دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با ۱۰ تا از معروف ترین موزه های جهان آشنا شوید

  • ساناز براتی
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در جهان مناطق دیدنی و جذابی وجود دارد که موزه ها یکی از این مکان ها هستند، موزه های پربازدید و معروفی در کشورهای مختلف وجود دارند که از معرفترین آنها می توان به موزه لوور پاریس، موزه اورسی، موزه ملی پرادو، موزه آرکوپولیس، موزه ملی بریتانیا و … اشاره کرد.

مکان های دیدنی بسیاری در جهان وجود دارند که موزه ها یکی از انواع این مکان ها می باشند. موزه در واقع به مکانی خاص گفته می شود که در آن مجموعه ای از آثار باستانی و صنعتی و همچنین اشیاء با ارزش مختلفی در معرض نمایش همگان قرار می گیرند.

معروف ترین موزه های موجود در جهان

موزه ها یکی از انواع جاذبه های گردشگری و دیدنی در کشورهای مختلف می باشند که در بیشتر آنها اشیاء مهم و با ارزشی نگهداری می شود. گونه های مختلفی از موزه در جهان وجود دارند که شامل مجموعه های بزرگ و یا موزه های کوچک و موزه ای خیلی خاص می شوند. موزه ها در انواع دسته های مختلف مانند هنرهای زیبا، هنر کاربردی، صنایع دستی، باستان شناسی، مردم شناسی، قوم شناسی، تاریخ، تاریخ فرهنگی، تاریخ نظانی، علم، فناوری، موزه کودک، نقشه، تاریخ طبیعی، سکه شناسی، گیاه شناسی، علوم طبیعی، تمبر شناسی و کاخ موزه وجود دارند. در این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ موزه که جزء معروف ترین موزه های جهان هستند آشنا سازیم.

 معروف ترین موزه های جهان ما

موزه اورسی در پاریس

موزه ی اورسی پاریس به عنوان اولین موزه در لیست موزه های برتر جهان قرار دارد. موزه ی اورسی در محل ایستگاه راه آهن قدیمی در ساحل غربی رود سن واقع شده است. ایستگاه قدیمی شهر پاریس در حال حاضر گالری هنری در شهر پاریس می باشد. این مکان را در ابتدا به منظور نمایشگاه جهانی ۱۹۰۰ ساخته بودند. این موزه توانایی رقابت با موزه لوور در پاریس را دارد و مجموعه ای از معروف ترین آثار هنر ملی امپرسیونیست و پست امپرسیونیست فرانسه و برخی از آثار نقاشی از استادان قدیمی قرن سیزدهم تا قرن هفدهم میلادی در آن وجود دارد و باعث شهرت و محبوبیت بیش از اندازه این موزه شده اند. علاوه بر آثار مشهوری که در موزه وجود دارد، آثاری از سبک های کمتر شناخته شده مثل سمبولیست، نقاشی نقطه نقطه و واقع گرایانه نیز در آن جود دارند. در موزه ی اورسی پاریس آثار هنرمندان مشهوری مانند پل سزان، کلود مونه و آگوست رنوآر وجود دارد.

بعضی از مشهور ترین موزه های جهان

موزه و بنای یادبود حملات یازده سپتامبر در نیویورک

موزه و بنای یادبود حملات یازده سپتامبر در شهر نیویورک و در مرکز شهر واقع شده است. این موزه به منظور نگه داری یاد کسانی ساخته شده که در حملات تروریستی یازده سپتامبر جان خود را از دست داده اند. این موزه نیز در لیست موزه های معروف در جان قرار دارد. موزه یادبود در مکان مرکز تجارت جهانی سابق تاسیس شده و در آن تصویر ها و آثار هنری بسیاری به نمایش گذاشته شده اند که داستان حملات یازده سپتامبر را نشان می دهند. استخر یادبودی در بیرون موزه و در مکان برج های دو قلوی سابق ساخته شده که بر روی آن نام افراد کشته شده در این حملات حکلاکی شده است. بازدید از موزه نیاز به تهیه بلیط و صرف هزینه دارد اما برای دیدن استخر نیازی به بلیط نیست و بازدید از استخر رایگان می باشد. این موزه خیلی شلوغ و پر بازدید است به همین دلیل برای دیدن آن بهتر است از قبل بلیط رزرو نمایید.

از مشهورترین موزه ها در جهان

  •  آرون گروپس

موزه متروپولین در نیویورک

موزه متروپولین نیویورک یا همان موزه کلان شهری هنر در نیویورک در لیست معروف ترین موزه های جهان در سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است و دارای آثار تاریخی ایران باستان و تاریخ اسلام  می باشد که در طول سال حدود ۴ میلیون بازدیدکننده دارد. قدیمی ترین آثار در این موزه در لندن به ۳۰۰ هزار سال تا ۷۷ هزار سال پیش مربوط می شود، از مهمترین آثار قدیمی موزه سنگ آتشزنه ی قدیمی است که در مصر کشف شد. همچنین در سال ۲۰۱۳ منشور کورش کبیر که در موزه بریتانیا نگهداری می شود در این موزه به نمایش در آمد و در معرض عموم قرار گرفت. این موزه پشت بام پنهانی دارد که به سمت پارک مرکزی نیویورک است. موزه متروپولین در میوزیم مایل نیویورک، در خیابان پنجم قرار گرفته است.

 معروف ترین موزه های موجود در جهان

موزه ی بریتانیا در لندن

موزه بریتانیا در شهر لندن، از قدیمی ترین و معروف ترین موزه های جهان می باشد که در طول ساز بیش از ۶ و نیم میلیون نفر بازدیده کننده دارد و مردم بسیاری از سراسر جهان برای دیدن این موزه به لندن سفر می کنند. همچنین موزه بریتانیا بزرگترین موزه در کشور انگلستان می باشد که اثار مختلف و متنوعی از کشورهای دیگر را در خود جای داده است. این موزه در سال ۱۷۵۳ تاسیس شده است و اولین موزه عمومی جهان می باشد. در این موزه یزرگ آثار مختلف باستانی، کتاب ها و نسخه های خطی قدیمی و همچنین آثار قوم شناسی زیادی وجود دارند. از جمله آثار مهم موجود در این موزه که مورد توجه همه می باشد سنگ روزتا می باشد، سنگ روزتا یا سنگ رشید سنگ نبشته ای از دوران مصر باستان است که نقش زیادی در پیشرفت و درک نوشتار هیروگلیف ایفا کرده است. مجموعه آثار دائمی در این موزه حدود ۸ میلیون اثر می باشد که تمامی قاره ها را شامل می شد و داستان فرهنگ مردمان مختلف را از ابتدا تا به امروز به نمایش گذاشته است.

مشهور ترین موزه های جهان

موزه ی ملی پرادو مادرید در اسپانیا

موزه ی ملی پرادو از معرف ترین موزه های جهان می باشد که در کنار دیگر موزه های مشهور قرار دارد. این موزه از شاهکارهای هنری اسپانیا محسوب می شود که در آن کاملترین مجموعه از آثار نقاشی دنیا وجود دارد. این موزه بهترین مجموعه های هنر اروپا در جهان محسوب می شود و در سال ۱۸۱۹ تاسیس شده است و سبک ساخت موزه نئوکلاسیک می باشد. امروزه حدود ۸۶۰۰ نقاشی و ۷۰۰ مجسمه در این موزه وجود دارد که بهترین و منسجم ترین مجموعه های هنری را شامل می شود. آثار بعضی از هنرمندان معرف اسپانیایی و نقاشان مهمی مثل گویا و ولاسکوئز نیز در این موزه به چشم می خورد.

 از معروف ترین موزه های جهان

موزه آکروپولیس در آتن لندن

موزه ی آکروپلیس که در شهر آتن در لندن قرار دارد، در دسته معروف ترین موزه های یونان و جهان قرار گرفته است و از شناخته ترین موزه ها می باشد. در این موزه در ابتدا در طبقه همکف با گالری of the Acropolis بر خور می کنیم. این گالری شامل اشیاء و راه های پنهانی آکروپولیس است که در آنجا کشف شده است و بعلاوه در آن اشیا و ابزارهای مورد استفاده مردم آتن در زندگی روزمره شان در گذشته وجود دارد. در طبقه اول موزه که ارتفاعی ۹ متری دارد گالری بایگانی در بخش خای شرقی و غربی دیده می شود. این موزه بر روی آثار آکروپولیس تمرکز داشته و اثرهایی از عصر برنز یونان تا امپراتوری روم و امپراتوری بیزانس در آن وجود دارد.

 معروف ترین موزه ها در جهان

موزه ی لوور پاریس

موزه ی لوور شناخته ترین موزه هنری در شهر پاریس می باشد. این موزه در سال ۱۷۹۳ با مجموعه ای تشکیل شده از ۵۳۷ تابلو نقاشی و ۱۸۴ آثار هنری افتتاح شد و بر روی عموم با شد. موزه لوور هر روزه بر آثار خود افزوده است و تا به امروز با داشتن ۱۰ میلیون بازدید کننده در سال به پربازدیدکننده موزه در جهان معروف می باشد. در حال حاضر این موزه مساحتی حدود ۷۳ هزار متر مربع دارد و بیشتر از ۳۵ هزار تابلو نقاشی، مجسمه و تندیس و آثار هنری دارد. سالها طول خواهد کشید تا بتوان تمام آثاری که در این موزه وجود دارد را دید. از جمله آثار مهم این موزه تبلوی مونالیزا از لئورنادو داوینچی می باشد، همچنین مجموعه شگفت انگیزی از هنر ایتالیا در دوره رنسانس نیز در این موزه وجود دارد. ورودی هرمی مدرن این موزه توسط آی.ام.پی معمار آمریکایی چینی تبار طراحی گشته است.

 از مشهورترین ترین موزه های جهان

موزه ی ملی مردم شناسی مکزیکوسیتی در مکزیک

موزه ی ملی مردم شناسی مکزوسیتی در کشور مکزیک یکی از مزه های مشهور است که در آن آثار باستانی و مردم شناسی برجسته ای از دوره پیشاکلمبی مکزیک در معرض نمایش قرار گرفته است. پیشاکلمبی دوره از تاریخ آمریکا ست که در آن هنوز مردو اروپا به این قاره راه نیافته بودند. از مهمترین آثار موجود در این موزه سنگ خورشید و همچنین مجسمه آزتک می باشند که مربوط به دوره پیشاکلمبی مکزیک هستند.

از مشهورترین ترین موزه های جهان

موزه بقایای جنگ شهر هوشی مین در ویتنام

یکی دیگر از معروف ترین موزه های جهان موزه بقایای جنگ در ویتنام می باشد که مهمترین اثر این موزه یک هلیکوپتر از ارتش آمریکا می باشد. همچنین در این موزه با کمک اشیا و تصاویر مختلفی که بیشتر آنها ناراحت کننده می باشد جنگ هوشی مین به نمایش در آمده در این موزه همچنین می توان به گیوتینی اشاره نمود که فرانسوی ها آن را به ویتنام آورده بودند.

 از انواع معروف ترین موزه های جهان

موزه ی ملی جنگ جهانی دوم نیواورلئال در ایالت لوئیزیانا

موزه ی ملی جنگ جهانی دوم نیواورلئال در ایالت لوئیزیانا در امریکا قرار دارد که در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است. این موزه بتنی و شیشه ای آثار مختلفی از جنگ جهانی دوم را در قالب فیلم های ۴ بعدی، هواپیماهای جنگی و گالری دائمی را در خود جای داده که نقش آمریکا را در جنگ جهانی دوم بررسی می کند. اگر به تاریخ معاصر جهان و جنگ جهانی دوم توجه دارید حتما این موزه را ببینید، در این موزه دخالت آمریکا در جنگ از زبان بیش از ۷ هزار سرباز آورده شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *