دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه پودر سیر خانگی طعم دهنده عالی با خاصیت فراوان

  • مریم صبوری
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

سیر گیاهی پر استفاده در امور آشپزی است که در بیشتر غذاهای ما ایرانیان نقش موثری دارد. به همین جهت ما یک روشی آسان برای طرز تهیه پودر سیر خانگی را با نکاتش به شما آموزش می دهیم تا غذاهایی دلچسب با طعم فوق العاده را تهیه و سرو نمایید.

جدای از آن که سیر از خاصیت فراوانی بهره می گیرد پودر آن از طعم دهنده های عالی است که مزه فوق العاده ای به غذا می دهد. این چاشنی خوشمزه با عطری که دارد در اغلب غذاها کاربرد دارد و می تواند او را با کیفیت تر در مزه جلوه دهد. این ادویه همچون پودر پیاز و پودر گوجه فرنگی را بیشتر به شکل آماده و بازاری تهیه می کنیم که اصلا قابل مقایسه با نوع خانگی آن نیست در همین جهت ما در این مقاله می خواهیم طرز تهیه پودر سیر خانگی را در منزل آموزش دهیم با ما همراه باشید.

دسنور ساخت پودر سیر در منزل

آموزش طرز تهیه پودر سیر خانگی

اگر در غذاهایتان از پودر سیر استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم از نوع بازاری آن نخرید که اصلا خالص نیست و طعم اصیلی نمی دهد. با روشی آسان می توانید در منزل به آسانی پودر سیر آماده کنید و در غذاهای ایرانی به کار ببرید. این ادویه خوشمزه را می توان در غذاهایی از قبیل؛ انواع خورشت، رولت گوشت، برخی خوراک ها، انواع کوکوها و طعم دادن گوشت استفاده کرد. ما نحوه تهیه پودر سیر خانگی را به شما عزیزان آموزش می دهیم تا به راحتی و بهداشتی و بدون دغدغه ای آن را تمیز و با اطمینان درست کنید.

طرز تهیه پودر سیر خانگی بهداشتی

در ابتدا برای پوست کردن آسان تر سیر آن ها به مدت چند دقیقه در آب بخیسانید، سپس پوست شان به راحتی کنده می شود.

بعد از این که پوست سیر را جدا کردید برای خشک کردن آن ها دو را وجود دارد که اول باید سیر را به صورت حلقه ایی برش دهید. به شکل نازک و ورقه ای که در آمد بر روی پارچه ای تمیز پهن کنید و زیر نور آفتاب بگذارید تا کامل خشک شود.

  •  آرون گروپس

دوم اگر در جایی زندگی می کنید که هوای آلوده ایی دارد می توانید سیر های ورقه ای و حلقه ایی را در کف سینی آلومینیومی یا فر پهن کنید و بر روی بخاری یا داخل فر تا مدت دو ساعت قرار دهید. شما باید در این مدت آن ها را زیر و رو کنید تا به سینی نچسبد و یا نسوزد که بستگی به ضخامت برش سیر ها دارد. آن ها را تکه کنید اگر خشک بودن که آماده هستند.

دسنور ساخت پودر سیر در منزل

حالا که سیر های ورقه ای خشک شدن نوبت درست کردن پودرش است که آن هم دو راه وجود دارد. در روش اول می توانید همه سیر های حلقه ای خشک را به یکباره درون مخلوط کن یا غذا ساز بریزید و پودر کنید.

یا در روش دوم که ورقه های سیر را در کیسه ای خشک در جای خنک قرار داده و موقع مصرف مقداری از آن را درون آسیاب نرم کنید و مصرف نمایید. که این روش دوم عطر و طعم بهتر و قوی تری به غذا می دهد.

برای نگهداری آن ها را درون قوطی شیشه ای ریخته و به دور از رطوبت و در فضایی خشک و خنک مثل: یخچال نگهداری شود تا کیفیتش از بین نرود.

طرز تهیه پودر سیر خانگی سالم و تمیز

نکات مهم تهیه پودرسیر

  • برای خشک کردن حلقه های سیر در ماکروویو بهتر است دمای او را پایین بیاورید و مدتش را بیشتر کنید تا پودر سیر روشن تر و جذاب تری داشته باشید.
  • شما می توانید برای خشک کردن ورقه های سیر به جای استفاده از فر آن ها را درون تابه بچینید با استفاده از شعله پایین در شعله پخش کن یا روی سماور استفاده نمایید.
  • در طرز تهیه پودر سیر خانگی ابتدا آن ها را داخل فریزر بگذارید تا گازهای شان خارج شود بعد پوستشان را بگیرید.
  • سیر خشک شده یا پودر آن را در جای خنک و خشک بگذارید تا زحماتتان از بین نرود و مرطوب نشود.
  • در هنگام آسیاب کردن سیرها مقداری نمک به پودر بی افزایید تا رطوبت آن را بگیرد. نمک کمک می کند تا پودر سیر به هم نچسبد و سفت نشود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *