دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کوکی شکری ساده و خوشمزه در خانه

  • ندا خوشرو
  • ۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش طرز تهیه کوکی شکری را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع کوکی را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

کوکی شکری یا بیسکویت شکری از انواع بیسکویت های شیرین و ترد می باشد و شما می توانید این نوع کوکی را به راحتی در منزل تهیه نمایید. در دستور تهیه کوکی شکری از کره و شکر و تخم مرغ و وانیل و آرد استفاده می شود.

برای تهیه کوکی از روش های مختلف نظیر کوکی نارگیلی و کوکی گردویی و کوکی شکری و کوکی شکلاتی و … استفاده می شود و اگر شما تمایل دارید در تهیه کوکی تنوع ایجاد کنید می توانید از روش های ذکر شده استفاده نمایید.

روش تهیه کوکی شکری

مواد لازم

  • کره نرم شده : یک پیمانه
  • شکر : یک پیمانه
  • تخم مرغ : یک عدد
  • وانیل : یک قاشق چایخوری
  • آرد : سه پیمانه

طرز تهیه کوکی شکری در منزل

برای تهیه این نوع کوکی ابتدا کره را در دمای اتاق قرار دهید تا به صورت کامل نرم شود سپس شکر را به کره بیفزایید و به کمک همزن مخلوط شکر و کره را هم بزنید تا یکدست و کرم رنگ شوند.

مخلوط شکر و کره

در این مرحله از طرز تهیه کوکی شکری ، تخم مرغ و وانیل را به مایه کوکی بیفزایید و دوباره مخلوط مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. نمک و آرد را به مایه کوکی اضافه نمایید و به کمک دست مایه کوکی را هم بزنید تا خمیری یکدست ایجاد شود توجه داشته باشید که خمیر نباید دارای چسبندگی باشد.

افزودن تخم مرغ به مایه کوکی کوکی خوشمزه

  •  آرون گروپس

مقداری از آرد را نگه دارید و به صورت آرام آرام به مایه کوکی بیفزایید. توجه داشته باشید زمانی که خمیر به دست های شما نچسبد دیگر نیازی به افزودن آرد نمی باشد.

خمیر مخصوص کوکی را بین دو پلاستیک یا دو ورق کاغذ روغنی به ضخامت نیم سانت پهن نمایید سپس خمیر را رول نمایید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از درون یخچال قرار دهید و قالب بزنید.

کوکی شکری قالب زدن خمیر کوکی

سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن نمایید و خمیر مخصوص کوکی را در کف سینی بچینید و سینی را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و بعد از اینکه کوکی ها پخته شدند و تغییر رنگ دادند آن ها را از درون فر بیرون آورید.

کوکی شکری خوش طعم

کوکی ها را بعد از خنک شدن از درون سینی بیرون آورید و آن ها را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید همچنین کوکی را می توانید به کمک هر نوشیدنی دلخواه خود میل نمایید.

روش تهیه کوکی شکری

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه کوکی شکری در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع بیسکویت در منزل نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *