دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه آب زغال اخته با یک روش خانگی معرکه

  • ندا خوشرو
  • ۳ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه آب زغال اخته خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع نوشیدنی را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

زغال اخته از انواع میوه های خوشمزه و خوش طعم تابستانی است که دارای خواص درمانی زیادی است و شما می توانید مانند سایر میوه ها آب زغال اخته را در منزل به راحتی بگیرید و در روزهای گرم تابستان این نوشیدنی گوارا را میل کنید.

در روزهای گرم تابستان نوشیدنی های خنک می توانند تا حدودی از گرمای بدن بکاهند از این رو بهتر است کدبانوهای عزیز انواع شربت ها و آب میوه های طبیعی را در منزل تهیه نمایند. آب زرشک و آب انار و آب زغال اخته از انواع نوشیدنی های خوش طعم به شمار می روند و شما می توانید به راحتی این نوع نوشیدنی ها را در منزل تهیه نمایید.

دستور تهیه آب زغال اخته

مواد لازم

  • زغال اخته : سه کیلوگرم
  • آب : ۴.۵ لیتر
  • شکر در صورت تمایل : ۲۵۰ گرم

طرز تهیه آب زغال اخته در منزل

برای تهیه آب زغال اخته ابتدا آب را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و زغال اخته ها را درون آب بریزید و به مدت ۲۴ ساعت قابلمه را در مکانی مناسب قرار دهید.

آب زغال اخته

در مرحله بعدی طرز تهیه آب زغال اخته بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده زغال اخته ها را درون آبکش بریزید و آب آن ها را دوباره درون قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب زغال اخته ها به دمای جوش برسد و دوباره زغال اخته ها را درون این آب بریزید. روش تهیه آب زغال اخته طبیعی

  •  آرون گروپس

این روش را به مدت ۴ روز تکرار نمایید و در نهایت شکر را به آب زغال اخته بیفزایید سپس آب زغال اخته را درون بطری درب دار بریزید توجه داشته باشید این آبمیوه طبیعی را می توانید به مدت طولانی نگهداری نمایید.

روش تهیه آب زغال اخته در منزل

خواص آب زغال اخته

۱. آب زغال اخته محیط مثانه را اسیدی می کند از این رو از عفونت ادرار جلوگیری می کند همچنین این آمیوه طبیعی درمانی موثر برای عفونت های آنفولانزا و سرماخوردگی و گلو درد و عفونت دستگاه تناسلی می باشد.

۲. آب زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های B3 , B5 , C می باشد و برای شادابی و جوان سازی پوست و جلوگیری از چین و چروک مناسب می باشد.

۳. از ترکیب زغال اخته و عسل می توانید به عنوان تونر طبیعی برای سفت کردن پوست و بستن منافذ باز پوست استفاده نمایید. روش تهیه آب زغال اخته در خانه

۴. اگر تمایل دارید بوی بد دهان خود را از بین ببرید می توانید آب زغال اخته را بدون شکر میل کنید.

۵. آب زغال اخته بدون شکر از پوسیده شدن دندان ها جلوگیری می کند.

۶. آب زغال اخته باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن و لاغری می شود.

دستور تهیه آب زغال اخته در خانه

۷. با مصرف مدام آب زغال اخته می توانید از لخته شدن خون و گسترش سرطان های ریه و سینه و روده بزرگ و پروستات جلوگیری نمایید.

۸. آب زغال اخته احتمال مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

۹. آب زغال اخته از خطر ابتلا به پوکی استخوان می کاهد و از بروز آن نیز جلوگیری می کند.

روش تهیه آب زغال اخته در منزل

همانطور که مطالعه کردید آب زغال اخته دارای خواص زیادی برای بدن می باشد و شما می توانید این نوع نوشیدنی را به کمک زغال اخته خشک یا تازه در منزل تهیه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *