دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ساخت ریمل طبیعی با چند روش خانگی آسان

  • مریم صبوری
  • ۴ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

خیلی از خانم ها برای زیبایی مژه های خود از ریمل های صنعتی و کارخانه ای استفاده می کنند که این راه بسیار مضر بوده و به مرور زمان با کاهش مژه های خود روبرو می شوند. که ما در این مقاله برای شما همراهان عزیز راه حلی مفید در ارتباط با ساخت ریمل طبیعی آورده ایم که با وجود کم هزینه بودن آن موجب تقویت و پرپشتی و بلندی مژه هایتان می شود.

ریمل یکی از ابزارهای پرپشت کننده مژه هاست با موادی که دارد زیبایی دو چندانی به مو مژه ها می دهد. پس بهتر است او را در خانه تهیه نماییم و با مواد اصلی و روغن های گیاهی مفید و مغذی موجب تقویت مزه هایمان شویم. شما با درست کردن ریمل در منزل به راحتی می توانید مژه های بلند و با رشد عالی داشته باشید زیرا این مواد طبیعی موجب تحریک و تقویت آن ها می شود. که ما امروز در این مقاله از مجله آرگا به این بحث می پردازیم.

ساخت ریمل طبیعی خانگی

ساخت ریمل طبیعی در منزل

خانم هایی که به دنبال ریمل خوب و بدون ضرر هستند می توانند با ساخت ریمل طبیعی و خانگی با استفاده از روغن های گیاهی مژه های خود را تقویت کرده و موجب بلندی و پرپشتی اش شوند.

وسایل و مواد مورد نیاز برای تهیه ریمل

  • موم سویا یا عسل : نصف قاشق چای خوری
  • روغن نارگیل : ۱ قاشق چای خوری
  • ژل آلوئه ورا : ۳ تا ۴ قاشق چای خوری
  • روغن ویتامین E : یک قاشق چای خوری
  • زغال فعال : ۳ عدد کپسول
  • کیسه پلاستیکی : ۱ عدد
  • تیوپ ریمل تمیز : ۱ عدد

ساخت ریمل طبیعی در منزل

در مرحله اول باید به فکر تمیز کرده تیوپ ریمل باشیم که بعد ساخت ریمل خانگی او را داخلش بریزیم. قبل از این که آن را تمیز بشویید و خشک کنید اگر از یک تیوپ نو استفاده می کنید نیازی به او نخواهد بود. ولی برای پاک کردن درونش به شامپو بچه احتیاج داریم که به خاطر فرمولاسیون ملایمی که دارد برای تمیز کردن قلمو و داخل تیوپ مناسب می باشد.

در گام دوم باید مواد موم سویا یا عسل را با روغن های نارگیل و E را در کاسه ای ترکیب نماییم و هم بزنیم تا یکدست شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سپس برای ذوب کردن آن ها نیاز است کاسه را داخل آب داغ بگذاریم تا حرارت کاسه زیر آن موجب حل شدن مواد شود. نباید مواد را به شکل دستی هم بزنید صبر کنید تا خودش ذوب گردد.

در این مرحله باید محتویات داخل آلوئه ورا را خالی کرده که به صورت ژل است تا ۳ قاشق چایخوری و با مواد دیگر ترکیب کرد.

در گام پنجم با افزودن ۳ کپسول فعال زغال آن را بشکنید و داخل ترکیب مخلوط کنید.

سپس با استفاده از یک پاکت پلاستیکی کوچک مواد را درون آن بریزید و در انتهای آن را سوراخ کوچکی ایجاد کنید.

بعد محتویات درون پلاستیک را به داخل تیوپ ریمل انتقال دهید. چنان چه مواد درون پلاستیک وارد تیوپ نشد آن را با قلمو داخل تیوپ هل دهید تا جای فضای باز بیشتری باشد.

آموزش درست کردن ریمل

  • ریمل طبیعی برای تقویت مژه کم پشت

مواد لازم:

  1. روغن زیتون : ۱ یا ۲ قطره
  2. مغز بادام یا فندق یا گردو : ۱ قاشق غذاخوری

در ابتدا قوطی ریمل قبلی تان را تمیز کنید، سپس برای ساخت این ریمل نیاز داریم به مغز بادام یا فندق یا گردو، آن ها را خرد کرده و بعد بکوبید و با ۲ قطره روغن زیتون مخلوط کنید که استفاده آن برای افزایش نور چشم بسیار موثر است و مژه را تقویت می نماید. باید دقت کنید که روغن زیتون زیاد نشود چون شل شده و میریزد.

روش تهیه ریمل خوب

  • ریمل خانگی برای زیاد شدن مژه ها

مواد لازم:

  1. وازلین رنگ سفید : پانزده گرم
  2. روغن لاوندر : یک گرم
  3. روغن کرچک : چهار گرم
  4. روغن پوست گردو سبز : یک گرم

برای ساخت ریمل طبیعی نیاز است به پوست گردو تازه سبز، روغن کرچک، وازلین سفید رنگ و روغن لاوندر که همه این موارد را در ظرفی کوچک بلوری نشکن مخلوط می کنیم. در اول وازلین را داخل ظرف ریخته و روی حرارت غیر مستقیم می گذاریم تا موم ذوب شود. بعد روغن پوست گرد و کرچک و لاوندر را به آن می افزاییم و می گذاریم سرد شود. هر شب ۱ قطره را از این کرم پیش از خواب با انگشت به آرامی برروی مژه ها بمالید و ماساژ دهید. مالیدن این روغن تقویت کننده باعث می شود ریشه مژه های شما در قبل از ۲۰ روز پرشت و بلند و مشکی شود که به شکلی دیگر احتیاجی به زدن ریمل نداشته باشید.

ریمل طبیعی دست ساز

  • ریمل گیاهی موم و زیتون

مواد لازم:

  1. موم : نصف قاشق غذاخوری
  2. روغن زیتون : نصف قاشق غذاخوری
  3. مغز قلم گوسفند : یک قاشق غذاخوری

در ابتدا موم را با بخار آب جوش به صورت غیر مستقیم ذوب می کنیم، سپس مغز قلم را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. با هم زدن ترکیب روغن زیتون را کم کم به مخلوط داخل ظرفمان می افزاییم. بعد این که ریمل سرد شد در یک ظرف مخصوص ریمل تمیز شده از قبل نگهداری می نماییم.

خودتان ریمل مژه بسازید

  • ریمل کرچک برای استحکام مژه

مواد لازم:

  1. روغن کرچک : یک چهارم ظرف
  2. ویتامین E : یک دوم ظرف
  3. ژل آلوئه ورا : یک چهارم ظرف

برای شروع ساخت ریمل طبیعی ، ریمل یا لاک قدیمی تان را تمیز کرده و بشویید و این مواد را در داخلش بریزید. با استفاده از برس ریمل مواد را همه با هم مخلوط نمایید. سپس به مدت ۴۰ شب هر دفعه با برس بر روی مژه ها بمالید تا نتیجه فوق العاده آن را ببینید. روغن کرچک برای ضخیم کردن مژه ها خوب است، ژل آلوئه ورا رشد را سریع تر می کند و ویتامینE مژه ها را بلند تر خواهد کرد. همچنین می توانید در لینک های مقابل نحوه درست کردن عطر موی خانگی و ساخت کرم پودر گیاهی را یاد بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *