دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زمان مناسب ازدواج مجدد چه موقع است؟

  • مریم صبوری
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در رابطه با زمان مناسب برای ازدواج مجدد باید گفت تا وقتی که فرد بعد از جدایی به بازسازی عاطفی و شناختی نرسد اقدام به ازدواج دوباره کند اشتباه است و با شکست روبرو می شود. که بازسازی روانی با کنار آمدن با کنار آمدن مسئله جدایی امری مهم تلقی می شود.

تخریب خانه ای که با هزار امید و آرزو ساخته شده زن و مرد جوان را در راه جدیدی از زندگی قرار می دهد. می توان گفت از رایج ترین مشکلاتی که پس از طلاق به وجود می آید چالش در تصمیم گیری برای ازدواج دوم و نداشتن اعتماد به نفس برای یک انتخاب صحیح و سالم همسر و ترس از شکست دوباره زندگی است. خیلی از کسانی که بار اول در زندگی شکست می خورند اغلب به دنبال ایراد و نقص های همسر سابق شان هستند. آن ها کمتر به سهم و نقش خود و آن چه که کم و کسر در زندگی و همسر قبلی گذاشتند فکر می کنند. این افراد با مظلوم نمایی نقش قربانی را بازی می کنند که همین مسئله موجب اشتباه دوباره در انتخاب همسر جدید می شود.

زمان مناسب ازدواج مجدد چه وقت است؟

زمان مناسب ازدواج مجدد چه موقع است؟

هنگامی که زندگی مشترک زن و شوهر به جدایی و بن بست می رسد یا یکی از آن ها در حادثه ای جانش را از دست می دهد. بعد از گذشت زمان تصمیم به ازدواج دوباره می گیرند که در بعضی ها در این ازدواج پیروز و در برخی مواقع با مشکل روبرو می شوند. در زمانی که شخص بعد از فوت همسر یا طلاق تصمیم به ازدواج تازه می گیرد امکان این که از چاه به چاله دیگر بیوفتد وجود دارد که در مواقعی جبران این اشتباه ممکن نیست و او برای تحت فشار روحی دیگران و حرف و حدیث آن ها این اشتباه را می کند. حالا ما در این مقاله می خواهیم زمان مناسب ازدواج مجدد را برای راهنمایی شما عزیزان به اشتراک بگذاریم با ما همراه باشید.

ازدواج دوباره پس از جدایی

  • اعتماد از دست رفته

در مرحله اول افرادی که از همسر خود طلاق گرفته اند با توجه به حوادث تلخی که برای آن ها اتفاق می افتد نسبت به محیط پیرامون و اطرافیان خود با مشکل بی اعتمادی روبرو می شوند. آن ها در هنگامی که تصمیم به ازدواج دوباره دارند به راحتی نمی توانند به همسر دوم اعتماد کنند و با وجود این که به دنبال جا امنی هستند برای زندگی آینده خود این اعتماد موجب به وجود آمدن مشکلات زندگی آن ها خواهد شد.

ازدواج دوباره پس از جدایی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در حال حاضر ما با خانم بیست و هشت ساله ای هستیم که دو سال است طلاق گرفته با وجود تجربیات تلخی که داشته نمی تواند به شخص دیگری اعتماد کند. به گفته او خانم هایی که مطلقه هستند یا به نحوی از زندگی شان جدا شدند زمان زیادی می برد تا بتوانند به کس جدیدی اعتماد کنند. اعتماد کردن به همسر در خصوص ازدواج مجدد از اهمیت بالایی برخوردار است تا فرد بتواند خود را با شرایط وفق دهد. به گفته روانشناسان طلاق در زندگی هر شخصی می تواند او را نسبت به جنس مخالف در برخورد اعتماد به او صدمه وارد کند. جبران این لطمه که از گذشته مدت زمانی را می خواهد او را تا ۱ سال در مورد افراد مختلف او را به یک اندازه نگه می دارد. طبق نظر روانشناس: کسی که طلاق می گیرد و یک تجربه تلخی داشته از این می ترسد که باز هم دچار حادثه تلخ شود او برای این که بتواند تصمیم به ازدواج دوباره بگیرد نیاز دارد آماده شود پس محتاج به وقت و زمان است.

مناسب ترین وقت ازدواج دوباره

  • فراموشی زندگی قبلی

زمانی که فرد به شکل قانونی از همسرش جدا شده برای این که بتواند زندگی جدید سالم و بدون آسیبی را شروع کند. باید زندگی سابق خود را فراموش کند تا زندگی بعدی اش با دوام و استحکام باشد. فکر و خیال خاطرات یادآوری شده احتمال این که فرد به زندگی گذشته خود برگردد در ذهن او دچار پیامد های ناگواری می شود او باید به نحوی پرونده گذشته خود را ببندد.

طبق گفته های بانوی سی و دو ساله ای که حدود ده سال است از همسرش جدا شده می گوید اگر به زندگی قبلی ام برگردم بسیار اشتباهی کردم چون وقت و زمان زیادی را برای فراموشی سپری کرده ام و این کار راحتی نبوده است. در این مدت با اتفاقات آزار دهنده و تلخی دست و پنجه نرم کرده ام تا از خاطرم برود.

ازدواج مجدد و مسئله قانونی و روانی

دوباره کی می شود ازدواج کرد؟

در این جا می توان گفت زمان مناسب ازدواج مجدد هنگامی است که جدایی رخ داد بعد از پایان یک عده که زن از لحاظ شرعی می تواند ازدواج کند طبق قانون و عرف و روانشناسی بهتر است مدتی را زن و مرد در جدایی عاطفی به سر ببرند. در هنگامی که طلاق به یکباره اتفاق می افتد از لحاظ روحی و روانی آن ها چون درگیر این مسئله هستند بین شش تا یک سال نیاز است وارد زندگی جدیدی نشوند. البته این موضوع بر حسب شخص به شخص دیگر متفاوت بوده و فرق دارد.

زمان مناسب ازدواج مجدد چه موقع است؟

ده گام برای ازدواج با زنان یا مردان بیوه

  1. گذشته را بپذیرید.
  2. قبول کنید که در زندگی شما سه قلب وجود دارد.
  3. از این که از دیگران کمک بخواهید نهراسید.
  4. با اعضا خانواده مرحوم همدلی و همراهی کنید.
  5. اجازه ندهید افکار منفی گذشته باعث نا امنی ذهنی شما شود.
  6. نباید اجازه دهید بی توجهی به اشیا و وسایل همسر قبلی تان (مرحوم) شما را در مسیر نادرستی قرار دهد.
  7. در رابطه با خاطرات غم انگیز و دردناک مهربان باشید.
  8. با حس همکاری و ملایمت حد و مرز خود را تعیین کنید.
  9. درباره مراحل غم و اندوه تحقیق کنید و پیامد هایش را بسنجید.
  10. در لحظه زندگی کنید و برای آینده ارزش قائل باشید.

زمان مناسب ازدواج مجدد چه وقت است؟

حرف آخر در رابطه با زمان مناسب ازدواج مجدد

یکی از تجربه های تلخ در زندگی مشترک طلاق است که ریشه آن باید شناسایی و تحلیل شود. باید مهارتی آموخت تا به شخص کمک کند فرد را هر چه بهتر به سوی تکامل خودشناسی برساند و برای زندگی و هدف آینده خود اولویت و برنامه داشته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *