دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه فراری دادن پشه ها با ترفندهای ساده خانگی

  • ساناز براتی
  • ۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

برای فراری دادن پشه ها روش های مختلفی مثل استفاده از برخی گیاهان یا روغن های گیاهی وجود دارد که کاملا بی خطر بوده و می توانید به سادگی از آن ها استفاده نمایید.

پشه ها حشراتی هستند که همیشه در خانه ها دیده می شوند، به همین دلیل از آنها با عنوان حشرات خانگی یاد می شود. روش های مختلفی وجود دارند که می توانید به راحتی از شر این حشرات مزاحم راحت شوید.

روش های فراری دادن پشه ها

پشه ها حشرات مزاحمی هستند که خیلی راحت از درب ها و پنجره ها وارد فضای خانه می شوند و هیچ وقت قصد ترک خانه را ندارند. در این صورت مزاحمت آنها شروع می شود و باعث مشکلاتی برای اهل خانه خواهند شد. برای رهای از شر مزاحمت های این حشرات و فراری دادن آنها از فضای خانه ترفندهای مختلفی وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

استفاده از گیاهان برای فرار پشه ها

استفاده از اسپری زنجبیل

زنجبیل گیاهی است با رایحه بسیار زیاد و قوی که بسیار آزار دهنده برای پشه ها می باشد. برای فراری دادن پشه ها می توانید از اسپری زنجبیل استفاده کنید. این روش در آزمایشی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که روشی مناسب برای از بین برده پشه می باشد. برای محیا کردن اسپری زنجبیل مقداری از پودر زنجبیل خشک شده را با ۳ تا ۴ فنجان آب مخلوط کنید و به خوبی تکان دهید تا ترکیب شود. مواد را بر روی سقف، سیم برق و مکان هایی که احتمال نشستن پشه بر روی آنجا وجود دارد اسپری نمایید تا از پشه ها خلاص شوید. از این اسپری همچنین می توانید بر روی گیاهان برای خلاص شدن از پشه در فضاهای باز استفاده نمایید.

فراری دادن پشه ها با زنجبیل

ریحان برای رهایی از پشه

ریحان گیاهی خوش عطر و پر خاصیت است که در آشپزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و طعم خوشی را به غذا می دهد. بوی ریحان شاید برای انسان ها لذت بخش و خوش باشد اما برای حشرات برعکس عمل می کند و حشرات میوه و پشه های خانگی با بوی ریحان از بین می روند و دفع می شوند، زیرا تنفس بوی این گیاه برای آنها سخت و مشکل می باشد. با پرورش ریحان در خانه یا حیاط می توانید حشرات را دور نگه دارید. همچنین می توانید برگ ریحان را جوشانده و آن را در منزل اسپری کنید.

راه هایی برای دور کردن پشه ها

  •  آرون گروپس

استفاده از فلفل تند

فلفل تند دقیقا مانند زنجبیل با بوی تند خود باعث دور نگه داشتن حشرات و پشه ها می شود. وقتی پشه به منطقه ای که فلفل تند در آن وجود دارد نزدیک شود به خاطر بوی که از فلفل تند پخش می شود به سختی نفس خواهند کشید و از بین می روند و فراری می شوند. از اسپری فلفل تند در داخل خانه یا باغ خود استفاده کنید تا حشرات موذی مثل پشه دور شوند و یکبار برای همیشه از آنها خلاص شوید. برای درست کردن این اسپری به دو تا سه عدد فلفل تند و مقداری آب نیاز است. فلفل را در مخلوط کن خمیر کنید و به آن آب را اضافه نمایید و مخلوط را داخل شیشه ای که راه نفوذی نداشته باشد بریزید و از آن به شکل اسپری استفاده کنید.

استفاده از برخی روغن های گیاهی برای فرار پشه ها

اسپری روغن گیاهی برای دور نمودن پشه

از روغن های گیاهی مختلفی می توانید برای رهایی از پشه ها در فضای خانه و بیرون استفاده کنید. وقتی گیاهی باعث دفع حشرات شود مسلما روغن آن نیز باعث دفع حشره خواهد شد. روغن های گیاهی عطر شبیه به خود گیاه در فضا منتشر می کنند و می توانند پشه ها را دور نگه دارند. برای تهیه این اسپری حدود ۱۰ قطره از روغن میخک، آویشن، روغن دارچین و روغن نعناع را به همراه دو فنجان آب در یک بطری اسپری مخلوط کنید و آن را در مکان هایی که احتمال رفت و آمد پشه وجود دارد اسپری نمایید. در مکان هایی مثل سطل زباله، مکان های دفع زباله و مکان های مرطوب از این اسپری استفاده کنید.

استفاده از پنکه برای دفع پشه ها

پنکه روش خانگی و موثری و راحتی برای فراری دادن پشه ها می باشد. باد وزیده شده از پنکه باعث می شو تا پشه در پرواز دچار مشکل شود و الگوی پروازش دچار مشکل شود، به همین دلیل پشه به طرف مسیری دیگر و بدون باد خواهد رفت تا بتواند به راحتی پرواز کند. از پنکه سقفی بالای سر خود استفاده کنید و یا پنکه خود را دقیقا در مکانی قرار دهید که حشرات معکوس پرواز می کنند.

روش های فراری دادن پشه ها

استفاده از سرکه ی سیب

سرکه سیب و استفاده از تله سرکه سیب باعث جذب حشرات می شود و شما می توانید این حشرات را در هر مکانی از بین ببرید. می توانید به سادگی این تله را درست کنید، این تله از سرکه و صابون ساخته می شود و به عنوان طعمه ای برای حشرات استفاده می شود. وقتی حشرات در محلول سرکه و صابون فرود بیایند، غرق شده و از بین می روند. با کمک تله سیب می توانید حشرات زیادی را که به سمت مواد غذایی شیرین جذب می شوند از بین ببرید.

استفاده از اکالیپتوس

مواد خانگی طبیعی بسیار بهتر از مواد شیمیایی عمل می کنند و کاملا بی خطر هستند. در گیاه اکالیپتوس موادی وجود دارد که در اثر مکیدن حشرات باعث نابودی آنها می شود. برای فراری دادن و نابود کردن پشه ها و دیگر حشرات می توانید اکالیپتوس را در خانه یا باغچه خود پرورش دهید و یا به راحتی یک اسپری اکالیپتوس بسازید و حشرات را دفع نمایید. برزای درست کردن اسپری ۲ فنجان آب را با ۲۵ قطره اکالیپتوس به خوبی مخلوط کنید و از آن در مکان هایی که می خواهید استفاده کنید، قبل از مصرف حتما بطری را کاملا تکان دهید.

فراری دادن پشه ها و حشرات

گل شمعدانی دافع پشه های خانگی

گل شمعدانی یک گیاه شگفت انگیز برای دور کردن حشرات می باشد و تقریبا در همه جا وجود دارد. از گلدان شمعدانی در خانه خود استفاده کنید تا پشه ها دور شوند. همچنین می توانید روغن اسانس شمعدانی را تهیه کنید و به شکل اسپری از آن استفاده نمایید. ۲۰ تا ۲۵ قطره روغن شمعدانی را در ۲ فنجان آب بریزید و مواد را در خانه اسپری نمایید تا از شر حشرات و پشه ها خلاص شوید.

استفاده از اسطوخودوس

اسطوخودوس یکی از گیاهان زیبایی است که می توانید در منزل نگه داری نمایید. رایحه محصور کننده این گیاه نوعی دافع حشرات است. همچنین از این گیاه می توانید برای ترمیم گزش حشرات از این گیاه و روغن آن استفاده نمایید. روغن اسطوخودوس نیز می تواند به شکل اسپری برای دور نگه داشتن حشرات و پشه ها استفاده شود. این روغن برای ۶ تا ۷ ساعت پشه ها را دفع می کند و بهتر از هر اسانس دیگری عمل می کند.

روش های دور نمودن پشه ها

استفاده از روغن درخت چای

برای پیشگیری از گزش حشرات می توانید از این روغن بر روی پوست خود استفاده کنید. برای استفاده از این روغن باید آن را به تنهایی استفاده نکنید زیرا باعث خشکی پوست خواهد شد. می توانید این روغن را به همراه روغن گلرنگ به پوست بمالید. در روشی دیگر می توانید از اسپری این روغن در منزل استفاده کنید و یا آن را به دستگاه بخور اضافه نمایید.

استفاده از تله شیشه ای

در این روش می توانید از یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی استفاده نمایید. مقداری عسل را در ظرف مورد نظر یا بطری بریزید و به کم نخ بطری را در مکان هایی که پشه ها پرواز می کنند آویزان کنید. دقت کنید که دهانه ظرف خیلی بزرگ نباشد. پشه ها با وارد شدن در بطری گیر کرده و در تله گرفتار خواهند شد.

راه هایی برای فراری دادن پشه ها

استفاده کردن از کافور

استفاده از کافور روش طبیعی دیگری برای رهایی از شر پشه ها می باشد. کافور بوی قویی مانند ریحان دارد و بوی آن برای فراری دادن پشه بسیار عالی می باشد.

نصب توری برای پنجره ها

همانطور که گفتیم درب های ورودی و پنجره ها محل ورود پشه ها به خانه هستند. با بسته نگه داشتن درب ها و نصب توری برای پنجره ها محل ورود آنها را ببندید تا از همان اول جلوی ورودشان به منزل را بگیرید.

روش هایی به منظور دور کردن پشه ها

سیر بخورید

خوردن سیر باعث می شود تا یک لایه نامرئی روی پوست شما تشکیل شود، که این لایه محافظتی در مقابل پشه ها می باشد. اگر دوست ندارید سیر بخورید از آب آن برای دفع پشه استفاده کنید. سیر را با مقداری آب مخلوط کنید و آن را در مکان های مختلف منزل اسپری کنید. مقدار آب باید حدودا ۵ برابر سیر باشد. از اسپری می توانید بر روی بدنتان اسپری کنید تا شما را نیش نزنند.

دور نمودن پشه ها

استفاده از نور زرد

نور سفید باعث جذب پشه ها می شود، ولی نور زرد نه تنها آنها را جذب نمی کند بلکه باعث فراری دادن پشه ها نیز خواهد شد. نور زرد همچنین بهترین نور برای مطالعه می باشد. با استفاده از نور زرد هم مصرف خود را پایین بیاورید و هم پشه ها را از محیط زندگی خود دور کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *