دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سفر به کیف اوکراین و تماشای جذابیت های آن

  • محدثه خاکشور
  • ۸ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

سفر به کیف اوکراین قطعا انتخاب بسیاری از شما عزیزان علاقه مند به زیبایی های طبیعی و تاریخی می باشد. در این مقاله به آشنایی بیشتر شما با این شهر تاریخی و منحصر به فرد پرداخته ایم.

کیِف پایتخت و بزرگترین شهر کشور اوکراین می باشد که دارای دیدنی های زیبا و دست نخورده ی فوق العاده ای است و این جذابیت در کنار برخورد مهربان و صمیمی اهالی این مکان شرایط ایده آلی را برای جذب گردشگران فراهم نموده است. سفر به کیف اوکراین پیشنهاد آرگا است که در ادامه به شرح و معرفی آن می پردازیم.

همراهی و  آشنایی در سفر مجازی به کیف اوکراین

کیِف پایتخت کشور اوکراین می باشد که در واقع بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود، اهالی این شهر خیلی به زبان انگلیسی مسلط نیستند و همین در پایین آمدن رتبه گردشگری آن موثر بوده است. با وجود این کیف دارای چشم اندازهای گردشگری دست نخورده و خاص، و مردمانی مهربان و مهمان نواز است.

شهر کیف با جمعیتی حدود ۳ میلیون نفر دارای ازدحام و انرژی زیاد می باشد، خیابان های این شهر با سنگ فرش پوشانده شده، و معماری ساختمان های تاریخی آن بهره برده از سبک باروک و بناهای کهن زمان شوروی می باشد که بسیار قابل توجه است.

در این شهر وجود تئاتر و اپرا جاذبه ای بینظیر برای هنردوستان و اهل ذوق بوده که دیدن حضور مدرنیته و سنت در این شهر در کنار یکدیگر تضاد زیبایی مانند ست شدن رنگ سیاه با سفید شده است که نظر فرد را جلب می کند.

آشنایی با شرایط سفر به کیف اوکراین

وضعیت جغرافیایی کیِف اوکراین

استان کیف دارای مرکزی به نام کیف است که از میان این شهر رودخانه دنیپر می گذرد که موجب ایجاد دو بخش غربی و شرقی در این شهر شده است، شهر کیف از لحاظ تقسیمات کشوری شامل اداره های مجزا و مستقل از استان کیف می باشد. شهر کیف واقع در اوکراین دارای مساحتی به اندازه ۸۳۸ کیلومتر مربع بوده که بر اساس آخرین آمارگیری انجام شده در سال ۲۰۱۵ جمعیت این شهر را ۲۹۰۰۹۲۰ نفر تشکیل می داده اند.

راهنمای مسافرت به کیف اوکراین

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

چشم اندازهای کیف اوکراین

«دروازه طلایی»

یکی از دیدنی های شهر کیف واقع در کشور اوکراین دروازه طلایی با شهرتی زیاد می باشد، دروازه نامبرده در خیابان ولدیمیر اکنون مانند موزه ای عمل می نماید. در فاصله ای نزدیک به این دروازه یک ایستگاه مترو و سالن تئاتر وجود دارد که به وسیله ی این مترو می توانید به آسانی در شهر سفر نموده و از دیگر مناطق کیف دیدن نمایید.

شناسایی شرایط مسافرت به کیف اوکراین

عمارت «پانوکوویچ»

«پانوکوویچ» بنایی شیک دارای معماری خاص در کیف وجود دارد که بازدید از این عمارت برای همه آزاد می باشد، زمان لازم برای بازدید از این بنای تاریخی در کمترین حالت ۲ ساعت است.

کلیسای جامع «سوفیا»

کلیسای جامع سوفیا ساختمانی دارای معماری شاخص و مشهور میراث جهانی کشور اوکراین می باشد، به گونه ای که این کلیسا نخستین بنای کشور اوکراین است که در در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است. این کلیسا شامل بنای کلیسا، منزل یا مجلس شهری، و همچنین ناقوس عظیمی است که در سال ۲۰۱۱ هزار ساله شد و این هزار ساله شدن را در کیف جشن گرفتند.

شرایط سفر به کیف اوکراین و انچه باید بدانید

میدان استقلال

این میدان در شهر کیف واقع شده است که مرکز اتفاقات مهم اوکراین از لحاظ ساسی و تاریخی از قبیل انقلاب نارنجی (سال ۲۰۰۴) می باشد، علاوه بر این معماری بکار رفته و مجسمه اصلی در این میدان نیز خود دلیلی بر جذابیت میدان محسوب می گردد.

کلیسای جامع «پانتلیمون»

کلیسای «پانتلیمون» یکی دیگر از دیدنی های کیف است که دارای محبوبیت و زیبایی خاصی می باشد، این کلیسا ساخته شده از معماری فوق العاده و منحصر به فردی است که پیرامون آن را پارک بزرگ و زیبایی احاطه کرده است.

کلیسای جامع سن سوفیا

کلیسای سن سوفیا واقع در شهر کیف دارای جذابیت های متنوعی همچون نقاشی های هزار ساله ی کلیسا، موزاییک های خیره کننده متعلق به قرن یازدهم و شکوه و قدمتی زیاد در تاریخ و معماری موجب تبدیل شدن آن به یکی از بهترین جاذبه های اوکراین شده است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

خیابانی در کیف اوکراین

خیابانی در شهر کیف وجود دارد، این خیابان در سراشیبی قرار گرفته که قسمت بالایی شهر را به بخش تجاری کیف در کرانه های رود دنیپر وصل می کند. در این خیایان چشم اندازهای تاریخی بسیاری از جمله کلیسای مربوط به قرن ۱۸، فروشگاههای صنایع دستی و اثرهای هنرمندان، بازارچه گالری های هنری، قلعه ی ریچارد شیردل است که موجب جذابیت این خیابان شده است.

آشنایی با شرایط سفر به کیف اوکراین

موزه ی چرنوبیل

موزه ی چرنوبیل بیانگر اتفاق دردناکی است که در سال ۱۹۸۶ در نیروگاه هسته ای چرنوبیل رخ داد که بدترین رخداد هسته ای جهان بود. در این اتفاق روستای «پریپیات» که در فاصله ۳ کیلومتری آن قرار داشت در حال حاضر متروکه شده است در صورتی که پیش از این حادثه ۴۹ هزار نفر جمعیت داشت.

این موزه که بسیار کوچک می باشد دارای هزینه ی ورودی کمی است که در سفر به کیف حتما باید مورد بازدید قرار گیرد. با مشاهده این موزه می توانید اطلاعاتی کافی در مورد این واقعه دردناک بدست آورید.

مسافرت به کیف اوکراین پیشنهادی بینظیر برای گردشگری

کوههای کارپات

کوه های کارپات منطقه ای کوهستانی شامل چراگاهها، جنگل ها، و دهکده های بزرگ و کوچک است که بخشی از آن در اوکراین قرار گرفته که همه ساله میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی می باشد. همچنین مسیرهای برای پیاده روی وجود دارد که در طول راههای پیاده روی کوهستانی از طبیعت بکر و اعجاز انگیز نیز بهره ببرید.

پارک جنگلی کیف

پس از بازدید از بناهای تاریخی و مذهبی شاید دلتان بخواهد که کمی به طبیعت بروید و از زیبایی های آن بهره ببرید، گذراندن اوقات فراغت با گردش و تفریح در مکانهای طبیعی و ورزش و بازی های جذاب بهترین انتخاب باشد.

پارک جنگلی واقع در بخش مرکزی کیف دارای دریاچه های بسیار، جاذبه های طبیعی سرسبز و آب و هوایی تمیز و خوب است که دوچرخه سواری ورزش محبوب در این مکان انجام می شود.

آب و هوای کیِف اوکراین

کیف از آب و هوای قاره ای برخوردار است که در طی ماههای جولای، ژوئن، آگوست گرمترین دمای هوا را تجربه می کند که میانگین دمای هوا ۱۳ – ۲۴ درجه سانتیگراد می باشد.

در این شهر ماههای دسامبر، ژانویه و فوریه از سردترین ماههای سال محسوب می شوند، تا حدی که زیر ۴ درجه سانتیگراد هم می رسد.

آنچه باید در مورد سفر به کیف کشور اوکراین بدانید

زمان مناسب برای سفر به کیف اوکراین

نمیتوان فصل خاصی را برای سفر به این شهر توریستی اوکراینی بیان کرد، به دلیل آب و هوای مطبوع و دلچسب از آغاز ماه مه تا ماه سپتامبر برای سفر بسیار مناسب هستند اما سفر در زمستان به این منطقه نیز از جذابیت های بخصوصی برخوردار است. ورزش های زمستانی و تفریحاتی نیز برای این فصل سرد وجود دارد که شما از آن بهره ببرید.

بیشتر بدانید در مورد کیِف اوکراین

این شهر دارای زبان رسمی اوکراینی، و واحد پولی «گریونا اوکراین» می باشد.

کد این کشور + ۳۸۰ است.

و ۱ ساعت و نیم از ساعت تهران عقب می باشد.

شماره های اضطراری آن مانند: آتش نشانی ۱۰۱، پلیس ۱۰۲، شماره اضطراری عمومی ۱۱۲، آمبولانس ۱۰۳ می باشد.

گردش و مسافرت به کیف اوکراین و واحد پولش

کیف پایتخت کشور اوکراین می باشد که مرکز آن نیز شهری زیبا و تاریخی به همین نام است. برای سفر به کیف اوکراین چه خوب است اطلاعات کافی را جمع آوری نموده و با شناخت کامل یه این سفر توریستی بروید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *