دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی ریزر بلید استلث ۲۰۲۰ یک لپ تاپ گیمینگ با مشخصات جذاب

  • حکیمه فهیمی
  • ۵ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

به تازگی ریزر از لپتاپ جدید شرکتش به نام بلید استلث ۲۰۲۰ بدون برگزاری هیچگونه مراسمی و تنها از طریق گزارش مطبوعاتی رونمایی کرده است. این لپتاپ با نمایشگر ۱۳.۳ اینچی از کارت گرافیک قدرتمندتری نسبت به نسخه قبلی بهره می برد و برای افرادی که در جستجوی لپتاپ گیمینگ اقتصادی هستند می تواند گزینه مناسی باشد. با بررسی ریزر بلید استلث ۲۰۲۰ همراه ما باشید.

نسخه جدید لپتاپ ریزر بلید استلث ۲۰۲۰ با نمایشگر ۱۳. ۳ اینچی و کارت گرافیک قدرتمندتر نسبت به مدل سال قبل، قیمت پایه ای برابر با ۱.۷۹۹ دلار دارد و بنابر اظهار رسمی ریزر قرار است این لپتاپ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به بازار ارائه شود. برای آشنایی بیشتر با ریزر بلید استلث ۲۰۲۰ در این مطلب به وارسی لپتاپ مذکور خواهیم پرداخت.

بررسی لپ تاپ گیمینگ ریزر بلید استلث ۲۰۲۰

کمپانی ریزر علاوه بر شناخته بودن در زمینه تولید لوازم جانبی در حال حاضر در تولید لپتاپ نیز یکی از بهترین شرکت ها می باشد و گفته شده این توانایی را دارد که بهترین لپ تاپ های گیمینگ قدرتمند را طراحی و تولید نماید. اخیرا این کمپانی بدون برپایی مراسمی خاص و تنها از طریق گزارشی مطبوعاتی از نسخه جدید لپ تاپ گیمینگ بلید استلث ۲۰۲۰ رونمایی کرد. برای افرادی که در جستجوی لپ تاپی گیمینگ با قیمت مقرون به صرفه هستند ریزر بلید استلث ۲۰۲۰ می تواند گزینه مناسبی باشد.

این لپتاپ با طراحی بسیار زیبا و خاص، قابلیت های بسیار جذابی را نیز با خود همراه دارد به طوری که علاقمندان به گیمینگ در اجرای بازی ها با مشکلی ربرو نخواهند شد. لپتاپ جدید ریزر با قیمت پایه ۱.۷۹۹ دلار از کارت گرافیک قدرتمندتر و نمایشگر ۱۳ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰P و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می برد و از لحاظ مشخصات فنی همانند سری های قبلی اش می باشد و گفته شده این شرکت قادر خواهد بود که برای بلید استلث ۲۰۲۰ فروش مناسبی را به ثبت برساند. در ادامه این مطلب به بررسی بیشتر ریزر بلید استلث ۲۰۲۰ می پردازیم.

مشخصات

  • قیمت پایه: ۱.۷۹۹/۹۹ دلار
  • ابعاد: ۱۵.۳*۲۱۰*۳۰۴.۶
  • وزن: ۱.۴۱ کیلوگرم
  • نمایشگر: ۱۳.۳ اینچی با وضوح ۱۰۸۰P
  • پردازنده مرکزی: ۴ هسته ای نسل دهمی Intel core i7- 1065G7
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 1650 Ti Max-Q
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: ۵۱۲ گیگابایت
  • باتری: ۵۳.۱ وات ساعت
  • *مشخصات ارائه شده مربوط به مدل Razer Blade Stealth 13 GTX 120Hz می باشد.

  •  آرون گروپس

سال گذشته کمپانی ریزر از لپتاپ بلید استلث ۱۳ رونمایی کرد که اولترابوکی بسیار خوب جهت اجرای بازی محسوب می شود. بلید استلث ۱۳ از پردازنده اینتل Core i7-1065G7 و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 بهره می برد که ترکیبی عالی را عرضه می دارد. بررسی ها نشان می دهد در سال جاری شرکت ریزر در لپتاپ جدید ۲۰۲۰ خود ترکیب سال قبل را به کار برده و از همان پردازنده قبلی استفاده کرده ولی در بخش گرافیکی ارتقا ایجاد کرده و سری Nvidia GeForce GTX 1650 Ti Max-Q را در این دستگاه به کار گرفته است. گفته می شود لپتاپ ریزر بلید استلث این توانایی را دارد که همه بازی های سنگین و گرافیکی را اجرا کند و گیمرها در اجرای بازی با مشکلی روبرو نخواهند شد.

این دستگاه حافظه رم ۱۶ گیگایابتی را به همراه دارد که در مقایسه با نسخه های قبلی تغییری نداشته و می توان گقت حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت و ۲ ترابایت حافظه اصلی از مزیت های بزرگ بلید استلث ۲۰۲۰ به حساب می آید. بررسی ها نشان می دهد لپتاپ ریزر بلید استلث از طراحی خاص و بسیار زیبایی بهره می برد. مهمترین تغییر در این لپتاپ مجهز بودن آن به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز می باشد و از این حیث نخستین اولترابوکی است که به این صفحه نمایش تجهیز شده است. نسخه های قبلی لپتاپ های ریزر بلید استلث همگی دارای نمایشگر ۶۰ هرتزی هستند. قابل ذکر است ریزر تصمیم دارد نسخه ویژه لپ تاپ جدیدش را با نمایشگر ۴K لمسی همراه سازد. این نسخه بر بازار تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارد. منظور از نرخ تازه سازی این است که نمایش محتواهای بصری و انیمیشن ها روان تر اجرا شود. به این ترتیب نرخ تازه سازی بیشتر تجربه گیمینگ لذت بخشی را به همراه خواهد داشت. طبق گفته ریزر، صفحه ۱۲۰ هرتزی به کرارفته در این دستگاه فضای رنگی sRGB را صددرصد پوشش می دهد.

نسخه معرفی شده سری بلید استلث در سال ۲۰۱۹ با تحسین کارشناسان روبرو شدکارشناسان عقیده داشتند که این لپ تاپ بسیار سبک قدرتمندترین لپ تاپ دنیا می باشد. بکاررفتن قطعاتی قوی در داخل بدنه نه چندان ضخیم بلید استلث ۲۰۱۹ دستاوردی مهم برای ریزر به شمار می رفت. دستگاهی که در بازار لپتاپ های گیمینگ حرفها برای گفتن دارد. لپ تاپ از تراشه قدرتمندی بهره می برد و قادر بود بازی هایی مانند overwatch را بدون مشکلی اجرا نماید. اما کارشناسان حوزه تکنولوژی براین عقیده بودند که این لپ تاپ برای اجرای بازی های سنگین مناسب نبوده و در اجرای بازی Destiny با لگ روبرو شده است. از این رو مدل جدید لپتاپ ریزر بلید استلث ۲۰۲۰ قدرتمندتر معرفی شد و ریزر امیدوار است این لپتاپ بهتر از قبل پاسخگوی نیاز گیمرها در اجرای بازی های سنگین باشد. پیشتر ذکر شد که بلید استلث ۲۰۲۰ از کارت گرافیک ارتقا یافته تری  با ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی  GDDR6 بهره می برد. باتوجه به مشاهدات و بررسی ها می توان ریزر بلید استلث ۲۰۲۰ را تحولی جدید در بازار لپ تاپ های گیمینگ خیلی سبک محسوب کرد که میان سرگرمی و عملکرد پردازشی تعادلی بی نقص به همراه دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *