دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با بهترین دیدنی های جوانرود آشنا شوید

  • محدثه خاکشور
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

با دیدنی های جوانرود یکی از شهرستان های استان کرمانشاه در این مقاله آشنا شوید، جوانرود که به عنوان یکی از قطب های گردشگری در غرب کشور شناخته می شود، قطعا انتخابی بینظیر برای توریست ها محسوب می گردد.

شهرستان جوانرود واقع در استان کرمانشاه با آب و هوایی خوش می باشد که از نظر جایگاه جغرافیایی ارزشمند و مهم می باشد که هرساله به دلیل این آب و هوای خوب و همچنین دارا بودن چشم اندازهای دیدنی میزبان گردشگران زیادی است.

استان کرمانشاه بر اساس تقسیمات کشوری حال حاضر دارای ۱۴ شهرستان، ۳۱ مرکز شهری، ۸۶ دهستان، و ۲۷۹۳ روستا است که این استان از سمت جنوب با ایلام و لرستان، از شمال با استان کردستان، غرب با کشور عراق و از شرق با استان همدان همسایه است. یکی از شهرستان های مهم این استان شهرستان جوانرود می باشد که پیوسته با توجه قبیله ها مخصوصا طایفه های کرد قرار گرفته است.

جغرافیای جوانرود

جوانرود نام یکی از شهرستان های استان کرمانشاه می باشد که در غرب کشور ایران واقع شده است که مرکز آن شهر جوانرود بوده همسایگی با کرمانشاه از سمت جنوب شرق، با پاوه از سمت شمال، با سر پل ذهاب از سمت جنوب غرب و با عراق از سمت غرب دارد.

دیدنی های شهرستان جوانرود در کرمانشاه

آب و هوای جوانرود

جوانرود دارای آب و هوایی معتدل کوهستانی می باشد که از نظر مطبوع بودن آب و هوا در استان کرمانشاه زبانزد است، این شهر در میان یک دره قرار گرفته است که از سمت شمال با دیواره ای از کوه شاهو پوشش یافته است.

طبق آمار انجام شده در سال ۱۳۹۵ شهرستان جوانرود دارای ۷۵۱۶۹ نفر جمعیت است که مردمانی مهربان و برخوردار از فرهنگ دارد. اهالی این شهر اهل سنت و شافعی بوده که زبان سخن گفتن آنها کردی و با لهجه جافی سورانی می باشد.

آشنایی با مکان های دیدنی جوانرود و سراب های آن

  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی جوانرود

شهرستان جوانرود دارای آثار تاریخی، توریستی و باستانی زیادی می باشد که شامل جاذبه های دیدنی و طبیعی زیبا و خاص مانند مکانهای تفریحی، چشمه های پرآب و … بوده و به واسطه همین آثار و همچنین آب و هوایی دلچسب در طی سال های جدید از قطب های اصلی و پراهمیت صنعت توریستی در غرب کشور ایران شناخته شده است. به طوری که هر ساله بالغ بر ۱ میلیون توریست مهمان این شهرستان می شوند. در ادامه بیشتر با جاذبه های دیدنی جوانرود آشنا می شوید.

غار قوری قلعه

در فاصله تقریبا ۱۵ کیلومتری شهر جوانرود و در پایین کوه شاهو و مسلط به جاده روانسر – پاوه غار طولانی قوری قلعه قرار گرفته است، این غار که در مجاورت روستای قوری قلعه واقع شده قدمتی ۶۵ میلیون ساله دارد که تاریخ آن را بسیار غنی نموده است.

بازدید زا جاذبه های دیدنی و جذاب جوانرود

 

منطقه سفید برگ

سفید برگ از جمله ۵۰ ناحیه ممتاز توریستی و از دیدنی های کرمانشاه می باشد که در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال غربی جوانرود واقع شده که به دلیل داشتن جاذبه های منحصر به فردی مانند رودخانه های پرآب، استخرهای پرورش ماهی و همچنین طبیعت دست نخورده از انتخاب های اصلی گردشگران محسوب می شود، ماهی کباب سفید برگ با طعمی لذیذ و دوست داشتنی را نیز می توان در میان این جذابیت های فوق العاده برای بازدیدکنندگان به شمار آورد.

آشنایی با دیدنی های جوانرود در استان کرمانشاه

پارک های ماپریس و هلانیه

یکی از دیدنی های جوانرود پارک های خارق العاده ماپریس و هلانیه می باشند که در شمال این شهر قرار گرفته اند، پارک زیبای هلانیه و در ادامه آن پارک زیبا و کوهستانی ماپریس منظره ای جذاب را بوجود آورده است که دو چشم انداز متفاوت از شهر جوانرود و از سمت دیگر ارتفاعات شگفت انگیز کوه شاهو را برای گردشگران به نمایش می گذارد.

آشنایی با مکانهای دیدنی و زیبای جوانرود

باغستان بیله ای

در فاصله ۱۰ کیلومتری جوانرود و در مجاورت آبادی چشمه میران، باغستان بیله ای قرار گرفته که با کوه شاهو نیز قرابت و همسایگی دارد و بر اساس همین جای گیری و دارا بودن منظره های طبیعی و آب و هوایی خوب مورد توجه گردشگران قرار گرفته و خواهد گرفت.

بازدید از جاذبه های دیدنی و تماشایی جوانرود

مناطق زیبای شبانکاره

شبانکاره منطقه ای تفریحی و توریستی واقع در دامنه ی بلندی های شاهو است که دارای جاده تفریحی شاهو، باغ های بسیار، غار کاوات و چشمه های آن می باشد که وجود غذاخوری های سنتی بینظیری که در میانه راه ایجاد شده و با آب و هوای فوق العاده ای که دارد میزبان گردشگران زیادی از قسمت های مختلف کشور می باشد. قابل ذکر است که آب شهرستان جوانرود نیز به وسیله ی چشمه های پرآب غار کاوات واقع در این روستا تامین می گردد.

بازدید از مکانهای دیدنی و خارق العاده شهرستان جوانرود

بازارچه مرزی

در کنار این همه زیبایی و جذابیت که موجب شده این شهر حال و هوایی خاص به خود گرفته و به مکانی تفریحی و گردشگری تبدیل شود، شاید بتوان یکی دیگر از علل این محبوبیت را که قطعا از اهمیت بالایی برخوردار است را موضوع امنیت آن دانست، این شهر که به داشتن مردمانی مهربان و دارای فرهنگ بالا شناخته می شود که موجب شده تا این شهر علاوه بر مورد توجه بودن در زمینه تفریحی و گردشگری، از لحاظ خرید نیز مورد توجه قرار گیرد.

در جوانرود بازارچه ای وجود دارد که کالاهای متعدد بسیاری را با کیفیت و تنوع محصولی فراوان را برای عرضه به بازدیدکنندگان و متقاضیان فراهم نموده است، این بازارچه دارای ۴ بازار در خیابان های ابن سینا، کردستان، سیل بند شمالی و مقابل بیمارستان حضرت رسول(ص) شهرستان جوانرود می باشد.

معرفی از جاذبه های دیدنی و خارق العاده جوانرود

کچل آباد و شیخ الکرم

در ۵ کیلومتری شهرستان جوانرود و در راه منطقه سفید برگ کچل آباد قرار گرفته است که راه جاده ای و تپه های آن مکان ایده آل و مناسبی برای اهالی همان منطقه و توریست ها باشد که برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت به این مکان سفر می کنند.

آشنایی با جاذبه های دیدنی و تماشایی جوانرود

سراب سرود

در فاصله ۸ کیلومتری شهر جوانرود و در جاده ی جوانرود – روانسر، سراب سرود واقع شده است که این مکان تفریحی و گردشگری رودی گوارا و دارای آب فراوان، همچنین درخت های بسیار دارد و میزبان توریست های متعددی از قسمت های مختلف کشور می باشد

آشنایی با دیدنی های شهرستان جوانرود در کرمانشاه

سراب بالاخانی

شروینه یکی دیگر از دیدنی های جوانرود می باشد که در واقع مکانی تفریحی با باغ های بسیار بوده که در بخش غربی خود سراب بالاخانی را جای داده است که منطقه ای بکر و زیبا می باشد، که می تواند لحظات خوشی را برای گردشگران فراهم آورد.

بازدید از چشم اندازهای دیدنی شهرستان جوانرود

در این مقاله شما عزیزان علاقه مند به صنعت گردشگری و مناطق دیدنی کشور عزیزمان، را با یکی دیگر از مکان های جذاب ایران آشنا ساختیم. حتما شهرستان جوانرود و دیدنی های آن واقع در استان کرمانشاه در صورت امکان بازدید کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *