دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معایب اصلی کامپوزیت دندان ها و دلایلی که نباید کامپوزیت انجام دهید

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با معایب یکی از لینت ها آشنا می کنیم و بهتر است اگر رژیم غذایی سالمی ندارید از این لمینت استفاده نکنید زیرا این لمینت ها خواص رنگ پذیری بالایی دارند. تا پایان ابن مقاله همراه ما باشید.

در نظر داشته باشید که زیبایی لبخند شما مدیون دندان هایتان می باشد. باید بدانید که حدودا ۷۰ درصد از مردم از لبخند خود اعتماد به نفس نمی‌ گیرند و ۴۰ درصد مردم از لبخند هایشان ناراضی اند. اکتریت اعتقاد دارند که لبخند زدن می تواند شادی را در زندگی افزایش دهد و به زندگی آن ها و روابطشان کمک بسیار زیادی می کند.

معایب کامپوزیت دندان

معایب کامپوزیت دندان

باید بدانید که کامپوزیت ها می توانند به زیبایی دندان ها و لبخند شما کمک کنند. این روش یکی از روش هایی می باشد که در میان مردم محبوبیت خاصی دارد. در مقاله های درباره تفاوت لمینت و کامپوزیت را برای شما مطرح کردیم. در ادامه از معایب کامپوزیت دندان برای شما خواهیم گفت.

رنگ پذیری

یکی از معایب بسیار زیاد این کار رنگ پذیری مواد رزین کامپوزیت ها می باشد و می تواند لکه های بسیار زیادی را روی دندان بوجود آورد. در نظر داشته باشید که زنگ پذیری این مواد در صورتی افزایش می یابد که شما در رژیم غذایی خود از نوشیدنی ها و مواد غذایی استفاده کنید که دارای رنگ های مصنوعی باشند.

طول عمر کم

در نظر داشته باشید که طول عمر کامپوزیت ها به نسبت لمینت ها بسیار کم تر است ولی این موضوع بستگی به شما دارد که چگونه از آن ها استفاده کنید. گاها کامپوزیت ها می توانند تا ۱۰ سال عمر مفید داشته باشند.

برجسته بودن نتیجه نهایی

در نظر داشته باشید که در طی انجام کامپوزیت دندان ها تراشیده نمی شوند برای همین نتیجه نهایی این کار کمی برجسته تر از لمینت ها می باشد که همین موضوع می تواند یکی از اصلی ترین معایب کامپوزیت ها باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

موارد استفاده از کامپوزیت

در نظر داشته باشید که حتی اگر دندان های خود را کامپوزیت کنید ممکن است راه حل مناسبی برای شما نباشد. در نظر داشته باشید که برای استفاده از نوع روکش دندان هایتان باید ویژگی هایی داشته باشد که شامل :

  1. دندان های سالم و بدون پوسیدگی داشته باشید
  2. بیماری های خاص لثه نداشته باشید
  3. دندان قروچه نداشته باشید

نکته : بهتر است قبل از این که عملی انجام بدهید باید با یک متخصص زیبایی مشورت کنید. در واقع دندان پزشک زیبایی دهان و دندان های شما را بررسی می کند و ابتدا مشکلات آن ها را رفع می کند و سپس لمینت و یا کامپوزیت را برایتان انجام می دهد.

موارد استفاده از کامپوزیت ها

طول عمر کامپوزیت ها

ماندگاری این مواد در دهان شما به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. باید بدانید که نوع کامپوزیت مصرفی هم می تواند در طول عمر اثر گذار باشد. علاوه بر این ها مراقبت هایی که شما انجام می دهید می تواند اثرات بسیار زیادی داشته باشد. به طور کلی هر نوشیدنی که دارای رنگ های مصنوعی باشد می تواند برای دندان های شما مضر باشد و طول عمر آن ها را کم کند. به طور میانگین طول عمر کامپوزیت هایی که برای دندان ها استفاده می شود بین ۵ الی ۱۰ سال کار آیی دارد.  در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل مقاله آرگا را در زمینه لمینت دندان  را مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *