دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش غیر فعال کردن آپدیت ویندوز در ویندوز ۷ و ۱۰

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

اگر ویندوز کرک شده روی سیستم شما نصب است اجازه ندهید که آپدیت های ویندوز به طور اتوماتیک دانلود و نصب شون چرا هم در کرک اختلال ایجاد شده و هم مصرف حجم اینترنت افزایش می یابد. از این رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه غیر فعال کردن آپدیت ویندوز های ۷ و ۱۰ آشنا سازیم.  

توصیه می شود پس از نصب ویندوز کرک شده فوری آپدیت اتوماتیک آن را غیر فعال کنید چرا که در غیر این صورت آپدیت های خودکار ویندوز زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد به ویژه که تایم خاموش شدن سیستم نیز طولانی تر می شود.

آشنایی با نحوه غیر فعال کردن آپدیت ویندوزهای ۷ و ۱۰    

شرکت مایکروسافت به طور مداوم برای سیستم عامل ویندوز، آپدیت های جدیدی را منتشر می سازد که این آپدیت ها به طور خودکار در هر رایانه ای قابل دانلود و نصب می باشد ولی نصب شدن اتوماتیک این آپدیت ها در شرایطی مشکل ساز می شود به طور مثال چون اکثر کاربران ایرانی از نسخه های کرک شده سیستم عامل ویندوز بهره می گیرند عملا آپدیت شدن اتومات آن موجب بروز اختلال در کرک می گردد. بعلاوه نصب خودکار آپدیت های ویندوز حجم بسته اینترنتی را به طرز محسوسی مصرف نموده و موجب افزایش مقدار مصرف آن می شود. از این رو دانلود و نصب شدن اتوماتیک آپدیت های  ویندوز ممکن است در بیشتر  مواقع آزاردهنده باشد. برای رهایی از این مشکل باید این آپدیت ها را غیر فعال کرد. در ادامه این مطلب با نحوه غیرفعال کردن آپدیت ویندوز ۷ و ۱۰ آشنا خواهید شد.

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۷

۱. ابتدا به منوی استارت بروید و عبارت windows update را تایپ نمایید.

۲. سپس در پنجره باز شده روی گزینه change setting کلیک کنید.

۳. در ادامه از منوی کشویی Important Update گزینه…Never Check for update را انتخاب نموده و تیک دو گزینه پایین را برداشته و در پایان بر روی ok کلیک کنید.

  •  آرون گروپس

۴. شما موفق شدید آپدیت اتوماتیک ویندوز ۷ خود را غیر فعال نمایید.

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز ۱۰

روش اول: توسط Windows Update

۱. ابتدا  به کنترل پنل رفته و با کلیک بر روی Administrative Tools به بخش Services بروید.

۲. روش ساده‌تری برای دسترسی به بخش Services (سرویس‌های ویندوز) این است که دکمه های پنجره و R را همزمان فشار داده تا پنجره RUN را باز شود. سپس در این پنجره عبارت services.msc را انتخاب نمایید.

۳. در پنجره نمایش داده شده  Windows Update را جستجو کرده و روی آن راست کلیک نمایید سپس گزینه Properties را انتخاب کنید.

۴. حالا در قسمت startup type گزینه disable را انتخاب نمایید.

نکته:

این تصور اشتباه است که با راست کلیک روی گزینه Windows Update و انتخاب آیکون Stop آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ برای همیشه غیر فعال می شود چرا که با ری استارت شدن سیستم مجددا همه چیز به حالت اول برگشته و آپدیت اتوماتیک دوباره فعال می گردد.

روش دوم: توسط حالت Metered

این روش برای شرایطی است که با محدودیت اینترنت موقع اتصال به یک کانکشن (به طور مثال زمان اتصال به اینترنت موبایل) رو برو هستید. در این حالت می توانید از وضعیت metered برای همان کانکشن استفاده نمایید. در نتیجه موقعی که با آن کانکشن به اینترنت متصل می شوید، ویندوز به طور خودکار آپدیتی را دانلود نمی کند. برای اینکه وضعیت یک کانکشن در حالت metered قرار دهید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا به کانکشن مد نظر خود متصل شوید.

۲. سپس به قسمت Setting  رفته و  گزینه Internet & Network را انتخاب نمایید.

۳. در ادامه روی گزینه Advaned Option کلیک کنید.

۴. سپس گزینه Set as metered connection را در حالت on قرار دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *