واقع شده است این شهر در میان شهرهای قرقیزستان آرام تر و بی سر و صدا است این شهر دارای خیابان های مدرن و به روزی نیست درون شهر کمتر  چراغی به چشم می خورد و همین موجب شده تا مناظر پاک و بکری را در چنین مناطق شاهد باشید. آسمان این شهر بسیار پاک و آبی رنگ است صاف بودن و شفاف بودن ابرهای سقف این آسمان موجب شده است تا جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران داشته باشد. در بسیاری از مناطق قرقیزستان جویبارهایی جاری شده اند که مناظر رشته کوه ها و ارتفاعات را دیدنی تر کرده است.

طبیعت قرقیزستان

مکان های دیدنی بیشکک قرقیزستان از دیگر جاذبه های مهم در این کشور به شمار می آِند این منطقه داریا جاذبه های بسیار زیادی است و در اینجا نیز آشنایی با زیبایی ها و دیدنی های قرقیزستان اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه گردشگری در اختیارتان قرار می دهد خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند باید تجربه چادر زدن در میان رشته کوه ها و دشت های این منطقه را نیز داشته باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *